Re: Vikingschat in Denemarken
Ik heb de tekst even door de vertaler gegooid het is wel slecht maar beter dan het deens
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Al in de ochtend, ik had het gevoel dat ik een goede zaak zou vinden. x
Zo zegt 16-jarige Michael Stokbro Larsen op de dag toen hij de eerste munten uit wat zou blijken te zijn een belangrijke Viking schat zijn.
Terug in september vorig jaar was hij met zijn familie op Strandbygaard noorden van de stad om de zorg voor de metaaldetector hobby toen hij over de historische vondsten.
- Ik ging alleen op een gebied, terwijl mijn familie ging op een veld ernaast. Daar vond ik dat de eerste twee munten, die ik opgegraven, zei hij tegen Ekstra Bladet.
Zie ook: Jonge hobby archeoloog vindt Viking munt
Hoewel hij wist niet wat het was voor een aantal munten die hij had gevonden, was hij ervan overtuigd dat hij een bijzondere vondst had gedaan. En vond twee munten zo dicht bij elkaar hem extra gemaakte benieuwd of er iets meer op de plek was.
- Ik belde mijn familie die naar me toe kwam, en toen we begonnen rond te kijken met onze metaaldetectors kregen we veel signalen, zegt Michael Stokbro Larsen.
Helemaal gek
De familie liep voor vier dagen met het geheim van de gevonden schat. Alleen dan is het plaatselijke museum gecontacteerd.
- De vierde dag was waar we een piek, omdat we vonden een Thor's Hammer ketting. Dus het was echt geweldig, zegt hij tegen Ekstra Bladet.
Omdat het winter was de opgraving gepauzeerd, en dus de familie belandde beslissen samen met het museum, naar de grote opgraving was slechts plaatsvinden gisteren, waar de rest van de Viking schat werd opgegraven.
Michael Stokbro Larsen had alleen had de hobby voor ongeveer een half jaar toen hij de ontdekking in september.
- Het is te gek om het te vinden, nadat enige hobby in zo'n korte tijd, zegt hij.
Regenachtige geen belemmering
Op dagelijkse basis gaat hij naar school handel in Frederikshavn en speelt U17 voetbal in het Heartland, maar de hobby wordt zo vaak verzorgd, is er ruimte voor het.
- Ik ben op zoek elke keer als ik heb vrij. Dus al met al, gebruiken we waarschijnlijk tien uur per week. En soms zijn we ook op zoek in de regen. Het houdt ons terug, lacht hij.
Zie ook: Nu val Viking munt een
Hoewel de huidige bevindingen zijn de eerste keer, vindt hij een groter ding, dan ga je nooit tevergeefs naar schatten, legt hij uit.
- Je komt altijd naar huis met iets. En dan gaan we direct in de computer om erachter te komen wat het is om een munt of knop die je hebt gevonden, zegt Michael Stokbro Larsen aan Ekstra Bladet.
De familie krijgt beloning voor gevonden, omdat er schatkamer. Hoeveel er is, moeten ze niet openbaar. Gevonden is nu te bezichtigen in het Nationaal Museum.
Geweldige vondst in ieder geval