|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:24
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
ducaton ( let op, slechts waardebepaling, geen verkoop)
| Auteur |
Bericht |
|
pjottrr
|
 ducaton ( let op, slechts waardebepaling, geen verkoop)
Beste allen, ik plaats deze hier maar, want ik kon geen betere rubriek vinden. ( @ moderator , mocht er een betere plek zijn voor dit topic, hoor ik dat graag ) een collega detector amateur wil voor zijn verzameling heel graag de ducaton van mij overkopen, Ik heb alleen geen idee wat een juiste prijs zou zijn hiervoor. in onderstaande link gaat het om de eerste munt, de ducaton uit 1620. http://pjottrr.no-ip.org/munt/DSC_samen.jpgNaam artikel: Brabant ducaton Albrecht en isabella Vraagprijs: dat is nou juist de vraag Verzenden of ophalen: nvt. Omschrijving artikel: zie afbeelding kunnen jullie mij helpen met het vaststellen van een juiste vraagprijs voor deze munt? ik zie hier: http://www.numismall.com/Brabant-Albrecht-and-Isabella-ducaton-1620.html, een vraagprijs van 800, en ook wel advertenties van rond de 1000 dollar, maar dat lijkt me wel een beetje stevige vraagprijs. wat vinden jullie hiervan?
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 25 jun 2013, 11:57 |
|
 |
|
zoekverslaafde
Geregistreerd: 26 jan 2009, 22:05 Berichten: 699 Woonplaats: heerlen
|
 Re: ducaton ( let op, slechts waardebepaling, geen verkoop)
mooie munt:) ken je die man goed dan zou ik er 400 voor vagen ken je hem minder goed dan 800 succes met de verkoop 
_________________ Amicus verus est rara avis Een ware vriend is een zeldzame vogel -------------------------------------- Auget largiendo Hij die royaal geeft, vermeerderd.
|
| 25 jun 2013, 12:04 |
|
 |
|
Misfit
|
Ik verplaats de topic naar het Praathuis, in ieder geval is dit geen verkoop-topic & taxatie-topics leveren vaker negatieve reactie's op... dus lijkt me niet in een serieuze afdeling te moeten staan  On topic: Als het een eigen vondst was zou ik rond de 450.000 vragen, als 't geen eigen vondst zou zijn & niet belangrijk in m'n collectie was... zou ik een paar tientjes betalen aan een Numismaat (munten-handel) om een gedegen taxatie te krijgen.
|
| 25 jun 2013, 13:11 |
|
 |
|
pjottrr
|
het is een eigen vondst, maar goed, de hobby moet ergens van betaald worden... en als inderdaad de waarde van de munt erg hoog is .... ( ik twijfel nog steeds heel erg of ik m moet verkopen) maar goed, misschien is dat inderdaad het beste, taxatie van de munt ...
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 25 jun 2013, 13:43 |
|
 |
|
Misfit
|
Ik snap dat "de hobby moet ergens van betaald worden" niet... We hebben allemaal al een detector, voor 2 euro heb je 8 perfecte Lidl-batterijen, en hoeveel hobbies ken je die niet lopende wat geld kost (contributie, erheen reizen, kleding etc)... Ik hoor nooit van schakers die hun gewonnen bekers verpatsen on de sport te blijven uitoefenen... Slecht argument derhalve in mijn beleving, je verkoopt principieel wel of niet je vondsten...
|
| 25 jun 2013, 14:07 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
tja daar is een heel simpel antwoord op te geven. het is maar wat een gek er voor geeft.
zoek gewoon internet af en kijk wat de prijs gemiddeld is,en naar de kwaliteit van de munt. zo weet je een beetje wat je kunt vragen.
waarde bepalen doen we hier eigenlijk niet,daar heb je tussen kunst en kitch voor, voor ons hobyisten gaat het meer om historische waarde.althans dat geld voor mij zekers.
je kunt het vragen maar of je een serieus antwoord krijgt is geen garantie..
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 25 jun 2013, 18:27 |
|
 |
|
zoekverslaafde
Geregistreerd: 26 jan 2009, 22:05 Berichten: 699 Woonplaats: heerlen
|
zoekverslaafde schreef: mooie munt:) ken je die man goed dan zou ik er 400 voor vagen ken je hem minder goed dan 800 succes met de verkoop  ik vond dit eigenlijk wel een serieus antwoord vriendenprijsje moet kunnen,maar inderdaad is het niet gepast om hier een waarde te gaan vragen,zodat je iets kan verkopen,mischien een nieuw idee bodemvondstenmarktplaats.nl lol MvG
_________________ Amicus verus est rara avis Een ware vriend is een zeldzame vogel -------------------------------------- Auget largiendo Hij die royaal geeft, vermeerderd.
|
| 25 jun 2013, 19:23 |
|
 |
|
pjottrr
|
nou ja, goed,
Laat ik het dan zo zeggen,
Ik heb in één dag 3 toppers, waar sommige detector amateurs in nog geen 30 jaar zo iets moois hebben kunnen vinden, op zich ben ik bereid er afstand van te doen, zolang de betreffende munt maar in goede handen komt.
een verzameling van een andere bodemzoeker vindt ik dan op zich een goede bestemming.
maar goed, ik had al even met de betreffende persoon gesproken, ook hij geeft aan dat er eigenlijk geen pijl op te trekken valt, dus zal ik dunt morgen eens laten taxeren. Kijken wat daar uit komt.
Ik houd jullie ( voornamelijk voor toekomstige referenties over dit onderwerp ) op de hoogte.
|
| 26 jun 2013, 00:14 |
|
 |
|
pjottrr
|
vorige week contact gehad met een muntenhandelaar. die geeft eigenlijk simpelweg aan dat hij er geen waarde aan kan koppelen. Zijn kennis houdt op bij Nederlandse munten. Dat van daarvoor is hem een raadsel, daarom schulmann bv maar eens een mailtjes gestuurd.,
|
| 14 jul 2013, 02:40 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Euh, deze komt toch uit een muntschat... Zonde om deze te splitsen... Maarja
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 14 jul 2013, 09:40 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|