|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:24
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
kan ik mijn munt zo schoon maken?
| Auteur |
Bericht |
|
pokejan
Geregistreerd: 07 aug 2012, 17:28 Berichten: 34 Woonplaats: Friesland
|
 kan ik mijn munt zo schoon maken?
kan ik mijn munt met een citroenbad en een 1 dag in de vaseline schoon maken?  bedankt
|
| 16 jul 2013, 15:45 |
|
 |
|
sjoho
|
 Re: kan ik mijn munt zo schoon maken?
Hoi pokejan, om wat voor munt gaat het? Wat voor materiaal?
|
| 16 jul 2013, 15:49 |
|
 |
|
Marco
|
pokejan schreef: kan ik mijn munt met een citroenbad en een 1 dag in de vaseline schoon maken?  bedankt zilver kan wel in de citroen, maar andere metalen eigenlijk niet vasseline duurt meesteal ook wel wat langer dan een dag
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 16 jul 2013, 15:49 |
|
 |
|
pokejan
|
ik ben 13 dus ik zou het eigenlijk niet weten maar het is ocideert zegt mijn vader witte stippen en staat nederland op en een rodje met 4 staafjes en daar aan het eind van die staafjes zitten boogjes achter kand kan je bijna niks zien
|
| 16 jul 2013, 15:57 |
|
 |
|
Lykle
|
Ik vermoed dat jouw munt van zink is. Een munt van Nederland tussen 1940 en 1945. Zinken munten zijn heel moeilijk schoon te maken omdat er vaak zinkpest (de witte vlekjes) op zit. Je zou kunnen proberen de munt in de olie te doen en na een maand, drie maanden, een jaar of wellcht nog langer de munt / muntjes er eens uit te halen, schoon te boenen met een nagelborsteltje en een sopje of met een houten prikkertje proberen de aanslag eraf te halen. Als dat niet lukt gewoon terug in de olie. Als ik niets te doen heb dan pak ik vaak mijn muntjes uit de olie en probeer het weer eens. Meestal zinloos maar een enkele keer lukt het nog aardig. Succes pokejan! Groet, Lykle
|
| 16 jul 2013, 16:10 |
|
 |
|
pokejan
|
bedankt ik zal binnen kort morgen misschien een foto van de goeie kant van de munt er op zetten hij komt uit een bagger depot.
|
| 16 jul 2013, 16:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|