Logo
Het is nu 22 apr 2026, 10:11

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 Beginnende zoeker 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Beginnende zoeker
Ik vond het leuk om dit even te delen. Ik zoek nog maar een maand maar heb al best veel gevonden vind ik zelf. Vorige week vrijdagavond zelf 19 duiten op 1 avond. De teller staat nu al op 82 :) en nog wat leuke bijvondsten ook, super leuke hobby. Helaas ging van de week mijn Garrett Euro Ace kapot, sloeg helemaal op hol dus terug gestuurd en heb in middels een Garrett AT Pro gekocht, die is toch net wat beter denk ik. Heel veel zoekplezier allemaal.

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

27 jul 2013, 17:59
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Beginnende zoeker
Hallo leen
Dat gaat wel lekker zo.heb je dit allemaal op 1 stuk land gevonden.
Ik ben nu ook een 2maanden bezig, maar heb nog niet zo veel bijzondere dingen gevonden een halve cent van willem 1 , 3 onleesbare muntjes , een paar centen en ook z,on raampen net als jouw.maar ik heb alleen nog op bospaden gezocht.ik kan niet wachten tot het mais van de akkers af is.
Ik heb ook een garrett at pro.
Ik hoop nog wat meer van je te horen hoe je garrett bevalt.
Gr jacob :10

27 jul 2013, 20:11
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Goed gevonden hoor ! ! !
:10 :10
De MD in oververhitting gekomen, van al deze vondsten ?
Batterijen eens uithalen, nazicht op oxidatie.
Met dit vochtig weer heb je kans, dat dit het maar is.
Best even nakijken.
Munten mag je gerust appart posten hoor.
Maar wel niet alles in een keer hé.

http://www.lodenpenningen-mereaux.be/

27 jul 2013, 20:58
Profiel

Antwoord met een citaat
@Jacobtaal ja gaat super lekker, inmiddels is de collectie al weer aardig uitgebreidt :) Nee hoor op een stuk of 12 verschillende akkers heb ook al heeeel veel uurtjes gelopen maar wel super leuk. Leuk hoor dat je ook beginnend bent, vind je het leuk om te doen? Jij komt zeker uit het midden, oosten noorden van het land. Waar ik woon zijn er al heel veel braakliggende stukken land, uien, bollen, aardappelen ed. Vaak wordt het daarna wel weer ingezaaid maar dan heb je meestal wel een paar dagen de tijd om je uit te leven :) Meestal is de kwaliteit van de munten niet echt geweldig hoor, best veel kleigrond hier met een hoge zuurgraad dus dat is dan wel jammer, bij jullie is het veel meer zandgrond denk ik. De Pro bevalt tot nu toe erg goed maar dat deed de Euro Ace ook moet ik zeggen.

@De Speyte: haha ja ik denk het. Ja heb alles geprobeerd, batterijen eruit, nieuwe erin, resetten, kabel los en vastmaken maar niets hielp helaas. Als het goed is zou Kooistra hem repareren en terug sturen en dan gaat hij de verkoop in.
Haha ja ik zal nog wel eens wat munten posten komt goed, fotograferen is alleen veel werk, heb een mooie macro lens maar eigenlijk zou je mooi ligt van de zijkant moeten hebben om het relief van de munten beter zichtbaar te krijgen.

01 aug 2013, 12:07
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
top leen

zit mooie muntjes bij

01 aug 2013, 12:28
Profiel

Antwoord met een citaat
Toch mooi, zo een verzameling binnen zo een korte tijd.
En het wordt alleen maar meer en mooier!!

De mooiste munten even apart plaatsen is wel leuk idd.

Zoekse!

01 aug 2013, 12:47
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo leen81
Ik heb ondertussen ook weer wat vondsten erbij.ik kom zelf uit urk (n.o.polder).heel veel akkers,maar dit was vroeger water.ik denk zelf dat hier niet heel erg veel te vinden is (of misschien een wrak van een schip, maar hier zijn de meesten al wel van ontdekt, en daar mag je ook niet zoeken).ik zoek nog maar een paar maanden.ik heb op urk 1keer gezocht op het strand.
Maar dit was nog met mijn vorige md een garret 550(deze heb ik maar een paar weken gehad).maar dit was niet zo, n succes, heb denk ik 100 bierdoppen opgegraven.hier wordt flink wat bier gezopen door de jeugd (ik heb hier zelf vroeger ook hard aan meegedaan) :sd .ik zit nu op de camping bij heino (achter zwolle) :09 .hier zoek ik bijna elke avond even een paar uurtjes.meest op grasvelden en op bospaden.
De kwaliteit van de munten die hier uit de grond komen is ook niet best.
Van de week mocht ik van een boer op zijn weide (grasland) zoeken.maar dit was niet zo, n succes.zijn land was flink besproeid met mest en er zat schrikdraad omheen.de md sloeg aardig op hol en bleef maar valse signalen geven.ik was expres al een meter of 20-30 van het schrikdraad af gaan staan, dus ik denk zelf dat de md zo heftig op de mest reageerde (een garret at pro).ik dacht eerst dat hij kapot was.ik had ook net de batterijen vervangen.gisteravond ben ik weer even op een ander veld gaan zoeken en toen was hij weer ok.
Gr jacob

01 aug 2013, 18:28
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Jacobtaal,

Ben je inmiddels al wat verder gekomen met zoeken, nog leuke nieuwe vondsten gedaan? Ik ben wel benieuwd. En de AT Pro, bevalt deze ook nog goed?

15 aug 2013, 16:15
Profiel

Antwoord met een citaat
hallo leen
ik heb niet echt veel er meer bij gevonden.
maar ik ben ook nog niet op goede plekken geweest.
ik ben weer aan het werk,dus heb ook niet zoveel meer gezocht.ik ben van de week 1x naar het strand geweest.maar dit was meer om mijn machine wat beter te leren kennen.de eerst 8x grof ik een dop op.daarna een 10euro cent,en dan hoor je wel duidelijk verschil.alleen een lipje van een blikje blijf ik lastig vinden,want daar krijg je gewoon een mooi signaal op.maar ja discrimineren durf ik ook niet ,want hij zit qua signaalnummer dicht tegen het goud aan.
ik ben nog een keer naar dat mestweiland geweest,maar nu deed hij het veel beter dan de vorige keer,bijna geen storing meer.alleen jammer dat het gras zo hoog was,dat zoekt niet zo lekker.
ik ben nog steeds heel tevreden met mijn garrett at pro.
ik hoop hem over een paar weken op een maisakker uit te proberen.we hebben al toezegging van een boer gehad(een maagdelijke akker waar nog nooit zoekers op geweest zijn,en waar ook scherven en pijpekoppen op te vinden zijn volgens de boer.dus ik kan niet wachten.
gr jacob :ppp

15 aug 2013, 22:36
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Jacob,

Okey, jammer dat je nog niet zoveel hebt gevonden. Wel goed om inderdaad lekker veel te zoeken zodat je de detector beter leert kennen. Maar ja als je niets vind gaat het ook weer vervelen natuurlijk. Ja lipjes van bierblikjes kun je er haast onmogelijk uit halen. Als je heel goed luistert zou het moeten kunnen maar het is mij ook nog niet gelukt hoor. Ik krijg alleen vaak wel wat hogere signalen ruim 70 tot 80 daarop. Goud ligt tussen de 50 en 70 volgens mij.
En inderdaad in hoog gras zoeken is ook niks, dat gaat echt niet lekker.
Nu ben ik wel een beetje jaloers op jouw zeg, een maisakker, vol met scherven en oude pijpjes, dat betekend in de regel leuke vondsten al is het geen garantie. Super man, ik hoop echt dat je veel mooie dingen gaat vinden. Zijn er nog specifieke dingen waar je naar zoekt of is alles (behalve rommel) wekom? Ben benieuwd naar de verhalen.

16 aug 2013, 13:09
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo leen
Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar munten, maar het maakt niet zo erg veel uit.
Nu vindt ik meestal 1muntje per keer en ben dan ook tevreden.maarja als je zoveel munten als jouw in 1xkeer vindt dan valt het daarna lang tegen.
Maar ik houdt je wel op de hoogte als ik weer wat interessants vindt
Gr jacob :09

16 aug 2013, 20:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]