|
|
Het is nu 22 apr 2026, 10:12
|
wat ik nou tegenkwam....( of eigenlijk wie.. )
| Auteur |
Bericht |
|
pjottrr
|
 wat ik nou tegenkwam....( of eigenlijk wie.. )
Dus, zo kom je aan op je standaard akker, en wat zie ik ? iemand anders met een piepstok
Ik schrik me rot, denk, heb ik hier mijn mond voorbijgepraat? iemand die op het forum jaloers geworden is, en mijn zoekplek ook aan het afzoeken is? dus ik besluit om poolshoogte te nemen. en eens een praatje met de beste man te maken.
kom ik aan, hij vertelde dat hij van de boer hier wel vaker mocht zoeken, en dat hij ook gehoord had van de boer dat er de laatste tijd iemand bijna op dat veldje woonde , en al veel vondsten gedaan had ( ik dus ) maar goed, de man vertelde nog nooit een muntje gevonden te hebben. ( alleen nog maar roestige spijkers)
Wat bleek; zijn detector, ( volgens mij een tesco , ( analoge detector, aangeschaft voor € 300 a € 400) ) stond ingesteld op all metal ( geeft slechts 1 piepgeluid overigens) , discriminatie had hij nog nooit van gehoord, en groef gewoon alles op wat ie tegen kwam. Ik begreep dat hij niets van waarde vond, want als ik zoek op dat veld, heb ik toch zeker 200 keer ijzer horen bliepen voordat het iets anders is.
Anyway, ik heb de beste man op weg geholpen met zijn detector, en laten zien dat het zo beter werkt. Hij was er erg blij mee, en is vrolijk verder gegaan. Hopelijk vindt hij nu iets met de vernieuwde instellingen.
Nu vraag ik me af , lopen er veel van dat soort figuren rond die totaal geen flauw benul hebben waar ze mee bezig zijn?
want deze mede-detectoramateur had echt geen flauw idee dat hij roestige spijkers kon uitfilteren. terwijl hij dit volgens zijn eigen zeggen al een tijdje deed.
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 29 jul 2013, 17:21 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: wat ik nou tegenkwam....( of eigenlijk wie.. )
ja hoor zat van die lui ik had er is 1 die had hem uit staan hij zij dan hoef ik niet zo veel te graven 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 29 jul 2013, 18:19 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Altijd nog beter dan de ervaren zoeker die zijn gaatjes niet dichtgooit. Dat percentage schat ik nog steeds op 50% 
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 29 jul 2013, 18:26 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
der lopen zat piepers rond die niet weten wat ze aan het doen zijn.je hebt ze in alle soorten en maten
hier een kleine greep uit de selectie piepers.
De golfpieper De golfpieper loopt op een akker met als hobby golven. hij zwaait de piepstok alsof hij een golfbal wil raken.
De speedpieper De speedpieper rent over het land en trekt een ernorme stof wolk achter zich mee. alsof hij in turbo speed snel wil zoeken en snel weer naar huis wil.
De roofpieper De roofpieper rooft andermans akkers snel leeg om "snel" te kunnen scoren.
De nachtpieper De nachtpieper is lichtschuw en zoekt alleen in het donker,zodat niemand hen ziet.
De onderduimsepieper. De onderduimse pieper loopt onschuldig met iemand mee,om naderhand in zijn eentje de boel leeg te trekken.
De MDD pieper. De MDD pieper zoekt altijd zonder toestemming, als men er naar vraagt antwoord men "moet dat dan "
De kaaspieper De kaaspieper maakt van het land een gatenkaas, hij laat altijd de gaten open.
De goudpieper De goudpieper heeft een detector van Kooistra,en de goudpieper denkt dat hij alleen met die detector goud vindt.
De internetpieper De internetpieper stroopt het internet af op zoek naar genoemde plekken.
De dienbladpieper De dienbladpieper denkt zoekplekken te krijgen via forums op zijn dienblad.
en de belangrijkste....... De detectoramateur De detectoramateur is een ambassadeur van onze hobby, en die weet hoe het moet....!!!!! Deze mag zich terecht detectoramateur noemen.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 29 jul 2013, 18:32 |
|
 |
|
pjottrr
|
golfpiepers heb ik wel eens gezien, Speedpiepers ook. ik dacht doe ik nou iets fout? die vlogen toch zo hard over dat land heen. ook even geprobeerd. Na 5 minuten een lamme arm, en na hetzelfde stuk nog een keer gelopen te hebben, bleek dat ik 2 duiten gemist had.. ik heb mijn detector ook bij kooistra weg. Maar heb hem zonder enige voorkennis daar gehaald. EN IK HEB NOG STEEDS GEEN GOUD. IK BEN OPGELICHT LOL of eigenlijk bedoel ik dit:  nee zeer duidelijke omschrijving... ik wist niet dat er zoveel verschillende types waren... ik ben er overigens ook nog een type tegengekomen die hier nog niet bij staat. De kleine pieper. die het vak nog moet leren... die zijn van het meeste hierboven een klein beetje...
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 29 jul 2013, 18:51 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Madelinus schreef: Altijd nog beter dan de ervaren zoeker die zijn gaatjes niet dichtgooit. Dat percentage schat ik nog steeds op 50%  ja raar blijf dat ook op zoekdagen zie je het nog veel gewoon dicht maken leer dat nou is net al een hond gewoon je strond op ruimen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 29 jul 2013, 18:56 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
ken er nog eentje: antizwaaipieper: vertikken het om hun schotel heen en weer te bewegen, nou ja, soms zwaait er wat en dan toch nog leuke vondsten doen!
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 29 jul 2013, 19:57 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20709 Woonplaats: utrecht
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 29 jul 2013, 20:14 |
|
 |
|
pjottrr
|
t is wat , met al die soorten piepers.
Ik geloof dat de beginnershandleidingen hier op het forum erg duidelijk zijn in wat je nou juist wel , en wat juist niet moet doen...
verder, ben ik soms langer bezig een gat weer fatsoenlijk dicht te stoppen dan dat het graven me gekost heeft.
Friese harde klei heeft nogal eens de neiging om niet terug op zijn plek te willen... moet je eerst met de zijkant van je schep alles in mootjes hakken, en dan terugstoppen. alsof je beton met een rubber hamer probeert te slopen....
|
| 29 jul 2013, 23:20 |
|
 |
|
Peepplaza
|
pinkeltje schreef: der lopen zat piepers rond die niet weten wat ze aan het doen zijn.je hebt ze in alle soorten en maten
hier een kleine greep uit de selectie piepers.
De golfpieper De golfpieper loopt op een akker met als hobby golven. hij zwaait de piepstok alsof hij een golfbal wil raken.
De speedpieper De speedpieper rent over het land en trekt een ernorme stof wolk achter zich mee. alsof hij in turbo speed snel wil zoeken en snel weer naar huis wil.
De roofpieper De roofpieper rooft andermans akkers snel leeg om "snel" te kunnen scoren.
De nachtpieper De nachtpieper is lichtschuw en zoekt alleen in het donker,zodat niemand hen ziet.
De onderduimsepieper. De onderduimse pieper loopt onschuldig met iemand mee,om naderhand in zijn eentje de boel leeg te trekken.
De MDD pieper. De MDD pieper zoekt altijd zonder toestemming, als men er naar vraagt antwoord men "moet dat dan "
De kaaspieper De kaaspieper maakt van het land een gatenkaas, hij laat altijd de gaten open.
De goudpieper De goudpieper heeft een detector van Kooistra,en de goudpieper denkt dat hij alleen met die detector goud vindt.
De internetpieper De internetpieper stroopt het internet af op zoek naar genoemde plekken.
De dienbladpieper De dienbladpieper denkt zoekplekken te krijgen via forums op zijn dienblad.
en de belangrijkste....... De detectoramateur De detectoramateur is een ambassadeur van onze hobby, en die weet hoe het moet....!!!!! Deze mag zich terecht detectoramateur noemen. Whahaha 
|
| 29 jul 2013, 23:30 |
|
 |
|
sambal011
|
ik probeer het vak een beetje the leren maar weet alleen niet wat discrimatie is en hoe ik het moet gebruiken 
Laatst bijgewerkt door sambal011 op 30 jul 2013, 00:13, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 30 jul 2013, 00:07 |
|
 |
|
pjottrr
|
Hey sambal011,
zie je kans je bovenstaande post zodanig aan te passen dat ik begrijp wat je bedoelt? het is mij nu niet duidelijk wat je probeert te zeggen
|
| 30 jul 2013, 00:10 |
|
 |
|
sambal011
|
gefikst
|
| 30 jul 2013, 00:13 |
|
 |
|
pjottrr
|
ah achso. ik vond een hele mooie uitleg van hoe een detector precies werkt op piepstok.nl Eigenlijk wilde ik er slechts een selectie uit halen, maar dan wordt het lastig om het verhaal te begrijpen, dus bij deze zou ik zeggen, LEes het artikel eens op: http://www.piepstok.nl/techniek/artikel1.html
|
| 30 jul 2013, 08:11 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
sambal011 schreef: ik probeer het vak een beetje the leren maar weet alleen niet wat discrimatie is en hoe ik het moet gebruiken  ik ben al bezig met een dergelijke handleiding  voor het beginners handleidingen. dus als je nog geduld hebt, dan zal je het begrijpen. en wat je wel en niet moet doen.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 30 jul 2013, 17:11 |
|
 |
|
sambal011
|
pinkel meld je het dan even
|
| 30 jul 2013, 18:07 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
En dan nog de geluks pieper je hebt van die mensen die op iedere akker de hoofdprijs pakken de stomste boeren hebben de dikste aardappelen mvg Bert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 30 jul 2013, 18:25 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11171 Woonplaats: Maastricht
|
Haha leuke topic... Groeten, Cyril
|
| 30 jul 2013, 20:05 |
|
 |
|
pjottrr
|
Ik ben ook een pieper ... Naast detectoramateur mag ik mij zelf nu ook en pieper titel geven.. volgens mij ben ik namelijk een "gelukspieper" zoveel geweldig mooie vondsten, in zo'n korte tijd, en helemaal nieuw met deze hobby..... ik heb niet te klagen 
|
| 05 aug 2013, 08:18 |
|
 |
|
pjottrr
|
heb er weer ééntje:
De verzopen pieper. met al die regen van de afgelopen tijd.....
|
| 01 nov 2013, 13:09 |
|
 |
|
huntius
|
Ben eigenlijk wel blij dat er ook nog jongens zijn die niet kunnen zoeken  als je begrijpt wat ik bedoel  Als ze de gaten maar dichtgooien. Gr Jan.
|
| 02 nov 2013, 17:57 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
huntius schreef: Ben eigenlijk wel blij dat er ook nog jongens zijn die niet kunnen zoeken  als je begrijpt wat ik bedoel  Als ze de gaten maar dichtgooien. Gr Jan. Ik kan ook niet zoeken maar heb wel geluk ( af en toe ) 
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 02 nov 2013, 19:36 |
|
 |
|
Axel
|
Je hebt vreemde piepers idd. Ik was waterzoeken met een vriend. Kwam er een strandzoeker met een minischoteltje, doorsnee 15cm,,,,en tevens een pinpointer nodig om z`n vondsten op te sporen Ieder z`n ding natuurlijk, maar wel grappig om te zien.
_________________ Mvg Axel
|
| 03 nov 2013, 08:59 |
|
 |
|
Kiter
|
Axel schreef: Je hebt vreemde piepers idd. Ik was waterzoeken met een vriend. Kwam er een strandzoeker met een minischoteltje, doorsnee 15cm,,,,en tevens een pinpointer nodig om z`n vondsten op te sporen Ieder z`n ding natuurlijk, maar wel grappig om te zien. Hahaha hij moest natuurlijk een klein schoteltje hebben voor tussen al dat afval van jullie uit het water  hehehe Groetjes Jan
_________________ Zoekt met t2 black
|
| 03 nov 2013, 09:22 |
|
 |
|
Axel
|
Kiter schreef: Axel schreef: Je hebt vreemde piepers idd. Ik was waterzoeken met een vriend. Kwam er een strandzoeker met een minischoteltje, doorsnee 15cm,,,,en tevens een pinpointer nodig om z`n vondsten op te sporen Ieder z`n ding natuurlijk, maar wel grappig om te zien. Hahaha hij moest natuurlijk een klein schoteltje hebben voor tussen al dat afval van jullie uit het water  hehehe Groetjes Jan Yep, we gooien afval altijd op het strand  Ik vroeg waarom hij die pinpointer nodig had. Kreeg wel een heel mooi antwoord Omdat het op land lastiger is om je vondst te traceren dan in het water Hmmm haha,, vreemde zoekers, maar wel grappig.
_________________ Mvg Axel
|
| 03 nov 2013, 09:29 |
|
|