|
|
Het is nu 04 apr 2026, 06:26
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 25 berichten ] |
|
Probleem met agressieve hond..
| Auteur |
Bericht |
|
Russell
|
 Probleem met agressieve hond..
Hallo.., Ik heb een probleem met een iets te enthousiaste en agressieve Labrador wanneer ik ga zoeken op akkers die naast een huis liggen waar deze hond van is. We hebben toestemming van de boer(en) daar te mogen zoeken...,echter staat ongeveer midden in het zoekgebied een huis dus steeds weer worden we bedreigd door deze hond.Deze komt zeer agressief je tegemoet..(blaffend) en als we op de akkers lopen komt deze steeds weer terug...en gaat in me metaaldetector bijten..en kijkt steeds hoe ver hij kan gaan...en dit is echt vervelend.Het is zover dat we zelfs bepaalde stukken mijden i.v.m met deze Labrador. Heb zelf geen ervaring met honden...en de eigenaar van die hond ziet ons liever gaan dan komen omdat deze akkers rond zijn huis liggen...maar dus niet van hem zijn. Ik zelf dacht er aan om zo'n ultrasoon apparaat aan te schaffen...om deze hond op afstand te houden...wie heeft er ervaring mee en misschein wel andere tips. http://www.dazer.nl/Gr Russell
|
| 27 apr 2008, 15:56 |
|
 |
|
Nandus
Geregistreerd: 18 apr 2008, 09:22 Berichten: 1651 Woonplaats: Noord-holland
|
 Re: Probleem met agressieve hond..
Heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me het proberen waard. Telkens een konijntje meenemen en loslaten wanneer de hond in aantocht is, is erg omslachtig.
Succes en de groeten,
Nandus
Laat je ons het resultaat weten?
|
| 27 apr 2008, 16:00 |
|
 |
|
Defixio
|
Hoi Russel, mischien raar verhaal maar probeer vrienden te sluiten met de hond. Een paar hondenkoekjes in je zak en probeer hem te paaien. Wie weet heeft Muta abutaleb nog een paar tips, die heeft veel ervaring met enge honden... 
|
| 27 apr 2008, 18:19 |
|
 |
|
Russell
|
Ja Nandus....,ben al door me konijnen heen helaas,gaat niet meer werken.... Defixio...,misschien een idee inderdaad.  ..maar straks is die niet meer uit de buurt te krijgen..hehe.Ervaren honden-kenners zouden er wel mee om kunnen gaan...maarre dat ben ik echt niet... gr Russell
|
| 27 apr 2008, 18:40 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
ik lees even snel dit topic door, en wat me het meest intresseert is hoe jijzelf reageert op de hond als hij aggressief blaffend op je af komt gestiert???
Kennelijk ziet de hond (evenals de bewoner van dat pand die niet de eigenaar van de akkers is) die akker als zijn territorium. en moet alles en iedereen daarvan wegblijven.
Nu is het met honden zo dat als hij aggressief op je afkomt en je draait je om en loopt weg dat je hem beloont voor zijn gedrag (het gewenste effect is bereikt, namelijk het "ongewenst bezoek" vertrekt). De hond voelt zich hierdoor gesterkt en zal de volgende keer nog aggressiever reageren.
Maar nogmaals dit is mijn eerste ingeving, het kan zijn dat ik er volkomen naast zit, om zeker te zijn zou ik het eens moeten zien.
Als bovenstaand scenario van toepassing is stel ik de volgende aanpak voor:
Blijven staan, de hond niet aankijken maar langs hem heenkijken en met een lage stem op hem inpraten "goede hond, wij mogen hier ook zijn, dat soort dingen", streng maar vastberaden, en vooral geen angst laten doorschemeren in je stem. En wat je ook doet, beloon hem niet voor het gedrag door te vertrekken.
Das ff gauw wat ik erover denk.
Sterkte ermee!
Ps. de Dazer zou ik niet aanraden omdat ik daarover verschillende verhalen heb gehoord, waarvan eentje waarbij de hond alleen maar aggressiever werd.
|
| 27 apr 2008, 19:14 |
|
 |
|
Russell
|
Muta...,
we proberen hem helemaal te negeren als hij nadert...,als we de dichtsbijzijnde akker op willen van het huis en we staan er voor met de auto...,staat hij al blaffend aan de portier bijna. Het zijn nieuwe bewoners daar...(nu 2 jaar ongeveer) en de hond was in het begin geen probleem.Nu is die veel meer eigen en ziet het inderdaad allemaal als zijn eigen terratorium en komt steeds verder naar omringende akkers al. Als hij nadert zet ik mijn schep uit naar voren en detector naar achteren...zodat hij niet zomaar kan bijten...en probeer hem af te blokken op deze manier...totdat hij weer weggaat...(want vertrouwen doe ik hem echt niet)
In ieder geval bedankt voor de info....
gr Russell
|
| 27 apr 2008, 20:27 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Uiteindelijk druipt hij wel af als je hem/haar negeert?
|
| 27 apr 2008, 20:31 |
|
 |
|
Michel
|
Ik weet niet of het spreekwoord "blaffende honden, bijten niet"  hier van toepassingis . In ieder geval geen angst laten schijnen en op de hond inpraten met vastberaden stem : zo van :Kom nu, het is genoeg ga naar je baasje. Baasje heeft waarschijnlijk zijn hond opgefokt om achter mensen aan te lopen. Daar is hij strafbaar voor. Dus is er nog altijd de oplossing van : naar het baasje toegaan en zeggen dat hij zijn hond in bedwang moete houden. Jullie zijn daar legaal en een agressieve hond valt buiten zijn domein onder de verantwoordelijkheid van zijn baasje. Negeert hij dat of doet die even agressief als zijn hond, dan kunnen jullie zeggen dat jullie klacht gaan neerleggen bij de politie. Dat zal hem wel kalmeren waarschijnlijk ..... anders neem je het psychologisch aan en je ramt een soepknook door de strot van het baasje en de hond !  Deze laatste was uiteraard  maar voor de Michel 
|
| 27 apr 2008, 22:33 |
|
 |
|
Sheep
Geregistreerd: 17 apr 2008, 09:04 Berichten: 418 Woonplaats: West Brabant
|
inderdaad even een praatje maken met de eigenaar, en dan uitleggen hoeveel een MD kost. Als de hond deze kapotbijt, dan is de baas verantwoordelijk. Denk dat hij dan wel meewerkt hoor, want zijn verzekering zal er niet blij mee zijn.
_________________ Verzamelaar van continentale sterling imitaties. www.sterlingimitations.com
|
| 27 apr 2008, 22:40 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17973 Woonplaats: Limbolonie
|
Sheep schreef: inderdaad even een praatje maken met de eigenaar, en dan uitleggen hoeveel een MD kost. Als de hond deze kapotbijt, dan is de baas verantwoordelijk. Denk dat hij dan wel meewerkt hoor, want zijn verzekering zal er niet blij mee zijn. Hallo allemaal ik ben het met Sheep eens die hond mag buiten zijn erf niet loslopen doed hij dat wel is zijn baas verandwoordelijk en is hij die gene die strafbaar is,..maar je wil geen ruzie dus ga naar die mensen en praat,...de beste oplossing of sla met de schop (grapje) grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 27 apr 2008, 23:31 |
|
 |
|
Russell
|
|
| 28 apr 2008, 20:53 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
altijd leuk zo hond
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 23 sep 2013, 07:11 |
|
 |
|
hannibal
|
_________________ gr Hannibal
|
| 23 sep 2013, 09:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
JIJ HAD ZEKER ZE HONDE PENNENING WILLEN HEBBEN HAN 
|
| 23 sep 2013, 12:41 |
|
 |
|
dannyR
|
heb zelf ook die ervaring gehad dat een hond op me afkwam,het baasje liet de hond los en was een fikse rakker,ik heb netjes verzocht of die de lijn wou omdoen omdat het beest niet van ophouden wist en bleef dreigend blaffen en springen om me heen al bijtend naar de piepstok, het baasje wuifde mijn verzoek weg van doet niets en bla,bla maar het beest hield niet op.
na meerdere keren verzocht te hebben de riem om te doen omdat ik me niet veilig voelde heb ik het beest een goede tik met me knokkels op z'n neus gegeven en als een bliksemschicht was die weg,scheelde weinig of moest ook klappen aan het baasje uitdelen want die ging uit ze plaat.
al met al kutervaring maar hoort erbij,volgende keer doe ik het weer
|
| 23 sep 2013, 15:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dannyR schreef: heb zelf ook die ervaring gehad dat een hond op me afkwam,het baasje liet de hond los en was een fikse rakker,ik heb netjes verzocht of die de lijn wou omdoen omdat het beest niet van ophouden wist en bleef dreigend blaffen en springen om me heen al bijtend naar de piepstok, het baasje wuifde mijn verzoek weg van doet niets en bla,bla maar het beest hield niet op.
na meerdere keren verzocht te hebben de riem om te doen omdat ik me niet veilig voelde heb ik het beest een goede tik met me knokkels op z'n neus gegeven en als een bliksemschicht was die weg,scheelde weinig of moest ook klappen aan het baasje uitdelen want die ging uit ze plaat.
al met al kutervaring maar hoort erbij,volgende keer doe ik het weer goed zo die van mijn moest aan een nieuw kunst gebitje het was ik of hij dus het wet hij
|
| 23 sep 2013, 17:12 |
|
 |
|
Davy4all
Geregistreerd: 10 aug 2012, 16:31 Berichten: 820 Woonplaats: Noordwijkerhout
|
|
| 23 sep 2013, 18:47 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11159 Woonplaats: Maastricht
|
Beter een teaser meenemen... Groeten, Cyril
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 23 sep 2013, 20:44 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5401 Woonplaats: silvolde
|
Houding van de hond !!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 23 sep 2013, 20:58 |
|
 |
|
pietieman
|
haha, geweldige reacties, een tazer is overigens verboden , een klapje met de schep niet ivm zelfverdediging.Een hond moet vast. Ik ben net nieuw op het forum maar herken wel dat het zeer onprettig is je weet ook niet of de hond bijt, ik zou het eerst met de grondeigenaar bespreken en zeggen dat je je enigzins bedreigt voelt. De boer kent zijn buurman mogelijk goed en kan je advies geven; als hij op goede voet staat , weet hij of de hond bijt of alleen maar blaft. Vervolgens zou ik voorstellen om te vragen of de buurman de hond vast wilt houden als ik op het land bezig ben, als hij de hond loslaat  en de hond bedreigt je, maak je een foto of een filmpje en kun je aangifte doen.... Ik word vaak verrast door sterke grote honden als ik in de bossen aan het graven ben, staat er dikwijls een rhodesian ridgebacker tegenover me, geloof me, die moeten je niet in je kont happen. Ik heb er veel last van gehad want mij etrac trekt zonder koptelefoon zo een beetje alle honden aan in de omgeving. Ik zie de lol er wel van in. Maar heb mijn aluminium schepje wel paraat... Je hebt een probleem als de grondeigenaar zich neutraal gaat opstellen,. Als de hond in mijn detector zou bijten, politie direct bellen en aangeven dat je vriendelijk vooraf verzocht hebt de hond aan te lijnen. En de schade in rekening brengen. Als je minder sociaal bent ingesteld, ik heb ook wel eens zo een bui, kun je twee dingen doen, die hond een goede por geven, en als dat niet helpt je aluminium schepje dan maar...tja. Je hebt ook van die ultrasonics, die helpen goed. De meeste honden rennen weg door het hoge geluid. Mijn hond niet, die krabde achter zijn oren en bleef gewoon zitten, haha. Ook kun je vragen of een kennis (of forumlid) met zijn hond langskomt, aangelijnt, dan moet het wel een hond zijn die sterker en dominanter is, dan zal de boer zijn hond wel gaan aanlijnen als hij ziet dat hij aan het kortste end trekt... Je kan ook tacties te werk gaan, graaf een gat met het silhouet van een labrador, en ongeveer 50cm diep ,mogelijk snapt de boer de hint. 
|
| 23 sep 2013, 21:39 |
|
 |
|
Hans1971
|
pietieman schreef: Je kan ook tacties te werk gaan, graaf een gat met het silhouet van een labrador, en ongeveer 50cm diep ,mogelijk snapt de boer de hint.  Hmmm  werkt dat ook bij schoonmoeders? 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 23 sep 2013, 22:01 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
nee ik had han bij mijn die schop als raak
|
| 24 sep 2013, 01:08 |
|
 |
|
Herman Bos
|
Doe het volgende, Neem wat honden koekjes mee. Negeren en gewoon doorgaan. Als hij even stil is dan gooi je wat koekjes zijn richting uit. Gaat hij weer door niets geven.Is hij weer even stil dan gooi je weer een paar koekjes. Je zal zien hoe snel hij doorheeft dat goed gedrag beloond en slecht gedrag NIETS oplevert. Doe dat een tijdje en je hebt van die hond geen last meer behalve als jij komt dat hij een koekje wil. Dus beslist niet weglopen want dan heeft hij gewonnen. Herman
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 24 sep 2013, 20:56 |
|
 |
|
ronald
|
De hond is dominant. Gewoon wat snoepies mee. Beestje weet niet beter, want het is zijn leefomgeving. Een foute hond had jullie al gegrepen. Ronald.
|
| 24 sep 2013, 21:35 |
|
 |
|
ronald
|
En anders een stuk leverworst met een xtc pilleke erin... Doet ie na een half uur een fazant na... Gakgakakwoefwoef 
|
| 24 sep 2013, 21:41 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 25 berichten ] |
|