|
|
Het is nu 04 maart 2026, 15:33
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
pjottrr
|
 fiesche stugge Boeren
Na weken achtereen op dezelfde akker gezocht te hebben, is het nu eindelijk gebeurd. ik mag er niet meer op van de boer.  dus opnieuw op zoek naar een plekje waar ik topvondsten kan vinden...... ( gelukkig heeft dat niets met mij te maken hoor) Het betreffende land is net ingezaaid met gras... maar wat ik nu eigenlijk wil zeggen is het volgende: De boer waar ik toestemming had gevraagd was in het bijzonder geïnteresseerd in de oudheid, en vond het geweldig dat ik kwam zoeken. In de helft van de gevallen kwam hij ook al met zijn auto even aanscheuren door het land om eens te kijken hoe het ging en of ik al wat interessants gevonden had. Altijd even een gezellig praatje maken, en met al die bezoekjes heb ik ook best wat geleerd van het boerenland, hoe het werkt met inzaaien ploegen en oogsten. Ondertussen heb ikzelf ook de rechten gekregen om met de auto door het land te scheuren .. Dat scheelt toch zeker 2 x 20 minuten lopen... heil aan de boer zou ik zo zeggen uiteraard is mijn aanwezigheid niet onopgemerkt gebleven door de boer van het naastgelegen land ( ik woonde praktisch op die akker  ) dus die vertelde mij dat ik ook wel even in zijn land mocht zoeken. Helaas niet zoveel vondsten aldaar gedaan, maar ik kreeg woensdag een telefoontje van hem, dat hij nog een stuk land heeft dat volgende week over de kop gaat ( voorbereid op opnieuw inzaaien met gras), dus hopelijk heb ik dan weer zo'n mooi stuk land waar veel muntjes uit komen  dus je kunt een heleboel zeggen van boeren hier in Friesland, maar stug zijn ze zeker niet  tot zover mijn kleine verhaaltje over de Friese stugge boer.
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 09 aug 2013, 08:12 |
|
 |
|
Highlander
|
 Re: fiesche stugge Boeren
_________________ Gr. Highlander
|
| 09 aug 2013, 08:13 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 aug 2013, 09:44 |
|
 |
|
Forbes
Geregistreerd: 09 jun 2012, 12:43 Berichten: 1618 Woonplaats: Friesland
|
Wees er zuinig op Peter 
_________________ Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 09 aug 2013, 12:34 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
Ow ik dacht al dat de boeren smerig waren zo aan de titel te zien 
_________________ Soms...........
|
| 09 aug 2013, 13:03 |
|
 |
|
melpatcindy
|
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 09 aug 2013, 13:32 |
|
 |
|
pjottrr
|
gelukkig valt het mee,
deze boer wil alleen wel heel graag weten wat er van zijn land af komt/gekomen is, dus heb hem beloofd even met de vondsten langs te gaan.
Das toch het minste wat ik kan doen toch ?
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 10 aug 2013, 01:59 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
pjottrr schreef: gelukkig valt het mee,
deze boer wil alleen wel heel graag weten wat er van zijn land af komt/gekomen is, dus heb hem beloofd even met de vondsten langs te gaan.
Das toch het minste wat ik kan doen toch ? en geef hem is een mooie duit of munt dat deed ik altijd het is wel zijn land moet je maar is doen dat zie je zo boer genieten en kan er niks meer stuk 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 10 aug 2013, 07:50 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
jahoor boeren zijn gewone mensen met een mooi beroep. en zolang je maar met de boeren comuniceert is er niks aan de hand. maar helaas is een grote gros zoekers te beroerd om een paar uur te zoeken naar de eigenaar van het land,en dan krijg je wel stugge chagrijnige boeren als men ze betrapt,en ik geef ze dan groot gelijk. hulde aan de agrariërs 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 10 aug 2013, 12:19 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11239 Woonplaats: Maastricht
|
pinkeltje schreef: hulde aan de agrariërs  Zeker Pinkeltje! En vooral nu, ze zijn hier en masse de velden aan het oogsten en bewerken. Heel fijn om dan even een babbeltje te maken en meteen te vragen of ze er problemen mee hebben als je er eens met de md terug komt. 9 van de 10 keer is dat geen probleem mits niet is ingezaad. Vergeet ook niet dat iedere boer veelal een hoop velden heeft, dus fijn als je de man persoonlijk kent. Pjottr jij succes, dat veld komt wel weer vrij dan kun je er weer op. Altijd fijn als je wat kunt bewaren voor later. Veel succes ook met het onderhouden van je contacten. Groeten, Trash
|
| 10 aug 2013, 15:38 |
|
 |
|
pjottrr
|
Helaas verwacht ik voorlopig niet terug te keren naar dit stuk land, het is namelijk van akker naar weiland gegaan... toch heb ik er hele mooie vondsten mogen doen, en misschien als het eenmaal een volwaardig weiland is, direct na het maaien nog eens terugkomen Wat zijn jullie ervaringen met zoeken in de weilanden?
|
| 11 aug 2013, 09:50 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|