|
|
Het is nu 04 jun 2026, 09:55
|
Opgelicht waarschuwing!!!!
| Auteur |
Bericht |
|
Poetsdoek
Geregistreerd: 10 okt 2011, 12:47 Berichten: 742 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Opgelicht waarschuwing!!!!
de kans van lasted en smaad is heel klein....heb het zelf vaaaak genoeg gedaan voor laast nog voor een gast die mijn golf4 had proberen te pikken
jruss dr boy
_________________ ''wie niet zoekt........die niet vind.........''
|
| 17 aug 2013, 18:43 |
|
 |
|
Hoth
|
En juist daar zit hem het euvel: je moet je bewijslast goed indienen 
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 17 aug 2013, 18:44 |
|
 |
|
Hoth
|
....zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb 
|
| 17 aug 2013, 18:45 |
|
 |
|
melpatcindy
|
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 17 aug 2013, 18:45 |
|
 |
|
Poetsdoek
|
hij is net op whatssapp geweest de oplichter!!!!
|
| 17 aug 2013, 18:56 |
|
 |
|
melpatcindy
|
Poetsdoek schreef: hij is net op whatssapp geweest de oplichter!!!! geef me adres maar door ,dan knap ik hem wel op gr ed 
|
| 17 aug 2013, 19:02 |
|
 |
|
melpatcindy
|
Hoth schreef: En juist daar zit hem het euvel: je moet je bewijslast goed indienen  me reet ,als ik weet wie het gedaan heeft, hoeft een of andere eikel die dan toevallig doorgeleerd heeft en zich rechter mag noemen niet voor mij te bepalen wat de strafmaat moet worden ,want dat bepaal ik dan zelf wel  en we zien wel hoe het dan afloopt gr ed 
|
| 17 aug 2013, 19:07 |
|
 |
|
Highlander
|
Kunnen we die gast niet allemaal een whats app sturen dan weet hij meteen hoeveel er hem op de kijker hebben wellicht overdenkt hij en alles en stuurt hij het geld terug 
_________________ Gr. Highlander
|
| 17 aug 2013, 19:11 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
Beste leden
Het is zeer begrijpelijk en frustrerend dat zoiets gebeurt. Dit mag ook niet en is ontoelaatbaar dergelijk oplicht praktijken.
Maar...... Persoonlijke gegevens plaatsen van iemand mag niet en kun je niet zomaar doen, iedereen heeft recht privacy, al had ik het zelf ook anders gezien. Ook bodemvondsten.nl moet zich houden aan wettelijke regels, mocht namelijk deze persoon slim genoeg zijn, dan kunnen er eventuele negatieve gevolgen onstaan voor de site. en dat willen wij beslist niet.
De gegevens zijn verplaatst naar het beheersgedeelte en blijven daar staan .
Als advies wil ik je meegeven licht marktplaats in. neem contact op met het (internet) politie.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 17 aug 2013, 19:12 |
|
 |
|
Hoth
|
Ed,
Kwaad met kwaad vergelden lost niets op, sterker nog, het maakt alles alleen maar erger.
Ik snap dat er veel frustratie is, maar er zijn nu eenmaal wetten waar we ons aan moeten houden, anders zijn we net zo erg als de mensen die anderen iets aandoen.
Gr, Pat
|
| 17 aug 2013, 19:13 |
|
 |
|
Hoth
|
@Pinkeltje: 
|
| 17 aug 2013, 19:14 |
|
 |
|
melpatcindy
|
beste pat ,daarom komen de meeste oplichters naar ons land ,want wij hebben geen rechtspraak namelijk ,en het is mijn groot recht om wie mij wat flikt mijn eigen rechter te spelen  omdat degene toch denkt kan alles maken hier want die cultuur heerst er dus wel degelijk in ons mooie landje waar dus het slachtoffer in de steek wordt gelaten en de dader alle hulp krijgt om zijn straf te ontlopen gr ed 
|
| 17 aug 2013, 19:20 |
|
 |
|
Poetsdoek
|
:P:P regels en wetten zijn er om overtreden te worden haha anders het geen wetten of regels hahahahaah
jruss dr boy
|
| 17 aug 2013, 19:22 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
Geregistreerd: 03 sep 2012, 14:13 Berichten: 201 Woonplaats: Limburg
|
Daar was ik al bang voor, had het ook gevraagt om zijn gegevens te plaatsen en blijkbaar was dat geen probleem, maar ik begrijp het wel dat het niet zomaar mag, winkels hangen ook niet zomaar een foto op van winkeldieven, pedofielen worden ook niet bekendgemaakt op internet enz... Mijn aangifte ligt klaar, maandag gelijk naar het bureau en naar de bank.
|
| 17 aug 2013, 19:23 |
|
 |
|
Hoth
|
Ed,
Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden, echter hebben we een gerechtelijke macht, en daar dient iedereen zich aan te conformeren.
Nogmaals, ik begrijp de frustratie, maar het lost niets op om voor eigen rechter te spelen, dat zul je met me eens zijn.
Gr, Pat
|
| 17 aug 2013, 19:28 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
melpatcindy schreef: Hoth schreef: En juist daar zit hem het euvel: je moet je bewijslast goed indienen  me reet ,als ik weet wie het gedaan heeft, hoeft een of andere eikel die dan toevallig doorgeleerd heeft en zich rechter mag noemen niet voor mij te bepalen wat de strafmaat moet worden ,want dat bepaal ik dan zelf wel  en we zien wel hoe het dan afloopt gr ed  ik denk dat hij een er slecht van af komt maar je weet dat mag weer niet van de wet ed
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 17 aug 2013, 19:40 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
ik hoop dat je er uit komt marcus. ik hoop dat je een sreenshot hebt van de advertentie,mischien nog te vinden via google "cash"geheugen.
er is nog een site waar je oplicht praktijken op internet kunt melden.ik weet alleen de site niet meer.ik meende opgelicht.nl daar kun je je als slachtoffer melden,dan kunnen eventueel ook anderen zich melden die de dupe zijn geworden.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 17 aug 2013, 19:41 |
|
 |
|
btns
|
Er zijn vrij veel kleine oplichters die "gezocht" op Marktplaats afstruinen.
Eén van de weinige manieren om te herkennen is om het opgegeven rekeningnummer te googlen. Er zijn nogal wat slachtoffers die dat soort info op websites zetten. Die kun je ook opzoeken (marktplaats, opgelicht) De oplichters gebruiken katvangers, maar ook hun nummers (en namen) komen dan weer op die websites.
Na enkele honderden aangiftes wordt er dan een team op zo'n vent gezet en dan wordt hij gepakt en veroordeeld. Dat gaat vrij gemakkelijk. De vraag is waarom de politie dat niet na 5 aangiftes doet. Dat zou opruimen en een hoop verdriet voorkomen. Je geld krijg je niet terug want een kale kip kan je niet plukken. Eigen rechter spelen mag en moet je ook niet doen. De schade voor jou is groter dan voor de vent. Bovendien stop je zijn activiteiten er toch niet mee (je mag hem immers niet verzuipen).
Marktplaats zou er ook van alles aan kunnen doen. Een beetje bewaking (in de stijl van dit forum) kost tijd, dus geld en dat hebben ze er bij Marktplaats niet voor over.
Tot slot: voor jou was dit de week dat je bent opgelicht. Voor hem ben je een van de tien of twintig mensen die deze week voor inkomsten heeft gezorgd. Hij is al op zoek naar de volgende. Koel zo snel mogelijk af en ga door met je leven.
|
| 17 aug 2013, 19:52 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
Nog een tip, ja ben ook ooit opgelicht.
Als ze een valse naam opgeven: eerst 1 cent overmaken. Dagje wachten en kijken welke naam er op je afschrift staat. Is die anders, tja...
Maar beste is idd: grote bedragen altijd afspreken en spulletjes afhalen.
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 17 aug 2013, 20:04 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
Geregistreerd: 03 sep 2012, 14:13 Berichten: 201 Woonplaats: Limburg
|
Ik heb net aangifte gedaan, ook heb ik zijn IP adres gevonden, nu even afwachten wat de politie doet. Ik wil iedereen hartstikke vriendelijk bedanken voor jullie steun en medeleven, fijn dat ik er niet alleen voor sta, Als alles nu ook echt goed komt met het geld en de dader gepakt word ben ik Mvg Marcus.
|
| 17 aug 2013, 21:03 |
|
 |
|
Misfit
|
Beginnen met aangifte doen, en alle gegevens doorgeven (bank-rekening nummer volstaat waarschijnlijk, die staat nml. op naam met ID.
|
| 17 aug 2013, 21:27 |
|
 |
|
sjoho
|
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn maarja of ze hier ook energie in willen steken, ik hoop het voor je 
|
| 17 aug 2013, 21:31 |
|
 |
|
Axel
|
Hey Marcus,
Hier is weinig meer aan te doen denk ik aangezien je zelf het geld hebt gestort.
Ik heb hetzelfde gehad,,,,, had het adres, tel, bankgegevens alles,,, maar wegens prive van de de dader mochten ze mij geen verdere gegevens geven.
Ik kreeg na 3 weken een brief van de politie dat het afgedaan was aangezien het niet ernstig genoeg was en meer geld zou kosten om te onderzoeken dan dat het zou opleveren.
In andere woorden,,, internetoplichting is vogelvrij in NL !!!!!!!!!!!!
Het heeft geen urgentie en het gaat maar om geld is de redenatie bij justitie,,, daarbij zijn bedragen tot een paar duizend euro niet urgent genoeg en gaat het om kleine materiele schades,,,, daar tegenover staat dat de onderzoeken meer geld kosten dus tevens ook niet rendabel om 3 man op 460 euro oplichting te zetten.
_________________ Mvg Axel
|
| 18 aug 2013, 13:04 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11199 Woonplaats: Maastricht
|
Klote voor je kerel! Je mag geen eigen rechter spelen, maar als ze je niet zien mag je hem wel ondersteboven opknopen aan een lantaarnpaal! De klootzak... hoop dat het nog een staartje krijgt. Erg sneu dit. Groeten, Cyril
|
| 18 aug 2013, 14:50 |
|
 |
|
Misfit
|
Axel schreef: daarbij zijn bedragen tot een paar duizend euro niet urgent genoeg en gaat het om kleine materiele schades,,,, daar tegenover staat dat de onderzoeken meer geld kosten dus tevens ook niet rendabel om 3 man op 460 euro oplichting te zetten. Volgens mij houden ze het wel bij, en bij meerdere melding over dezelfdde persoon wordt wel actie ondernomen. Aan de andere kant, hoe moeilijk kan 't zijn: effe checken wie er aan dat bank-rekening nummer hangt, en de wijkagent langs sturen.
|
| 18 aug 2013, 15:37 |
|
|