|
|
Het is nu 23 apr 2026, 00:15
|
Kruiken, inktpotjes, bierflessen, medicijnflesjes bult.
| Auteur |
Bericht |
|
Adri Pieck
|
 Re: Kruiken, inktpotjes, bierflessen, medicijnflesjes bult.
Jammer dat je er niet was, hopenlijk gaat het goed met kwetsuur van je dochter, is veeel belangrijker dan kruiken rapen. Kreeg zojuist bericht van verzamelaar dat het blauw witte kruije een Soya kruikje is. Zie foto van zijn verzameling. Adri Pieck
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 mei 2013, 10:18 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Thx Adri Dat is een mooie verzameling Groetjes, David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 14 mei 2013, 10:32 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Gisteren toch nog even op stort geweest, niet veel gevonden wel deze rjk versierde Grolsch bierfles. tekst op fles; Bierbrouwerij De Klok Groenlo.
Adri Pieck
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 21 mei 2013, 12:18 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
De Grolsch bierfles is inmiddels uitgebreid beschreven op; zie link http://www.muntenbodemvondsten.nl/index ... 69.new#newAdri Pieck
|
| 22 mei 2013, 09:32 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Beste Adri,
Ik heb uw afbeeldingen bekeken en het is goed dat u ook een foto heeft gemaakt van de onderzijde van de fles, want a.d.h.v. de onderzijde is de fles te dateren. Helaas kan ik via de foto het cijfer (de cijfers) op de onderzijde van de fles niet goed lezen. U zelf vast wel. Flessen van voor 1930 hebben geen cijfer onder op staan. Hooguit alleen de letters " de GG". Flessen van na 1930 hebben naast "de GG" ook één cijfer onderop: een 3 is bijvoorbeeld 1933. Na 1935 staan er 2 cijfers onder op de fles: 45 is dan 1945 etc. Dit gaat zo door tot 1974. In 1945 verschijnen de eerste bruine beugelflessen.
Ik hoop dat u zo eerst voldoende informatie hebt om uw fles te kunnen dateren. Uw fles is dus in iedergeval van na 1930 en voor 1945.
Oude beugelflessen worden, ondanks hun oude leeftijd toch nog best regelmatig gevonden of bewaard. Ik krijg nog regelmatig mailtjes van mensen, die een oude fles hebben gevonden bij bijvoorbeeld het graven in de tuin. Ook werd een oude beugelfles door de beugelsluiting vroeger voor allerlei doeleinden gebruikt en bewaard, dus ook uit een oude schuur komt nog wel eens een oud exemplaar te voorschijn. Desondanks is en blijft de vondst van zo'n oude beugelfles een leuke en mooie vondst! Wees er zuinig op.
Met vriendelijke groet, Anita Groot Wassink, Secretaris van het Grolsch Verzamelaars Gilde ________________________________________
|
| 22 mei 2013, 10:22 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Ik werd vandaag gebeld door Adri met de mededeling dat er weer wat grond verplaatst zou zijn op de stort, dus ben ik de auto letterlijk ingeschoten en ben even wezen koekeloeren. En al was er nog niet veel gedaan toch een heel mooi flesje gevonden waar ik heel blij mee ben. Het is een flesje met de tekst Bols curacao Wera wat dus (na zoeken op het net) een jenever flesje is. Ongelooflijk dat dit zo uit de grond kan komen lijkt wel gisteren gemaakt, hij is nog helemaal gaaf en zelfs de verf is nog hele-maal in tact. Kijk zelf maar ik vindt hem in ieder geval wonderschoon Dus ik ben blij dat Adri even de moeite heeft genomen om me even te bellen, anders was dit mooie flesje verloren gegaan. Bij deze Adri hartstikke bedankt dat je even aan mij dacht top man !!! Groetjes, David . . .
|
| 19 aug 2013, 21:46 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 19 aug 2013, 21:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi die meid moet je in het echt vinden stop je gelijk met zoeken 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 aug 2013, 21:48 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
de ed schreef: mooi die meid moet je in het echt vinden stop je gelijk met zoeken  Onmogelijk Ed er is geen meid die mij laat stoppen met zoeken Ja voor 15 min misschien ( dan is het beurt hoor  ) Groetjes, David . . .
|
| 19 aug 2013, 21:51 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 19 aug 2013, 22:12 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Ja David, hij of zij is echt heel mooi, fijn dat je deze mooie vondst hebt gered van de ondergang, echt super mooi en ook nog zo gaaf, echt een wonder hoor, hij is je gegund. Adri Pieck Een andere zoekmaat wil graag met mij mee naar het stort, hij verzameld nml oude flesjes, dus laat er nog een paar liggen aub. 
|
| 19 aug 2013, 23:47 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Adri Pieck schreef: Ja David, hij of zij is echt heel mooi, fijn dat je deze mooie vondst hebt gered van de ondergang, echt super mooi en ook nog zo gaaf, echt een wonder hoor, hij is je gegund. Adri Pieck Een andere zoekmaat wil graag met mij mee naar het stort, hij verzameld nml oude flesjes, dus laat er nog een paar liggen aub.  Thx Adri Als ze die laatste bult ( die met dat zeil eromheen ) gaan aanvallen dan kan ie nog makkelijk zijn huiskamer vullen met flesjes Komt goed ik houd het nu ook in de gaten en als er wat gebeurt dan hoor je me . Groetjes, David . . .
|
| 20 aug 2013, 09:19 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Die laatste bult is ook opengegraven en vanavond nog mooi mini kruikje gescoord. 
|
| 20 aug 2013, 21:42 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Da's weer een leuk kruikje Adri Blijft toch nog spugen daar . Morgen doe ik mijn mols pak aan en ga maar is de berg in graven. Groetjes, David . . .
|
| 20 aug 2013, 23:28 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik heb liever een groot kruik zit veel meer in
|
| 20 aug 2013, 23:29 |
|
|