| Auteur |
Bericht |
|
hermanusb
|
 Hand n dredge
Vandaag de handpomp binnen gekregen. Best groot ding en ik verwacht er best veel van. Ik ga die gebruiken als ik in sept ga zoeken,
Kan dan langs. De kanten maar ook onder rotsen die in het water zitten zoeken.
Heb er zin in. Als de sluisbox binnen is ben ik er klaar voor.
|
| 13 aug 2013, 14:21 |
|
 |
|
Marco
|
 Re: Hand n dredge
Hallo herman, klinkt goed, heb je er ook een foto van ?
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 13 aug 2013, 14:38 |
|
 |
|
hermanusb
|
Ga ik zo maken dan kan ik hem vanavond plaatsen
|
| 13 aug 2013, 15:50 |
|
 |
|
hermanusb
|
Ik ben met vakantie en moest de pomp bij mij op het werk ophalen.
DAt had ik gedaan en ben naar de fysio gegaan en op de camping bedacht ik me ineens de foto.
Gaat een weekje duren als ik weer naar de fysio moet.
|
| 13 aug 2013, 20:34 |
|
 |
|
hermanusb
|
Marco schreef: Hallo herman, klinkt goed, heb je er ook een foto van ? De Keene A52 ligt ook op mijn werk. Morgen haal ik die op als ik naar de fysio moet en dan komt er een foto van sluicebox en gold n sand pomp.
|
| 21 aug 2013, 13:39 |
|
 |
|
Marco
|
ok ben benieuwd, ook naar het resultaat ! als ik zo hoor en lees zijn er veel mensen deze zomer in europa actief met goud zoeken. Zelf heb ik zo´n pannen set van garrett maar nog niks anders dan lood korreltjes gevonden 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 21 aug 2013, 13:49 |
|
 |
|
hermanusb
|
Hoe plaats ik eigenlijk een foto?
|
| 22 aug 2013, 16:53 |
|
 |
|
Marco
|
|
| 22 aug 2013, 17:04 |
|
 |
|
hermanusb
|
Ga het proberen.
De magneet gedaan omdat hetgeen drol kost bij het pakket.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 22 aug 2013, 18:51 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja super ik zie het goud al 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 aug 2013, 18:56 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Herman Very nice, je bent er helemaal klaar voor. Gaat wel lukken denk ik. Groet Gerrit
|
| 22 aug 2013, 21:46 |
|
 |
|
Marco
|
mooi Herman. ik zie je ook een magneet bij hebt om het "black sand" eruit te trekken succes, veel foto en filmpje maken en hier posten s.v.p 
|
| 23 aug 2013, 21:54 |
|
 |
|
hermanusb
|
Uiteraard zal ik zorgen voor foto en film. Liever nog voor goud.
Die magneet? Ik begrijp dat je daarmee het blacksand kunt verwijderen. Maar hoe ik het moet doen weet ik nog niet.
Het paste gewoon in de doos, en het was geen extra verzendkosten dus voor die 15 euro kon ik het niet laten.
Maar de gold n sand pomp daar verwacht ik echt veel van. Kan hiermee spulle onder water weghalen waar ik anders niet echt bij kan komen.
Jammer dat ik in mijn uppie die kant op moet maar ach, goud maakt een boel goed en ik kan goed alleen werken.
|
| 23 aug 2013, 22:00 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Herman In principe kan je elke magneet gebruiken voor het magnetit uit je pan of sluis te halen. Belangrijk is, dat je er een plastic zakje omheen doet, anders krijg je het magnetit bijna niet van je magneet. Dus, plastic zakje erom heen en als die vol zit met magnetit, zakje ervan af en er zit niks op je magneet. Die magneet op jou foto, kan je volgens mij uitschakelen en dan valt het magnetit er zo vanaf. Groet Gerrit
|
| 24 aug 2013, 09:28 |
|
 |
|
hermanusb
|
Ik kan dus gewoon de magneet door het natte concentraat halen en ijzerhoudend materiaal blijft zitten.
Daarna de magneet ontgrendelen en waardeloos matteriaal is verdwenen.
Loop ik niet het risico dat er met het ijzer goud mee gaat? Ik heb er een stuk of wat bakjes bij gekregen dus ik stel me voor dat ik eerst d emagneet vul met materiaal. Dit dump ik in een bakje. Daarna weer magneten en in bakje 2 dumpen net zo lang ot er niks lijft hangen.
Ik probeer het wel.
|
| 24 aug 2013, 09:56 |
|
 |
|
goldpixel
Geregistreerd: 02 nov 2012, 00:52 Berichten: 146 Woonplaats: Doetinchem
|
Hallo Hermanus ik zou de magneet gebruiken als eind scheiding van de metalen. En wel als het materiaal droog is, verwarmen in een pannetje. Waarom ,omdat als het zwarte zand nat is de kleine goudkorrels aan de ijzerdeeltjes plakken en kun je het nog niet makkelijk scheiden Groeten Nico
|
| 25 aug 2013, 20:53 |
|
 |
|
hermanusb
|
Dat is dus de laatste fase van het gebeuren.
Eerst maar eens zoveel mogelijk concentraat verzamelen.
Zo'n bluebowl ziet er ook wel aardig uit. Die moet ik zelf kunnen maken. Heb nog een kleine pomp liggen van 500 gallon dus dat zal wel genoeg zijn om een setje in elkaar te prutsen.
|
| 25 aug 2013, 21:15 |
|
 |
|
hermanusb
|
goldpixel schreef: Hallo Hermanus ik zou de magneet gebruiken als eind scheiding van de metalen. En wel als het materiaal droog is, verwarmen in een pannetje. Waarom ,omdat als het zwarte zand nat is de kleine goudkorrels aan de ijzerdeeltjes plakken en kun je het nog niet makkelijk scheiden Groeten Nico Zat me net te bedenken dat ik grote korrels wil hebben ;-)
|
| 25 aug 2013, 21:20 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Herman Wie niet lol Na een halve dag sluisen in disentis, heb je op plaatsen zoveel concentraat in je pan dat je echt lang bezig bent om door al het pirit heen te wassen. Na een paar jaar daar zoeken, haal je zo snel mogelijk de grovere korrels eruit en het allerfijnste gaat weer terug de beek in, zodat het nog wat kan groeien lol groet gerrit
|
| 26 aug 2013, 10:45 |
|
 |
|
Misfit
|
krokdundee schreef: ...en het allerfijnste gaat weer terug de beek in, zodat het nog wat kan groeien  Begint de Korsakov of dementie in te treden, Gerrit ?  Leuk om te lezen al die nieuwe goudzoekers... Rijk zal d'r geen van gaan worden, maar 't is een leuke hobby denk ik. Heb in Zuid-Polen bij een goud-mijn weleens wat met een pan staan draaien samen met de kids, heb toen wel gedacht dat dat voor herhaling vatbaar was...
|
| 26 aug 2013, 11:07 |
|
 |
|
hermanusb
|
Ik heb een leuke tent gekocht de camping in zwitserland. Hotel wat gereserveerd was kon ik gratis annuleren.
Alleen wat is die tent groot.... Dat trek ik echt niet. Die gaat marktplaats weer op en nu zoeken naar een kleinere tent.
Heb er toch zoveel zin in...
|
| 26 aug 2013, 19:49 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Misfit Dit was geen grap, als je 20 minuten door het pirit hebt gewassen, heb je het wel gehad en wil je verder Dus de aller fijnste flitters gingen echt terug. Dat van dat, het moet nog groeien is eigenlijk een uitdrukking die uit zuid amerika komt. Pepaalde indianen, gooide de platina nuggets terug in de beek, omdat ze dachten dat het nog jong goud was, wat nog moest groeien naar de gele kleur van goud. Groet Gerrit
|
| 27 aug 2013, 09:38 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Herman Het beste is een koepel tent, waar je in rechtop kan staan met een kleine voortent voor je spullen en voor de eventuele regen, kan je ook nog droog zitten, deze zijn best nog wel klein en handig. Groet Gerrit
|
| 27 aug 2013, 09:42 |
|
 |
|
Misfit
|
krokdundee schreef: Hi Misfit Dit was geen grap, als je 20 minuten door het pirit hebt gewassen, heb je het wel gehad en wil je verder Dus de aller fijnste flitters gingen echt terug. Dat van dat, het moet nog groeien is eigenlijk een uitdrukking die uit zuid amerika komt. Bepaalde indianen, gooide de platina nuggets terug in de beek, omdat ze dachten dat het nog jong goud was, wat nog moest groeien naar de gele kleur van goud. Groet Gerrit En weer wat geleerd ! 'K dacht echt dat je een geintje maakte 
|
| 27 aug 2013, 09:43 |
|
 |
|
hermanusb
|
krokdundee schreef: Hi Herman Het beste is een koepel tent, waar je in rechtop kan staan met een kleine voortent voor je spullen en voor de eventuele regen, kan je ook nog droog zitten, deze zijn best nog wel klein en handig. Groet Gerrit Ik dacht die gekocht te hebben. High peak serrai 4 Maar met zijn 2en een half uur wezen prutsen en toen stond hij enigzins goed. In de handleiding staat opbouwen met 2 personen. Bah... Koop nu een koepeltentje en deze gaat marktplaats weer op. Teveel werk en te lastig om in mijn uppie op te zetten. Op mp staan er eenpaar nieuw voor 59 euro die me wel wat lijken.
|
| 27 aug 2013, 11:44 |
|
|