|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:49
|
Zelf een Deus samenstellen goedkoper? welke schijf past er het beste bij?
| Auteur |
Bericht |
|
Marcus Sofilius
Geregistreerd: 03 sep 2012, 14:13 Berichten: 201 Woonplaats: Limburg
|
 Zelf een Deus samenstellen goedkoper? welke schijf past er het beste bij?
Ik zit er aan te denken zelf een Deus samen te stellen met enkel de producten die ik denk nodig te hebben. Wie is daar ervaren mee? Graag wat hulp met het uitzoeken. Ik zelf zit te denken een stelen set te kopen voor 179,00 euro Daarbij een schijf bij te nemen van 34x28cm, is deze beter dan de standaard schijf? gaat deze dieper en is deze ook goed op kleine voorwerpen? (Wie heeft daar ervaring mee?) deze staan op ebay al te koop voor 350 euro. en een koptelefoon WS5 van 350 euro (op ebay) Eventueel een kast, ik weet niet of deze echt nodig is wat raden jullie aan? Nu heb ik ook een adres gevonden http://metaldetector.com.mk/xpWaar deze XP deus een flink stuk goedkoper word aangeboden, je betaald er met paypal (garantie op je product) en gratis verzendkosten. Heeft iemand ervaring met deze leverancier? (sorrie voor de dealers hier in Nederland/België die moeten concurreren tegen prijsschieters) Of heeft hier iemand een 2e hands Deus voor een leuke prijs. Wat ik me ook afvraag of het allemaal de moeite waard is, is de Deus echt vele malen beter dan bijvoorbeeld de Goldmaxx waar ik nu meer zoek?
|
| 27 aug 2013, 19:20 |
|
 |
|
Hoth
|
 Re: Zelf een Deus samenstellen goedkoper? welke schijf past er het beste bij?
ff Wilhelm Bos bellen, die helpt je verder 
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 27 aug 2013, 20:30 |
|
 |
|
Adbas
|
Antwoord op je laatste vraag; NEE
Grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 27 aug 2013, 20:32 |
|
 |
|
Hoth
|
@ Ad: 
|
| 27 aug 2013, 20:34 |
|
 |
|
Herman Bos
|
Vergeet bij het in het buitenland kopen de invoerrechten niet Herman
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 27 aug 2013, 20:42 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
|
Gezien dit bedrijf in Europa zit hoef ik er geen invoerrechten voor te betalen, dat scheelt weer Heeft iemand ervaring met de standaard schijf en de 34X28cm schijf? gaat deze veel dieper en is deze ook fel op de kleinere metaal vondsten?
|
| 28 aug 2013, 12:25 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
|
Adbas schreef: Antwoord op je laatste vraag; NEE
Grt ad Zoek jij zelf ook met de Deus? heb je deze getest op de Goldmaxx? gezien de Deus op 3 frequenties werkt kun je toch beter je zoekterrein selecteren en instellen? of zie ik dit verkeerd. De lagere frequentie voor meer diepgang en de hogere frequentie voor zwaar gemineraliseerde gronden. Ik vraag dit omdat ik niet echt vergelijkbare tests kan vinden op youtube, misschien heeft hier iemand daar wel ervaring mee.
|
| 28 aug 2013, 12:30 |
|
 |
|
Hoth
|
Marcus, Je kunt jouw vragen aan de zoekers stellen, maar iedereen heeft een andere beleving van de waarheid en daarop zijn de ervaringen gebaseerd. Neem contact op met Wilhelm Bos van Midholland, hij is objectief, zeer deskundig en vooral zelf zoeker. Hij zal de tijd voor je nemen om alle vragen te beantwoorden zodat je de best mogelijke keuze maakt. Gr, Pat PS: ik heb geen aandelen in Midholland 
|
| 28 aug 2013, 12:42 |
|
 |
|
Highlander
|
FASE1: om een antwoord te geven op jou vraag of de Xp Deus beter is dan de Goldmaxx power zeg ik persoonlijk "neen" en dan praat ik hoofdzakelijk over het dieptebereik, praat je over de veelzijdigheid o.a. het veranderen van de Frequenties en daardoor beter kunnen inspringen op de verschillende bodemsoorten, of zijn innovatief design, of zijn wireless systeem, zijn lichtgewicht, dan zou ik zegen "JA". Het is en blijft een welles nietes spelletje, mijn eerlijke mening als ik geen Goldmaxx Power zou hebben dan zou ik zeker eerder voor de Deus gaan(mits je het nodige kleingeld hebt), heb je de Goldmaxx Power dan zou ik deze houden en niet de Deus kopen.t
FASE2: Ben je FASE1 gepasseerd en heb je voor de XP Deus gekozen, zou ik als beginneling de "Deus Light" nemen je kunt hier genoeg mee instellen om op de meeste bodemsoorten succesvol te kunnen zoeken, om eventueel naderhand het kastje erbij te kopen eventueel 2e hands(mits je geluk hebt) dit heb ik ook gedaan en scheelde me meer dan 300 euro.
gr. highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 28 aug 2013, 12:53 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
|
Hoth schreef: Marcus, Je kunt jouw vragen aan de zoekers stellen, maar iedereen heeft een andere beleving van de waarheid en daarop zijn de ervaringen gebaseerd. Neem contact op met Wilhelm Bos van Midholland, hij is objectief, zeer deskundig en vooral zelf zoeker. Hij zal de tijd voor je nemen om alle vragen te beantwoorden zodat je de best mogelijke keuze maakt. Gr, Pat PS: ik heb geen aandelen in Midholland  Oke bedankt Pat.
|
| 28 aug 2013, 13:04 |
|
 |
|
Hoth
|
@ Highlander: 
|
| 28 aug 2013, 13:35 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
|
Marcus Sofilius schreef: Ik zit er aan te denken zelf een Deus samen te stellen met enkel de producten die ik denk nodig te hebben. Wie is daar ervaren mee? Graag wat hulp met het uitzoeken. Ik zelf zit te denken een stelen set te kopen voor 179,00 euro Daarbij een schijf bij te nemen van 34x28cm, is deze beter dan de standaard schijf? gaat deze dieper en is deze ook goed op kleine voorwerpen? (Wie heeft daar ervaring mee?) deze staan op ebay al te koop voor 350 euro. en een koptelefoon WS5 van 350 euro (op ebay) Eventueel een kast, ik weet niet of deze echt nodig is wat raden jullie aan? Nu heb ik ook een adres gevonden http://metaldetector.com.mk/xpWaar deze XP deus een flink stuk goedkoper word aangeboden, je betaald er met paypal (garantie op je product) en gratis verzendkosten. Heeft iemand ervaring met deze leverancier? (sorrie voor de dealers hier in Nederland/België die moeten concurreren tegen prijsschieters) Of heeft hier iemand een 2e hands Deus voor een leuke prijs. Wat ik me ook afvraag of het allemaal de moeite waard is, is de Deus echt vele malen beter dan bijvoorbeeld de Goldmaxx waar ik nu meer zoek? Hmmmmmm ik moet even wat corrigeren, de website die ik hier boven heb opgegeven is niet te vertrouwen, de verkoper vermeld op zijn website dat je met Paypal kunt betalen, als je daar wat wil bestellen krijg je via zijn Iphone een email dat je via bankoverschrijving moet betalen en dat je niet met Paypal kunt betalen omdat hij in Macedonië woont en ze daar geen Paypal dekking hebben, Vreemd!!! Ik heb geleerd !!!!! van mijn laatste aankoop waarbij ik door een oplichter 460 euro ben kwijt geraakt. Ik heb inmiddels een andere dealer gevonden die in Frankrijk een winkel heeft en wel te vertrouwen is : http://www.hobbyonedetection.com/Zij bieden 5 jaar garantie, gratis verzendkosten, betalen via Paypal en zeer scherpe prijzen. (toch wel belangrijk is deze tijd) Daar ga ik een mooie uitzoeken, scheelt een flinke duit met de Nederlandse prijzen. (Sorrie beste Nederlandse dealers, ik wil geen brood voor jullie voeten weg vegen)
|
| 29 aug 2013, 23:12 |
|
 |
|
dirkdezoeker
Geregistreerd: 25 feb 2012, 06:59 Berichten: 146 Woonplaats: West Vlaanderen Belgie
|
Je schreef: Ik heb inmiddels een andere dealer gevonden die in Frankrijk een winkel heeft en wel te vertrouwen is : http://www.hobbyonedetection.com/Zij bieden 5 jaar garantie, gratis verzendkosten, betalen via Paypal en zeer scherpe prijzen. (toch wel belangrijk is deze tijd) Heb even prijzen vergeleken en zijn dezelfde tot iets duurder in vergelijking bij de super betrouwbare en eerlijke Belgische dealer die ook alles gratis opstuurd boven 300€ http://www.westcoastdetecting.com/En vergelijken mag, alleen bevorderlijk voor de concurrentie 
_________________ groeten Dirk zoek met ACE 250/AT Pro
|
| 30 aug 2013, 06:02 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
|
dirkdezoeker schreef: Je schreef: Ik heb inmiddels een andere dealer gevonden die in Frankrijk een winkel heeft en wel te vertrouwen is : http://www.hobbyonedetection.com/Zij bieden 5 jaar garantie, gratis verzendkosten, betalen via Paypal en zeer scherpe prijzen. (toch wel belangrijk is deze tijd) Heb even prijzen vergeleken en zijn dezelfde tot iets duurder in vergelijking bij de super betrouwbare en eerlijke Belgische dealer die ook alles gratis opstuurd boven 300€ http://www.westcoastdetecting.com/En vergelijken mag, alleen bevorderlijk voor de concurrentie  Ja die had ik ook al vergeleken, zij geven maar 2 jaar garantie op de XP, ook is de prijs die jij bedoeld een deus met een standaard schotel. De dealer in Frankrijk geeft 5 jaar garantie en levert voor de zelfde prijs een deus met een grote 28X36cm schotel. Al bij al zijn deze dan toch wel een stuk voordeliger,
Laatst bijgewerkt door Marcus Sofilius op 30 aug 2013, 10:04, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 30 aug 2013, 08:30 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi Marcus, jij aast op de grote schotel  uit tests is gebleken dat deze niet meer diepgang behaalt dan de kleine schotel alleen een groter oppervlakte dekt en of dit die meerprijs rechtvaardigd?? gr. highlander
|
| 30 aug 2013, 08:47 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
|
Highlander schreef: Hi Marcus, jij aast op de grote schotel  uit tests is gebleken dat deze niet meer diepgang behaalt dan de kleine schotel alleen een groter oppervlakte dekt en of dit die meerprijs rechtvaardigd?? gr. highlander Het zal ook maar een klein beetje schelen, maar als ik kan kiezen om voor het zelfde geld een grotere schijf er op te laten zetten dan is de keuzen snel gemaakt. (is maar 100 Gram zwaarder en heeft een verbeterde ophanging) Ik zal er meer oppervlakte mee winnen en dat is ook mooi meegenomen. 
|
| 30 aug 2013, 10:11 |
|
 |
|
Highlander
|
Het zal ook maar een klein beetje schelen, maar als ik kan kiezen om voor het zelfde geld een grotere schijf er op te laten zetten dan is de keuzen snel gemaakt. (is maar 100 Gram zwaarder en heeft een verbeterde ophanging) Ik zal er meer oppervlakte mee winnen en dat is ook mooi meegenomen, >>zeker, niet vergetende dat de grote schotel onrustiger loopt en de balance "kl...." is met de grote schotel hij helt naar voren, bin there, did that done it gr. highlander
|
| 30 aug 2013, 10:18 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
|
Highlander schreef: Het zal ook maar een klein beetje schelen, maar als ik kan kiezen om voor het zelfde geld een grotere schijf er op te laten zetten dan is de keuzen snel gemaakt. (is maar 100 Gram zwaarder en heeft een verbeterde ophanging) Ik zal er meer oppervlakte mee winnen en dat is ook mooi meegenomen, >>zeker, niet vergetende dat de grote schotel onrustiger loopt en de balance "kl...." is met de grote schotel hij helt naar voren, bin there, did that done it gr. highlander Bedankt voor de uitleg, ik zal het zeker meenemen in mijn zoektocht, Heb je zelf ook ervaring met deze schotel op de Deus? (Niet verkeerd bedoeld hoor) dus ik kan beter de 22,5 schotel er op laten.
|
| 30 aug 2013, 10:37 |
|
 |
|
Misfit
|
De grotere schijf als enige schijf vind ik echt waanzin. Zodra de grond een beetje vervuild of onrustig is, wordt zoeken een crime... Voor erbij naast de standaard schijf (voor grote, lege en rustige akkers), OK... maar als enige is dom. Ken ze allebei, en zat zoekers die ze allebei hebben, de grote schijf wordt altijd het minst van de 2 gebruikt.
|
| 30 aug 2013, 10:57 |
|
 |
|
Highlander
|
Heb je zelf ook ervaring met deze schotel op de Deus? (Niet verkeerd bedoeld hoor) dus ik kan beter de 22,5 schotel er op laten. Ja ik heb hem zelf ook gehad  als je veelal op romeins zoekt zou ik ten alle tijde de kleine nemen, de grote is doordat hij elke keer naar voren helt lastig mee te zoeken (wil je er het maximale eruit halen) daarbij zoals eerder aangeven gaat hij niet dieper en mist soms kleine objecten die de kleine schotel wel pakt, als ik jou was zou ik eventjes wachten met de eventuele aankoop van de grote schotel, er komt nml. een tussen model schotel uit(die ligt qua grote tussen de standaard schotel en de grote schotel in) zie aanhang gr. highlander
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 30 aug 2013, 11:01 |
|
 |
|
Marco
|
De grote Deus schijf is super Het is allemaal heel persoonlijk en het ligt er ook nog aan wat voor vervuiling/mineralisatie/ijzer etc. de grond heeft je kan een Porsche 911 hebben maar op zandpad kan je er weinig mee doen je kan een 4x4 Jeep hebben maar op een circuit zal je er niet mee winnen De kleine schijf van de Deus is best wel goed maar mijn mening is dat de kleine schijf gewoon te klein is. Je maakt al snel een zig-zag beweging met de schijf. je loop dan al meer kans dat je over een object heen loopt zonder dat je detector het ziet... ik kan ondanks de slechte balans een hele dag lopen met de grote deus schijf, iets wat me met de grote schijf van de ctx dus niet lukt. 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 30 aug 2013, 11:30 |
|
 |
|
Marco
|
Volgens mij hebben ze bij de nieuwe schotel de zelfde fout gemaakt als bij de grote bevestigings punt weer naar achteren 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 30 aug 2013, 11:35 |
|
 |
|
Highlander
|
"het ligt er ook nog aan wat voor vervuiling/mineralisatie/ijzer etc. de grond heeft" >>precies dat is ook de reden dat ik erbij gezet hebt als je naar romeins zoekt gr. highlander
|
| 30 aug 2013, 11:41 |
|
 |
|
Misfit
|
Marco schreef: Volgens mij hebben ze bij de nieuwe schotel de zelfde fout gemaakt als bij de grote bevestigings punt weer naar achteren  Eigenlijk zou je hier zelf wat aan kunnen doen... Bevestiging er af zagen en opnieuw vastlijmen met epoxy (of een tweede bevestiging ervoor lijmen, kan je altijd nog terug naar de originele) 'K heb een andere optie gezien in Engeland: de schijf er achterstevoren op schroeven (zie er een beetje vreemd uit misschien, maar 't liep eigenlijk best goed ! 1 van de redenen dat de de CTX niet als zwaar wordt ervaren is omdat de balans van de CTX beter is (midden op de schijf).
|
| 30 aug 2013, 12:59 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
|
Dat ze dat dan niet hebben berekend in de 2e serie die ze hebben uitgebracht. Zelf kun je natuurlijk zonder de vleugels er af te zagen ook een adapter maken die je als tussen stuk kan monteren waarbij het zwaartepunt meer in het midden komt te liggen zodat hij wat stabieler word.  Ik heb hier ook een leuk voorbeeldje gevonden van een vergelijking tussen de standaard 22,5 en 28x34 cm schijf. http://www.youtube.com/watch?v=Zr6H7I7Vvi0
|
| 30 aug 2013, 13:31 |
|
|