Logo
Het is nu 23 apr 2026, 00:15

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 soms valt het gewoon tegen 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht soms valt het gewoon tegen
Gisteren de kids naar de kinderopvang gebracht.
Aangezien ik nog geen werk heb ben ik op pad gegaan in mijn zoektocht naar Romeins.

Heb ongeveer 2 uur rond gereden waarna ik twee lege akkers zag die wel interessant waren.
Via via kwam ik bij de eigenaar van het eerste veld: U mag hier niet zoeken.... er zoekt al iemand die lek jaar terugkomt en dat vind ik genoeg.
Wel vertelde hij mij waar de eigenaar van het andere veld ongeveer woonde.
Maar helaas, niemand thuis...
Tja, dan kan je het gewoon proberen, maar wil toch eerst toestemming.
Dan maar weer verders zoeken.

Uiteindelijk nog een veldje gevonden, toestemming gekregen en zoeken maar.
Er lag alleen niets... paar grote hulzen. Weinig ijzer en al helemaal geen sporen van Romeintjes.

Ach, soms valt het gewoon even tegen.

Ben wel weer wat wijzer geworden, wil nog toestemming zien te krijgen voor dat ene veld, en heb aardig wat potentiële akkers gezien met mais.

03 sep 2013, 09:02
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: soms valt het gewoon tegen
weet wat je bedoeld ;) boeren zijn stug in het gooi :01 ik zit in hilversum en akkers te over,we moeten nog even wachten want het staat nog vol maar over iets meer dan een maandje kunnen we erop ;)

keep in touch als je een zoekmaatje wil,dan vinden we wel wat akkers om door te spitten ;) of we romeins vinden weet ik niet maar dat we wat vinden is zeker ;)

have a nice one :00

03 sep 2013, 09:10
Antwoord met een citaat
Voor Romeins zou ik ook iets zuidelijker zoeken dan 't Gooi... 'T is niet gezegd dat je nooit een verdeaalde follis gaat pakken (in Friesland vinden ze ook weleens wat -laat- Romeins), maar grofweg onder de lijn Nijmegen-Utrecht-Leiden is de kans (veel) groter.
Komt bij: Romeins vind je niet zo gauw op een 'random' akker, je moet echt proberen plekkies te vinden waar destijds iets van bewoning ofzo gestaan heeft.
Succes !

03 sep 2013, 10:09
Antwoord met een citaat
we hebben hier Romeinse nederzettingen om de hoek,maar is allemaal beschermd en dus mogen we daar niet zoeken ;)

ik ga voor de munten en of die Romeins zijn of van elders komen maakt me niet uit,als het maar een mooie piep geeft onder de schotel :sd

03 sep 2013, 10:20

Antwoord met een citaat
Voor Romeins zoek ik idd meer naar het zuiden.
Uurtje rijden en je zit er middenin, dus dat valt wel mee.

Weet wel waar ze gezeten hebben, weet waar er Romeinse sporen zijn en waar gevonden is in het verleden.
Lukt alleen net niet om ook iets te vinden. Maar geeft niet, ik heb geduld. Uiteindelijk is het een kwestie van veel proberen en dus tijd.

Ben zelf ook tevreden met andere munten hoor Danny, alleen hebben die Romeinse muntjes nu eenmaal mijn aandacht getrokken en krijg het niet meer uit mijn hoofd. :07

03 sep 2013, 10:46
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
clemens schreef:
Gisteren de kids naar de kinderopvang gebracht.
Aangezien ik nog geen werk heb ben ik op pad gegaan in mijn zoektocht naar Romeins.

Heb ongeveer 2 uur rond gereden waarna ik twee lege akkers zag die wel interessant waren.
Via via kwam ik bij de eigenaar van het eerste veld: U mag hier niet zoeken.... er zoekt al iemand die lek jaar terugkomt en dat vind ik genoeg.
Wel vertelde hij mij waar de eigenaar van het andere veld ongeveer woonde.
Maar helaas, niemand thuis...
Tja, dan kan je het gewoon proberen, maar wil toch eerst toestemming.
Dan maar weer verders zoeken.

Uiteindelijk nog een veldje gevonden, toestemming gekregen en zoeken maar.
Er lag alleen niets... paar grote hulzen. Weinig ijzer en al helemaal geen sporen van Romeintjes.

Ach, soms valt het gewoon even tegen.

Ben wel weer wat wijzer geworden, wil nog toestemming zien te krijgen voor dat ene veld, en heb aardig wat potentiële akkers gezien met mais.

ja mooi verhaal :sd

het gaat niet over rozen

03 sep 2013, 11:26
Profiel

Antwoord met een citaat
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Wel mooi dat je wat nieuwe (potentiële) zoekplekken hebt gevonden!

03 sep 2013, 20:31
Profiel

Antwoord met een citaat
:goezo:

:mrgreen:

Veel succes Clemens.

Groeten, Trash

03 sep 2013, 21:14
Profiel

Antwoord met een citaat
Gewoon geduld Clemens er komt wel wat voorbij, vooral geschiedenis van je omgeving goed kennen dan komt het goed.
@Danny Romeins ? In de buurt van Hilversum?
Er zijn tot nu toe slechts 32 romeinse munten gevonden in het Gooi en enkele scherven die vermoedelijk via de handel in latere periodes daar terecht gekomen zijn. Voor zover ik weet is het dichtsbijzijnde Romeins tenzuiden van Utrecht en een kampement bij Ermelo

Groeten Ron

Zoek met white's prizm 5g

03 sep 2013, 21:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Beste Ron,

je hebt gelijk ;) heb me vergist daar we wel enige grafheuvels (17) hebben hier op de Westerheide die dateren uit de bronstijd.

heeft niets ,met de Romeinen te maken maar oud is het ;)

hoe dan ook zoals eerder aangegeven ben ik pas onlangs begonnen met het verdiepen in de geschiedenis voor dit doeleinde,kan me niet meten met de kennis en onderzoek wat jij en andere hebben gedaan om dat ene muntje te vinden,petje af! :goezo:

en als afsluiter maar zeker niet ter verdediging...voor hollandse begrippen is 45 km ( hilversum/Ermelo) mischien een afstand maar ik heb 25 jaar in toscana (italie) gewoond en gewerkt en daar liggen de afstanden behoorlijk anders dus voor mij is dat om de hoek ;)

Vind het hoe dan ook top dat die feedback wel altijd gegeven word door de kenners onder ons,aldoende leert men niet ?

fijne dag heren,heb een toffe boer ontmoet die bijzonder toegankelijk was met mijn verzoek al z'n akkers door te spitten,heb ik een flinke hap aan en de geschiedenis van de streek doet hopen :01

Wish me luck!

04 sep 2013, 06:34

Antwoord met een citaat
:goezo: wie weet komen we elkaar tegen veel succes enne , s, graveland is ook een interresant gebied :03

Zoek met white's prizm 5g

04 sep 2013, 09:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]