|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 22 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
damienvdelft
|
 Tesoro Compadre
wie heeft ervaring met deze detector? ik weet niet goed op welke stand ik hem moet zetten, ik graaf veel en vind veel...... rommel :( iemand enig ide welke stand ik kan gebruiken voor de mooie spullen, munten e.d.? ik hoor het graag, 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ de aanhouder wint
Laatst bijgewerkt door damienvdelft op 08 okt 2013, 16:09, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 08 okt 2013, 16:07 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
 Re: Tesoro Compadre
Ligt eraan waar je zoekt? Stranden of juist akkers etc?
Als je er niet uitkomt kan ik je wel in contact met iemand brengen die veel stranden afstruint met zo een apparaat.
Ohw ja, te veel weg discrimineren dan mis je leuk spul, maar rommel is lastig. Liep zelf met de silver u-max... Ik zette de disc vaak laag, andere maar zeggen dat ie hoger moest: ik groef veel afval. Later vond ik wel een gouden armband die zij misten omdat hun disc hoger stond. Tja....
Groet.
_________________ wroet in aarde met een Safari
Laatst bijgewerkt door clemens op 08 okt 2013, 16:11, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 08 okt 2013, 16:09 |
|
 |
|
damienvdelft
|
ik zoek nu op akkers, strand heb ik hier alleen aan de rivier bij ons.... op de planning staat een omgewoeld stuk grond bij een stadswal van een vestigingsstad.....
|
| 08 okt 2013, 16:11 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
Oki, volgens mij zette ik hem op de n van iron, maar dan graaf je wel wat meer afval. Je zou hem iets boven iron kunnen zetten.
bij twijfel disc nog hoger zetten en nog een keer over target heen, dan kan je kijken of het echt een goed signaal is.
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 08 okt 2013, 16:13 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Tesoro Compadre.. De beginners detector bij uitstek Discriminatie zet je per definitie zo laag mogelijk. In het geval van deze detector zou ik het zelf op hooguit "iron" zetten. Ga hier niet boven, want dan ga je te veel uitfilteren. Afval graven we allemaal op, dat hoor er nu eenmaal bij. Na verloop van tijd leer je de signalen herkennen. Grt
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 08 okt 2013, 16:15 |
|
 |
|
damienvdelft
|
dus met deze zal ik meer rommel vinden dan leuke muntjes? het is dus al tijd voor een andere ? of kan het met deze toch ook leuk worden? met de discriminatie 
|
| 08 okt 2013, 16:31 |
|
 |
|
Misfit
|
clemens schreef: Volgens mij zette ik hem op de n van iron Dat lijkt me precies goed !  En als je dan teveel troep graaft... moet je een goede koptelefoon opzetten & leren de juiste geluiden goed te beoordelen  Niet te snel lopen, niet te snel zwaaien, schotel laag en vlak houden, bij een ogenschijnlijk god signaal even een kruisje er overheen slaan en goed luisteren... na een tijdje ga je vanzelf steeds minder ijzeren troep opgraven.
|
| 08 okt 2013, 16:50 |
|
 |
|
damienvdelft
|
het enige geluid wat ik tot nu toe kan onderscheiden is een luide langere piep en een korte piep die net iets zachter klinkt, daar graaf ik al niet eens meer op, (op die kleine korte) ik hoor verder nooit echt verschil met andere piepjes, of moet k wel op die korte piepjes graven en juist niet op de lange duidelijkere piepjes? (die korte vind ik altijd onduidelijk, zovan er kan wat liggen maar het kan ook een staalsplinter aan de oppervlakte zijn)
verder had ik met mijn detector ook van de week op een maisakker iets geks, hij werd helemaal gek piepte constant net alsof ik op een soort van stalen plateau liep overal waar ik daar kwam, iemand ervaring ermee? ik was er na 15 minuten al weer weg gegaan omdat het niet ophield waar ik ook heen liep.
|
| 08 okt 2013, 17:14 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik graaf veel en vind veel dan is het tocht goed ik zou hem op allemetaal zeten ik zou hem net boven het ijzer zeten test pak een spijker en een dubbelje dubbelje moet je blijven horen en de spijker mag je niet horen dan staat hij goed ik heb meer als 10 jaren met een tesoro gezocht was een top md ik kon ook horen of er zilver papier er lag zo goed kon ik hem ik heb het meeste gevonden met een tesoro 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 08 okt 2013, 17:19 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
damienvdelft schreef: het enige geluid wat ik tot nu toe kan onderscheiden is een luide langere piep en een korte piep die net iets zachter klinkt, daar graaf ik al niet eens meer op, (op die kleine korte) ik hoor verder nooit echt verschil met andere piepjes, of moet k wel op die korte piepjes graven en juist niet op de lange duidelijkere piepjes? (die korte vind ik altijd onduidelijk, zovan er kan wat liggen maar het kan ook een staalsplinter aan de oppervlakte zijn)
verder had ik met mijn detector ook van de week op een maisakker iets geks, hij werd helemaal gek piepte constant net alsof ik op een soort van stalen plateau liep overal waar ik daar kwam, iemand ervaring ermee? ik was er na 15 minuten al weer weg gegaan omdat het niet ophield waar ik ook heen liep. hij kan stuk zijn
|
| 08 okt 2013, 17:23 |
|
 |
|
damienvdelft
|
de ed schreef: damienvdelft schreef: het enige geluid wat ik tot nu toe kan onderscheiden is een luide langere piep en een korte piep die net iets zachter klinkt, daar graaf ik al niet eens meer op, (op die kleine korte) ik hoor verder nooit echt verschil met andere piepjes, of moet k wel op die korte piepjes graven en juist niet op de lange duidelijkere piepjes? (die korte vind ik altijd onduidelijk, zovan er kan wat liggen maar het kan ook een staalsplinter aan de oppervlakte zijn)
verder had ik met mijn detector ook van de week op een maisakker iets geks, hij werd helemaal gek piepte constant net alsof ik op een soort van stalen plateau liep overal waar ik daar kwam, iemand ervaring ermee? ik was er na 15 minuten al weer weg gegaan omdat het niet ophield waar ik ook heen liep. hij kan stuk zijn ik had er alleen toen (afgelopen zondag last van) gisteren en vandaag nergens last van :)
|
| 08 okt 2013, 17:33 |
|
 |
|
damienvdelft
|
de ed schreef: ik graaf veel en vind veel dan is het tocht goed ik zou hem op allemetaal zeten ik zou hem net boven het ijzer zeten test pak een spijker en een dubbelje dubbelje moet je blijven horen en de spijker mag je niet horen dan staat hij goed ik heb meer als 10 jaren met een tesoro gezocht was een top md ik kon ook horen of er zilver papier er lag zo goed kon ik hem ik heb het meeste gevonden met een tesoro  ik ga vanavond mijn best maar weer doen, op zoek naar de munten
|
| 08 okt 2013, 17:33 |
|
 |
|
Misfit
|
damienvdelft schreef: verder had ik met mijn detector ook van de week op een maisakker iets geks, hij werd helemaal gek piepte constant net alsof ik op een soort van stalen plateau liep overal waar ik daar kwam, iemand ervaring ermee? ik was er na 15 minuten al weer weg gegaan omdat het niet ophield waar ik ook heen liep. Waarschijnlijk een hoogspannings-leiding of grondkabel in de buurt, een spoorbaan kan dit ook opleveren... Meestal voldoet het om je sens een klein stukje terug te zetten ?
|
| 08 okt 2013, 18:41 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Misfit schreef: damienvdelft schreef: verder had ik met mijn detector ook van de week op een maisakker iets geks, hij werd helemaal gek piepte constant net alsof ik op een soort van stalen plateau liep overal waar ik daar kwam, iemand ervaring ermee? ik was er na 15 minuten al weer weg gegaan omdat het niet ophield waar ik ook heen liep. Waarschijnlijk een hoogspannings-leiding of grondkabel in de buurt, een spoorbaan kan dit ook opleveren... Meestal voldoet het om je sens een klein stukje terug te zetten ? of de stroom er af halen helpt ook 
|
| 08 okt 2013, 19:13 |
|
 |
|
radiohead
|
Met dat onophoudelijke geknetter heb ik ervaring. Ik liep met een Tesoro Lobo vaak te zoeken op een akker, pal naast een spoorbaan. Ik wist al op voorhand wanneer er een trein aankwam zeg maar Niets heeft dan nog zin, behalve afstand houden van de storingsbron.
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 08 okt 2013, 19:29 |
|
 |
|
damienvdelft
|
radiohead schreef: Met dat onophoudelijke geknetter heb ik ervaring. Ik liep met een Tesoro Lobo vaak te zoeken op een akker, pal naast een spoorbaan. Ik wist al op voorhand wanneer er een trein aankwam zeg maar Niets heeft dan nog zin, behalve afstand houden van de storingsbron. wat dan dus het grappige is, ik denk dat het dan gewoon kabels zijn geweest. spoorlijn is daarvandaan minstens nog 1km er staat wel een woonhuis op 20 meter afstand..... net wezen zoeken en even ge expirimenteerd met de discriminatie  , op iron ging die op een gegeven moment te keer ik hem op foil nog steeds, ik dus graven kwam er een stalen ketting uit de grond van ca. 45 a 50 cm :( toen een stukkie verderop weer dat die tekeer ging, ik dacht eent kijken tot hoe hoog die hem pakt, ik steeds hoger draaien, zelfs op zn max piepte die nog duidelijk, ik als een gek graven want ja het werd donker en ik zag steeds minder  toen kwam ik tot de ontdekking dat het ee stuk alluminium was 
|
| 08 okt 2013, 20:09 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
damienvdelft schreef: radiohead schreef: Met dat onophoudelijke geknetter heb ik ervaring. Ik liep met een Tesoro Lobo vaak te zoeken op een akker, pal naast een spoorbaan. Ik wist al op voorhand wanneer er een trein aankwam zeg maar Niets heeft dan nog zin, behalve afstand houden van de storingsbron. wat dan dus het grappige is, ik denk dat het dan gewoon kabels zijn geweest. spoorlijn is daarvandaan minstens nog 1km er staat wel een woonhuis op 20 meter afstand..... net wezen zoeken en even ge expirimenteerd met de discriminatie  , op iron ging die op een gegeven moment te keer ik hem op foil nog steeds, ik dus graven kwam er een stalen ketting uit de grond van ca. 45 a 50 cm :( toen een stukkie verderop weer dat die tekeer ging, ik dacht eent kijken tot hoe hoog die hem pakt, ik steeds hoger draaien, zelfs op zn max piepte die nog duidelijk, ik als een gek graven want ja het werd donker en ik zag steeds minder  toen kwam ik tot de ontdekking dat het ee stuk alluminium was  groot brokken metaal kun je niet weg dis
|
| 08 okt 2013, 20:12 |
|
 |
|
damienvdelft
|
de ed schreef: damienvdelft schreef: radiohead schreef: Met dat onophoudelijke geknetter heb ik ervaring. Ik liep met een Tesoro Lobo vaak te zoeken op een akker, pal naast een spoorbaan. Ik wist al op voorhand wanneer er een trein aankwam zeg maar Niets heeft dan nog zin, behalve afstand houden van de storingsbron. wat dan dus het grappige is, ik denk dat het dan gewoon kabels zijn geweest. spoorlijn is daarvandaan minstens nog 1km er staat wel een woonhuis op 20 meter afstand..... net wezen zoeken en even ge expirimenteerd met de discriminatie  , op iron ging die op een gegeven moment te keer ik hem op foil nog steeds, ik dus graven kwam er een stalen ketting uit de grond van ca. 45 a 50 cm :( toen een stukkie verderop weer dat die tekeer ging, ik dacht eent kijken tot hoe hoog die hem pakt, ik steeds hoger draaien, zelfs op zn max piepte die nog duidelijk, ik als een gek graven want ja het werd donker en ik zag steeds minder  toen kwam ik tot de ontdekking dat het ee stuk alluminium was  groot brokken metaal kun je niet weg dis had ik door 
|
| 08 okt 2013, 20:14 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 08 okt 2013, 20:17 |
|
 |
|
Peepplaza
|
damienvdelft schreef: het is dus al tijd voor een andere ? Als het je al niet lukt met deze detector zou ik zeker niet voor een ander gaan. Gewoon thuis eerst even testen, zoveel mogelijk troep uitschakelen maar zo uitschakelen dat je klein goud nog zult vinden en dan heb je hier een super detector aan.
|
| 08 okt 2013, 21:45 |
|
 |
|
radiohead
|
Denk dat je beter leert luisteren naar de signalen, dan leert weg-discrimineren. Hoe beter je de signalen weet te herkennen, hoe lager je de disc kan zetten. Less = more 
Minelab Manticore
|
| 09 okt 2013, 09:25 |
|
 |
|
dennisch9944
Geregistreerd: 28 maart 2011, 13:11 Berichten: 994 Woonplaats: Vrijhoeve , Noord-Brabant
|
Hoi
Ga voor het advies van ED , oude spijker en een dubbeltje , Werkt in veel gevallen goed .Je blijft groot ijzer toch altijd opgraven met een compadre .
gr dennis
_________________ Zoekt met Minelab Vanquish 540 en XP DEUS
|
| 09 okt 2013, 15:18 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 22 berichten ] |
|