|
|
Het is nu 05 maart 2026, 03:48
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
davidoff71
Geregistreerd: 26 sep 2013, 19:34 Berichten: 144 Woonplaats: Nunspeet
|
 maisakkers
Beste forumleden, Ik woon op de Veluwe en zo langzamerhand worden de maisakkers hier stuk voor stuk 'kaal'. Hoe pakken jullie dat aan.....ga je gewoon zo'n akker op? Vraag je het eerst? Soms is het lastig te bepalen van wie dat is Ik heb hier nog geen ervaring mee.....wellicht kan ik een keer meelopen en anders graag wat tips. Thx. P.s. ik heb me deze week voorgesteld onder de gelijknamige rubriek.
_________________ XP Deus 28 cm NOKTA RS Pinpointer
|
| 09 okt 2013, 21:20 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: maisakkers
 gewoon de boer op zoeken kan je hem niet vinden dan op zoek naar ze vrouwe
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 okt 2013, 21:25 |
|
 |
|
Hans1971
|
ALTIJD eerst toestemming vragen. Denk bij jezelf, hoe zou ik het vinden als er ineens iemand gaten in mijn achtertuin zou graven zonder toestemming. Gewoon naar de dichtbijzijnde boederij gaan en vragen wie de eigenaar is, is die boer het niet dan weet ie wel wie wel de eigenaar is. Mijn ervaring is dat je 9 van de 10 keer gewoon toestemming krijgt. Echt waar, boeren bijten niet. Misschien wel de hond. En je zoekt 100 keer rustiger met toestemming. En geloof mij, een boer houd dondersgoed zijn land in de gaten.  Tevens verpest je het voor andere zoekers bij een boer als jij zonder toestemming een land op gaat. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 09 okt 2013, 21:41 |
|
 |
|
John W
|
Boeren waarderen het niet als je zonder toestemming zo maar het land op gaat. het beste is als je naar de dichtsbijzijnde boerderij gaat en daar vraagt van wie het is. is dat land niet van die boer dan kan je altijd nog vragen hij nog land heeft waar je op mag lopen soms is het idd een hele zoektocht. maar op die manier doe je ook weer leuke contacten op. succes er mee! Groeten John
|
| 09 okt 2013, 21:47 |
|
 |
|
Ambianii
|
Toch (al ben ik met jullie eens!)..valt het vaak mee en krijg ik een reactie zo van: euhh maakt niet uit...ga je gang! Dan weer vandaag een lastigere / botte boer..het mag dan wel,maar erg moeizaam... Later komt ie langs en is het weer ouwe jongens krente brood...soms snap het echt niet meer 
|
| 09 okt 2013, 22:09 |
|
 |
|
Hans1971
|
Ambianii schreef: Toch (al ben ik met jullie eens!)..valt het vaak mee en krijg ik een reactie zo van: euhh maakt niet uit...ga je gang! Dan weer vandaag een lastigere / botte boer..het mag dan wel,maar erg moeizaam... Later komt ie langs en is het weer ouwe jongens krente brood...soms snap het echt niet meer  Het maakt hem niet uit, maar toch. Ik denk dat het hem stiekem wel uitmaakt als je zonder toestemming gaat En contact met de boer is altijd goed, je hoort nog eens wat. Mijn ervaring is ook dat een boer in eerste instantie lastig is maar later toch bijdraait als hij ziet dat je het netjes houd 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 09 okt 2013, 22:12 |
|
 |
|
davidoff71
|
Dat word dus veel aanbellen. Komt goed  . Ik neem wel een fles jenever mee Inderdaad, wellicht hoor je ook nog mooie oude verhalen... Thanks tot dusver
|
| 09 okt 2013, 22:26 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ok en niet zelf opdrinken he
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 okt 2013, 22:28 |
|
 |
|
John W
|
laatst had ik ook een lastige maar die sloeg ook snel om. "jaaaaa dat mag wel.... maar alles wat je vind is voor mij!" zegt ie dus ik zeg... "nou ik heb een beter idee... als ik goud vind delen we het  ". "owwww dat is ook goed  " zegt ie. hahaha later kwam ie nog wel ff kijken wat ik had gevonden, en toen kwam er nog een andere boer aan. die was ook nieuwsgierig  dus mocht ook meteen op zijn land zoeken als ik de vondsten maar aan hem liet zien. 
|
| 09 okt 2013, 23:10 |
|
 |
|
ronald
|
Na toestemming te hebben gekregen vroeg de boer mij ... het is zo oud hier, laat es weten hoe het was joh. Heel veel gezocht daar, in de avond kwam de man kijken bij me. Heb de man alles laten zien... Zohee, wat is daar de waarde van? Heb gewoon gezegd, kijk eens op marktplaats onder de noemer van bodemvondsten. Daar koop je een fibel voor tien euro. Ik ben blij dat ik er eentje vind! Ijs gebroken  volgend jaar weer terug. Geef ook eens wat terug, een duit, leeuwencenten. Krijg ik een botte nee te horen wens ik ze soms alles toe in mijn hoofd  , bijt op mijn lip, wens een goedendag en ga verder.  Heb je mensenvrees dan hang je detector zo in de wilgen Ronald.
|
| 09 okt 2013, 23:56 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
rond deze tijd kun je mooi de trekkersporen volgen die van het land afkomen. zo vindt je de boer makkelijker. moet je wel snel zijn,want de wegen moeten ze schoonmaken. anders gewoon de eerste de beste boer die je ziet aanbellen, en vragen of het land van hem is, als dit niet zo is weten ze vaak wel van wie het wel is. en loop niet met de detector en schop in de hand het erf op, zo wek je een beetje een "graaf" indruk en das fout. lees ook eens: viewtopic.php?f=538&t=37263
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 10 okt 2013, 17:44 |
|
 |
|
Marcus Sofilius
Geregistreerd: 03 sep 2012, 14:13 Berichten: 201 Woonplaats: Limburg
|
Juist nu je ze op en af ziet rijden kun je makkelijk achterhalen waar de boer woont, of gewoon even tijdens zijn werk op het land naar zijn tractor lopen om toestemming te vragen. Pas wel op dat ze je niet omver rijden! 
|
| 10 okt 2013, 18:25 |
|
 |
|
marad
|
 eergisteren bij ons hetzelfde.. geen boer te bekennen, Gelukkig komt er over de weg een tractor aan, snel uitgestapt, hand omhoog en de vriendelijke tractorbestuurder stopte. Hij had helaas geen idee, want: "komt niet uit deze buurt"  Ohw. Toen naar het grote bedrijf wat een endje verder op staat, daar wel een meneer die naar ons toekwam. (naast het maïsveld..) Die vertelde: oohw, dat veld wordt verpacht, eigenaar is meneer.......dinges (weet naam niet meer) en woont kilometers verder en andere veld (jaja) was van eigenaar ....(dinges) weet ook naam niet meer, en woont zo mogelijk nog verder weg. Maar wie de veldjes gepacht hebben..nee, geeeeeen idee  , maar hij zei: da ken toch geen kwaad, doe maar gewoon hoor. Dus dan toch maar het veld op, na een lading blikjes, lipjes, granaatscherfjes, 2 kleine loden kogeltjes en een Belgische 50 centimes uit 1952 weer vertrokken, op zoek naar ander veldje. Maar overal nog veel mais...... ander keertje maar weer dus 
_________________ wat niet is kan komen
|
| 11 okt 2013, 08:36 |
|
 |
|
davidoff71
|
morgen maar eens een poging wagen...