|
|
Het is nu 04 maart 2026, 13:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Deventer/ Rijderschelling uit 1686
| Auteur |
Bericht |
|
dannyR
|
 Deventer/ Rijderschelling uit 1686
Diameter: 2,7 cm Gewicht (massa): 3,8 volgens mijn weegschaaltje Metaal:zilver ik denk dat ik hier een rijderschelling te pakken heb  ,kan de 6 van 6 stuivers nog zien maar de munt is redelijk glad,op een akkertje met wat duiten en zo gevonden,was niet zeker want hij was gitzwart,3 min in ammonia met maagzout en dit is het resultaat,helaas kan ik nergens een jaartal onderscheiden,maar superblij ben ik er mee.. hoop toch een indicatie te krijgen van welk jaar deze zou kunnen zijn is weer is wat anders dan een dubbeltje ;)
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 09 okt 2013, 15:55 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
 Re: rijder?
kijk, dat ziet er al beter uit dan dat groene ding hehe. Wel glad, maar tis er wel eentje volgens mij. Felie  !!! had je wel ff nodig zo een vondst.
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 09 okt 2013, 16:07 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Jaa, een rijderschelling volgens mij ook! Mooi! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 09 okt 2013, 16:21 |
|
 |
|
dannyR
|
heb met google afbeeldingen bekeken van de verschillende rijders die er zijn, volgens mij is het deze,alleen exact jaartal word moeilijk.. Zilveren rijderschelling Deventer 1683-1691,waarschijnlijk  uiteraard hoop ik op een dtm van iemand die er verstand van heeft 
|
| 09 okt 2013, 16:48 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Provinciale rijderschelling Deventer circa 1686 Nominale waarde: 6 stuivers (48 duiten, scheepjesschelling, rijdersche...) Materiaal: Zilver (Ag) zilvergehalte: 583/1000 Gewicht: 4.95 gram later naar 4.71 gram gebracht. Tekst voorzijde: MO.NO.ARG.CIV.DAVENTRIÆ. 6 S (Zilveren munt van Deventer) Stadswapen met kroon en palmtakken tussen 6 S Tekst keerzijde: CONCORDIA.RES.PARVÆ.CRESCVNT (Kleine dingen groeien door eendracht ) Ridder met gegeven zwaard te paard naar rechts. Muntmeesterteken staat tussen het jaartal, hier niet meer zichtbaar. Foto's catawiki.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 09 okt 2013, 22:21 |
|
 |
|
dannyR
|
 Re: Rijderschelling Deventer ca. 1686
thanks,  ben er zeer blij mee ondanks dat het jaartal niet meer is af te lezen, hij glimt al in de vitrine,nu dit even uitprinten,altijd top die complete uitleg,waar vind je dat toch, vind stukje bij beetje maar maak er een potje van have a nice one 
|
| 09 okt 2013, 22:40 |
|
 |
|
Achnaron
|
 top Danny dit worden de leuke op naar goud.
_________________ no future without a past
Zoek met white's prizm 5g
|
| 09 okt 2013, 23:00 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Ben jij de danny die ik gister tegen kwam op de motor ? Gr, David
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 09 okt 2013, 23:40 |
|
 |
|
dannyR
|
yep  motormuis that's me  maar ben niet lang gebleven waar we elkaar gezien hebben  heb jij nog gepiept daar? ik heb er niets mogen vinden buiten een stuivertje van Juliana en een centje . piepse! 
|
| 10 okt 2013, 08:41 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|