|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:09
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
sporengesp ( niet gedetimineerd )
| Auteur |
Bericht |
|
Janp
Geregistreerd: 11 jul 2013, 22:10 Berichten: 257 Woonplaats: Noordbergum
|
 sporengesp ( niet gedetimineerd )
Materiaal: Denk nu echt brons....... Afmeting: 4cm lang en breedste stukje 1,5 cm Gewicht: 7 gram Beschrijving van het voorwerp: Achterkant is plat met een vreemd "haakje" (zie foto) Bovenkant is mooi afgerond. Ik heb stiekem de hoop op wat ouds maar zoals De Ed zegt: "rommelbak" kan ook zo maar Hoop dat het herkend wordt! Gr Jan
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Je kunt beter een nachtje slapen over wat je van plan bent, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan! XP Goldmaxx power V4 Tesoro cutlass II Umax
|
| 28 sep 2013, 20:53 |
|
 |
|
Forbes
Geregistreerd: 09 jun 2012, 12:43 Berichten: 1618 Woonplaats: Friesland
|
 Re: Onbekend voorwerp
Toppie een Middeleeuwse sporengesp 13/14e eeuw Gr. Forbes 
_________________ Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 28 sep 2013, 20:59 |
|
 |
|
Janp
|
He Forbes!!!!!! Je maakt mij blij!!! Bedankt voor je snelle reactie Gr Jan
_________________ Je kunt beter een nachtje slapen over wat je van plan bent, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan! XP Goldmaxx power V4 Tesoro cutlass II Umax
|
| 28 sep 2013, 21:03 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
De Ed zegt: "rommelbak" kan ook zo maar ho ho jan kijk jan als je het niet mooie vind kan het de rommmel bak in ik zou het niet doen die fos zegt het mooi ja jan het is een topper die fos en het gaat lekker zo jan 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 sep 2013, 23:12 |
|
 |
|
Janp
|
Nee Ed, gaat nu zeker niet de rommelbak in hoor! Maar die Forbes is idd goed, maar anderen ook hoor. Ben gelukkig dat ik op dit forum terecht gekomen ben! En het beste ook nog: Margriet, mijn vrouw, kijkt nu naar een vitrine kast Zijn op de goede weg GrJan
|
| 29 sep 2013, 12:15 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
top Jan
me md is weer klaar
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 29 sep 2013, 12:39 |
|
 |
|
Janp
|
Mooi! Tijd om wat af te spreken dan 
|
| 29 sep 2013, 12:48 |
|
 |
|
Janp
|
Misschien bemoei ik mij met zaken wat ik niet moet doen...... Maar gezien een determinatie is het niet beter om hem in de juiste rubriek te zetten? Heb je vergelijk en staat hij waar hij hoort Gr Jan 
|
| 11 okt 2013, 12:01 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Mooie vondst Jan! En weer een snelle determinatie, top! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 11 okt 2013, 12:55 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
dat komt omdat het een vreemd voorwerp is jan. de sporengespen zijn normaal heel anders. er zit een klinknagel gat in het staafje, maar tevens een "T" bevestiging oogje. twee verschillende bevestiging systeem op één frame is erg onlogisch. normaal of met een klinknagel, of met een haakje. bij middeleeuwse sluitingen zie je wel systemen waar de " T " haak gebruikt wordt,maar deze werden gebruikt in samenwerking met een oogsluiting en klem. ik ben iedergeval nog niet helemaal overtuigd dat dit een sporengesp is , door het "T "haakje
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 12 okt 2013, 08:24 |
|
 |
|
Janp
|
Duidelijk Pinkeltje  Verhelderend Mvg Jan
|
| 12 okt 2013, 14:17 |
|
 |
|
dannyR
|
jan ik heb zelf ook een vitrinekastje gekocht,bij de ikea helemaal van glas voor 50 euri.aan te raden,ziet er leuk uit en je gaat zeker lekker,komt steeds beter spul de grond uit 
|
| 12 okt 2013, 15:04 |
|
 |
|
Janp
|
Bedankt Danny, Ik heb al een klein kastje  zal een foto plaatsen in de juiste rubriek..... Klein en rustig beginnen, dan gaat de vrouw wel mee Gr Jan
|
| 12 okt 2013, 15:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|