|
|
Het is nu 23 apr 2026, 00:14
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Guusgeluk
Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:47 Berichten: 2627 Woonplaats: linschoten
|
 beerput
Hallo allemaal,
Na 5 jaar wachten eindelijk begonnen om mijn keuken en bijkeuken te verbouwen. Heel veel sloopwerk, alleen de binnenmuren en het dak zijn behouden gebleven. Tijdens het slopen van de vloer kwam er een betonnen plaat tevoorschijn, ik kreeg meteen de kriebels. Plaat verwijderd maar niets, alleen maar grond en zand. Tijdens het graven een aantal scherfjes en pijpensteeltjes gevonden, een paar centen en duiten. Alle van zeer slechte kwaliteit, op de plek waar ik de betonnen plaat verwijderd had lag op 10 cm diepte nog een plaat van beton. Toen ik deze verwijderd had keek ik in een gemetselde put. Diameter van de put is ongv. 1,20 m en de diepte is bijna 5 meter. De put is hergebruikt net na de oorlog, toen is deze keuken gebouwd. Geen vondsten uit deze put kunnen halen, hij is naar mijn idee toen ze hem gingen hergebruiken helemaal leeggehaald. De inhoud van de put bestaat uit bagger en water. Ik wilde deze put betrekken in de nieuwe keuken door middel van ledlampen, en een glazen tegel van 3 cm dik die beloopbaar is. En natuurlijk ontluchting ivm het beslaan van de tegel aan de binnenkant. Helaas gaat het niet door omdat de put steeds vol loopt met water. Tijdens de regenbuien van de laatste tijd steeg hij zo hard dat ik als de sodemieter de lampen moest verwijderen. Balen, tis niet anders foto komt gr guusgeluk eehhh nu dus ff niet
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ zoek en gij zult vinden[
|
| 19 okt 2013, 20:54 |
|
 |
|
Misfit
|
 Re: beerput
'K heb d'r hier ook eentje onder de woonkamer, dat was de oude waterput die voor het vorige (inmiddels gesloopte) huis gestaan heeft... 't water loopt er harder in dan wij het d'r uit kunnen halen  2 meter verder ligt een oude kelder, waar men vroeger de voorraad bewaarde toen onze woning nog winkel was (voor de oorlog)... maar daar was ook niks anders mee te doen dan volstorten met puin  Jammer, je woont in een oud pand & wilt er wat leuks mee doen... maar Nederlands ingeklonken grond & 't hoge grondwater-peil werkt niet mee.
|
| 19 okt 2013, 21:04 |
|
 |
|
Guusgeluk
|
Idd Misfit hij loopt heel snel vol door het grondwaterpeil. Tis jammer, het lijkt me wel een heel mooi iets een moderne keuken met een stuk historie er tussen.
guus
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 19 okt 2013, 21:07 |
|
 |
|
Misfit
|
Guusgeluk schreef: Idd Misfit hij loopt heel snel vol door het grondwaterpeil. Tis jammer, het lijkt me wel een heel mooi iets een moderne keuken met een stuk historie er tussen.
'K heb het toen laten uitzoeken of er leuks mee gedaan kon worden: De put moest leeg, de bodem volgestort, de wanden stof-vrij schoongemaakt worden, en dan moeten de wanden geinpregneerd worden & met een epoxy-coating afgesloten worden... Kosten: Men gokte een 3000 a 5000 euro, afhankelijk van hoe makkelijk het zou gaan... en dat was exclusief een nette bovenkant voor de glasplaat & de licht-armatuurtjes. Jammer, ik zat eraan te denken de put te gebruiken als stort-pijp voor de 'minder waardevolle' detector-vondsten 
|
| 19 okt 2013, 21:15 |
|
 |
|
Guusgeluk
|
Wat een geld, niet normaal meer.
guus
|
| 19 okt 2013, 21:17 |
|
 |
|
Hans1971
|
Je vertelde het laatst al, wat een gaaf iets om te hebben in je huis. Jammer dat je er niet mee kan doen wat je wilde. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 19 okt 2013, 21:44 |
|
 |
|
MDgek
|
kan je op de bodem geen dompelpomp zetten, deze verstoppen d.m.v. een dubbele put bodem. Ik vind het wel een gaaf idee
_________________ groet, Rich
Faber quisque fortunae suae
|
| 19 okt 2013, 22:21 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7764 Woonplaats: Belgica
|
Wij hebben destijds een soort waterdichte kuip laten inmetselen in onze kelder ipv zo'n coating. Het water uit heel het dorp liep er in geloof ik ...  Geloof dat het een 5 a 6 duizend Euro gekost heeft. Maar nu hebben we er wel veel plezier van moet ik zeggen. Ach ja, het zijn overwegingen he. Grt
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 19 okt 2013, 22:37 |
|
 |
|
hannibal
|
Guus, altijd integreren die put, wie heeft er nu een eigen wens-put ??????/
Jawel, Guus Geluk
_________________ gr Hannibal
|
| 19 okt 2013, 22:39 |
|
 |
|
Misfit
|
Trouwens, 't is een waterput en geen beerput 
|
| 19 okt 2013, 22:45 |
|
 |
|
Guusgeluk
|
hannibal schreef: Guus, altijd integreren die put, wie heeft er nu een eigen wens-put ??????/
Jawel, Guus Geluk Hahahaha,
|
| 19 okt 2013, 22:46 |
|
 |
|
hannibal
|
Tip van Han : Zowiezo vuurkante kop eraf slopen, rond opmetselen tot vloerhoogte, orginele steentjes zijn nog volop te verkrijgen en de lampen op vloerhoogte integreren in metselwerk , dan worden ze niet nat,wel rvs gebruiken.Als ik de foto nu bekijk hangen ze veel te laag en zie je van de ronde put weinig. Als je voor special effects gaat, een zwembad onderwaterlamp halverwege de put inmetselen in de zijwand, de draad wegwerken achterom ,wel veel werk maar je kan nu nog er goed bij, als er dan water instaat, wouw Grote ronde glasplaat bovenop. Ik wordt graag uitgenodigd bij de opening, met borrel 
_________________ gr Hannibal
|
| 19 okt 2013, 23:00 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja mooi guus je zij het nog tegen mijn over je put 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet