mijn eerste zoekverhaaltje
Zaterdagavond toestemming gekregen voor een akker in een mooi gebied, daar moet ik wat leuks vinden dacht ik zo.
Na een uurtje zoeken werd het donker en ben ik naar huis gegaan, had veel signalen maar niet veel bijzonders, voor de ijzerboer
Mn dochtertje logeerde bij de oppas dus zondagochtend weer op tijd op pad.
Na een minuut zwaaien een mooi zuiver signaal, de schep in de grond en daar kwam een mooie duit van overyssel naar boven uit 1741, ikke blij, zie hem mooi zijn op de eerste foto
Daarna nog heel wat opgravingen gedaan waaronder 2 nederlandse centen uit negentiende eeuw en nog een munt maar die was niet zichtbaar meer, zat een oxidatie laag over of zo.
Verder nog 3 goed uitziende koperen knopen waaronder 1 ronde, een balvormige, die was nieuw voor mij.
Na ondertussen veel opgravingen van spullen voor de ijzerboer w.o. Een aantal kogel hulzen, een oude koperen bel (fietsbel?).
Toen weer twee mooie tonen achter elkaar, wat het is? Ik weet het niet, ik ga het vragen in de determinatie hoek.
Oh ja, ook nog dat aparte dingetje gevonden met die kleuren, die ook maar laten determineren.
Het was een geslaagde ochtend met heerlijk weer en leuke vondsten.
die 2 mooie tonen waren trouwens die 2 links op de tweede foto.
Groetjes Simone