|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 jun 2026, 03:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Crasius
|
 Het was me dagje weer
Hallo,
Ik ben een beetje nieuw op dit forumgenoten en met de hobby dus zal ik me eerst ff voorstellen. ik ben Pascal en ben begin dit jaar begonnen met zoeken.
ik heb hier een leuk verhaal voor jullie
Vandaag was het super lekker weer en ik dacht ga ff lekker met het gezin er op uit. Wat rondgereden enz kwamen we op een weggetje langs een school. Die afgereden kwam ik een soort van bos pad/ akkerweg met een oude vergaande hefboom. Voor dit alles stond een groot afgesloten stuk grond waar iemand woonde met overal camera's. Ik tegen mevrouw kom gaan we eens kijken wat daar is. Dus wijzen stukje gelopen met onze jongste zoon op de hielen kwamen we bij een verlaten huis met een hele grote omheining zag er zelf wat freaky uit. Dit huis was leeg en vervallen met allemaal plannen voor de ramen enz. Grote muur om het erfstuk met een redelijke binnenplaats naast de muur was een diepe greppel. Stukje terug was een open grasveld met daarnaast de roer en gesloten akker gebied. Er stond een bordje met verboden te vissen als er vee op het land is. Voor het grasveld stond een bosje dat zoals ik kon zien vaak bezocht werd door kinderen of andere personen ingeschat naar het afval dat er lag. Ik zeg tegen me vrouw kom pak ik de detector en ga jij met kleine mee kan die wat fietsen op de weg ondertussen dat ik langs de greppel kijk of er iets te vinden val. Dus wij terug onze spullen halen. Ik zeg nog tegen me vrouw als we bij de auto zijn " moet je kijken naar al die camera's die hier bij de man op zijn landgoed hangen." Na me schoenen aan te doen en me spullen te pakken keek ik naar de kleine die op zijn fietsje zat. Die zij al dat hij het raar vond deze plek. Ik zeg tegen me vrouw komen laten we eens kijken of we wat vinden. Wij stappen op en ik kijk nog een naar het fort dat naast de weg ligt en zeg tegen me vrouw" schat die gast die hier woont gaat problemen maken".
Na de weg. Afgelopen te hebben komen we bij de poort van het huis. Na alles goed bekeken te hebben zag ik niet direct iets dat zij dat je er niet op mocht dus ben ik voorzichtig gaan kijken om het hoekje. Ik zag daar een grote binnenplaats soort van boeren erf. Maar wat me helemaal opviel was dat er verschillen gaten in de grond zaten die een soort gierput of iets anders moest zijn. Dit vond ik te gevaarlijk dus ik gebood me vrouw en zoon terug te gaan om te kijken of er op het grasveld wat te vinden viel. Zo gegaan zo gedaan liepen we terug en staken schuins over het grasveld naar de bosrand waar een soort van bospad liep. Ondertussen had ik een paar keer wat signalen maar niks gevonden als aluminium. Me vrouw zag me teleurstelling en zei kom een kijken hier bij dat bos daar staat nog een dikke boom kijk je daar eens. Ik daarheen en toen ik aan het zoeken was hoorde ik in een keer een stem. " uhm" ik schrok me dood! Waarop ik vriendelijk zeg " bohh hallo, U liet mij schrikken. Er stond een man tegen over me met een soort van hoedje op met een beige en een broek met de zelfde kleur. Ik zag er wat speldjes op zijn muts en jas maar wat echt opviel was het insigne van een boompje dat staat onder de territoriale commando troepen. Ik vond dit uiter raar want het zag er allemaal piko bello uit. Hij begon direct helemaal uit zijn slof te gaan. " en waar is je loopvergunning" waar je is je detector vergunning" en " je mag hier niet zoeken. Je hebt diefstal gepleegd en vandalisme en je. Mag hier niet komen dit is privé terrein enz enz enz enz. " waarop ik zeg " meneer doe nou eens rustig dan kunnen we eens praten". Tevergeefs de man kwam niet tot rust." Ik ben jachtopziener en ik wil je vergunning zien met je legitimatie" na de overrompeling te boven gekomen was het mijn beurt. "Meneer waar heeft u het over ? Ik begeef me hier op een openbare weg." Ff rust hij was van zijn stuk geslagen en bleef op afstand maar liet zijn hondenliefhebber een stukje vieren. Ik zeg" dit is open gebied ik. Mag hier doen wat ik wil in. Zoverre ik de rust en het land niet verstoor. Hij antwoord hierop" en je pleegt een misdrijf door op het land te zoekenden op prive terrein en je hoort de eigenaar te vragen voor toestemming." Ik vraag nog een of hij rustig wil zijn en niet zo wil schreeuwen. Mijn zoontje begon het allemaal wat eng te vinden. Tja wat verwacht van van een kind van5 jaar. Ik zeg meneer ik ben u tot niks verplicht want ik pleeg hier geen misdrijf. Ik ben geen privé terrein opgewekt om te zoeken met me detector er staat nergens aangegeven dat ik hier op privé terrein ben. Dit is nog gewoon openbare weg." Daar was hij ff stil van. Ik gelijk erop en als u een boswachter of jachtopzichter bent wil ik uw vergunning zien. Daar wist hij ook niks op in te brengen. Waarop ik door ging en daarbij zie ik duidelijk dat daarachter een boerenland is omdat daar veel loop en hier zie ik dat dit afgeschermd is door omheining en daar. Ben ik niet geweest ik heb me alleen begeven op gebied dat toegankelijk is. Hij sputterde nog na met ik ga de landeigenaar bellen en ik ga de politie belenen bla bla. Waarop ik antwoordt is goed ik bel zelf we de politie. Dus ik P akte de telefoon en keek me vrouw aan en zei kom we gaan. ( ik zag de kleine jonge zich verstoppen achter me vrouw en had zoiets kan beter gaan nu voor ik me geduld en schone manieren verlies.) dus we lopen weg ik met de telefoon in me hand en hij liep in een keer op ons af nog steeds tierend en blaffend. Ik zeg ho ho ff nu moet u ophouden en afstand nemen want ik voel me nu bedreigd. Dus ik zetten weer een paar stappen en hij liep nog steeds achter ons aan. Waar ik me omdraaide en zei " ik ga. Nu de politie bellen om u aangegeven wegens bedreiging en stalken." En poef was hij weg hij draaide zich om en liep weg ondertussen was ik al in de praat met de politie die. Me vertelde dat de man dat helemaal niet zomaar mag doen vooral niet een jachopzichter daarmee kan hij zijn eigen vergunning verliezen.
Nadat wij naar huis aan het rijden was zeg ik tegen me vrouw. Zal ik je wat vertellen. Die gast heeft dit zorgvuldig gepland zo.hoezo zegt ze. Ik zeg nou hij heeft overal camera dat wil zeggen dat hij niemand vertrouwd en nogal poranoia leeft. Als hij zo snel reageerde op ons wandeling heeft hij ons al zien aankomen van te voren. En hij heeft ons via die camera's in de gaten gehouden. Dit wij dat hij dat hij het scherm van de camera heeft hangen op een plaats waar hij veel zit of veel komt. Met l die geratel van regels heeft hij op internet geZocht naar regels om mij mee aan te spreken. Dan zijn tenue was zorgvuldig uitgezocht want het embleem met dat boompje was van het leger en aangezien ik me kisten en me legergroep aan had heeft hij daar op ingespeeld want het zag er uit alsof het nieuw was en dat bewijst dat het embleem of jas niet vaak gebruik werd. Dan dat hij met zijn honden kwam en degressieve houding had wijst erop dat hij erg onzeker was en ons probeerde te intimideren. Dat vond ik ervan tenminste.
Ik dacht dit is leuk om hier op te zetten. Is weer us wat anders en misschien ff een leuk verhaaltje.
Grootjes crasius
Laatst bijgewerkt door Crasius op 26 okt 2013, 19:50, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 26 okt 2013, 18:36 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Het was me dagje weer
Het was me dagje weer dat was het zeker maken we wel is mee ik denk dat hij boos wet om dat je md ging zoenen dan denken de meeste die spoort niet ik vind het een top verhaal dank je wel gr de ed ps Ik ben geen privé terrein opgewekt om te zoen met me detector 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 okt 2013, 19:29 |
|
 |
|
Crasius
|
Mwuhauhauhauhuahuhauah das de auto correctie van de ipad ik zal het wel ff aanpassen hahahaha
|
| 26 okt 2013, 19:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Crasius schreef: Mwuhauhauhauhuahuhauah das de auto correctie van de ipad ik zal het wel ff aanpassen hahahaha hoef niet zijn ze hier wel gewend
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 okt 2013, 19:48 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
Een kluizenaar? Ik weet nie, maar iig geen persoon om een keertje een biertje  mee te gaan pakken. Je hebt goed gereageerd trouwens: wel op ingaan maar toch ( heel verstandig) niet provoceren. Bedankt voor je verhaal en welkom 
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 26 okt 2013, 20:01 |
|
 |
|
Crasius
|
Met die wil ik liever geen beertje pakken inderdaad. Ik kreeg thuis van me vrouw nog compliment dat ik zo rustig ben gebleven.
Gr Pascal
|
| 27 okt 2013, 18:43 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6425 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
hoi, waar was dat. grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 27 okt 2013, 19:10 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|