|
|
Het is nu 23 apr 2026, 03:31
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3617 Woonplaats: Breda
|
 allemaal loodjes
Materiaal: lood
Afmeting: verschillend
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp: Soms kom je wel eens een heleboel loodjes tegen op een stukje akker. Loodjes zijn van de meest rare formaten en vormen, vaak staat er ook niets op. Wat zijn dat voor dingen, afvalstukjes of werden ze voor iets speciaal gebruikt?
Zo heb ik vandaag een mooi vierkanten lood van 2,5 bij 2,5 cm gevonden, maar staat niets op. Ook wat andere loden stukjes gevonden in de meest gekke vormen.
Aangezien ik dit regelmatig tegenkom, dacht ik: toch maar eens een topic over openen.
Groetjes, Youri
PS: sorry dat ik hier wat meer tegelijk plaats, maar om nou allemaal aparte posts van te maken, is een beetje te veel van het goede. Meer algemeen
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 10 nov 2013, 20:09 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: allemaal loodjes
ja mooi het zijn er 5 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 10 nov 2013, 20:32 |
|
 |
|
Youri1995
|
de ed schreef: ja mooi het zijn er 5  Haha, ja, maar waarvoor zijn ze gebruikt? Die vierkante lijkt me wel een functie te hebben gehad, maar die andere rare loodjes?? Ik zou het niet weten 
|
| 11 nov 2013, 00:53 |
|
 |
|
Janp
Geregistreerd: 11 jul 2013, 22:10 Berichten: 257 Woonplaats: Noordbergum
|
Ik vind, net als meer denk ik, veel loodjes. De ene akker meer als de andere maar ze zitten er altijd wel bij..... Mooie loodjes met opschrift gaan een bakje in de rest wat bv plat is gaat de oud ijzer bak in Bijna geen doen om dat allemaal uit te zoeken Gr Jan
_________________ Je kunt beter een nachtje slapen over wat je van plan bent, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan! XP Goldmaxx power V4 Tesoro cutlass II Umax
|
| 11 nov 2013, 10:52 |
|
 |
|
Youri1995
|
Janp schreef: Ik vind, net als meer denk ik, veel loodjes. De ene akker meer als de andere maar ze zitten er altijd wel bij..... Mooie loodjes met opschrift gaan een bakje in de rest wat bv plat is gaat de oud ijzer bak in Bijna geen doen om dat allemaal uit te zoeken Gr Jan Zelfde hier, lakenloodjes waar nog iets op staat enzo blijven, de rest doe ik ook weg. Soms vindt je er zoo veel en andere keren vind je er geen een.
|
| 11 nov 2013, 11:04 |
|
 |
|
Axel
|
Wij vinden hier in de stort regelmatig kleine vierkante loodjes,, ongeveer 15x15 mm of 20x20mm ,, meestal met een kruis erop. Voor zover ik weet waren dat speel of spel loodjes.
_________________ Mvg Axel
|
| 11 nov 2013, 13:01 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|