|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:24
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|
eindelijk...de eerste weer en aauuuww
| Auteur |
Bericht |
|
MArk
Geregistreerd: 25 okt 2008, 22:19 Berichten: 112 Woonplaats: Vorden (Gelderland)
|
 eindelijk...de eerste weer en aauuuww
gisteren bij Wilhelm een detector gehaald, een explorer II ik had een akker op het oog en dat moest hem worden, ik zet 10 passen en de eerste piep...direct een muntje..flink aangetast maar lijkt me geen duit (ouder) ik ga direct verder en 2 uur later heb ik 'slechts' 2 munten erbij... en een musketkogel. voor de rest helemaal niks (op 2 melkbusfolie na) zal dus wel aan mij liggen en mijn zoek-instelling. alhoewel die volgens mij wel goed moet staan. krijg wel veel valse geluiden. en toen aauuuww, man man mijn bovenarm...  dat is weer even wennen...echte topsport vond nog wel wat scherven...wie kan er een DTM doen? en hoe krijg ik die aangetaste munt het best schoon? groet Mark
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Everything you do in your life, will echo in eternity
|
| 20 nov 2008, 14:08 |
|
 |
|
Defixio
|
 Re: eindelijk...de eerste weer en aauuuww
Het rode-gele scherfje is slibaardewerk. Datering 17 e eeuw. Die geknepen voet ken ik niet in die kleur. Het andere scherfje is dat steengoed? Kan het niet goed zien.
|
| 20 nov 2008, 17:17 |
|
 |
|
The twins
Geregistreerd: 23 sep 2008, 06:47 Berichten: 1021 Woonplaats: kartonnen doos
|
oo alle begin is........ maar jah dat heb je als je met explorer zoekt zoekmaat heeft ook last van spieren maar ik zoek met tesoro bevalt veel beter hem wel is met explorer gezocht het eerste uurtje was leuk(lekker diep  ) maar daarna nie meer zware krengen da het zijn The twins
_________________ ga nu naar http://www.thetwins.nl
|
| 20 nov 2008, 17:59 |
|
 |
|
MArk
Geregistreerd: 25 okt 2008, 22:19 Berichten: 112 Woonplaats: Vorden (Gelderland)
|
thanxs, die kleur is soort paars...
|
| 20 nov 2008, 18:01 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Gewoon volhouden MArk,
Het went wel,..en een beetje geduld hebben, die bijgeluiden daar wen je wel aan doe eens wat testen thuis dan leer je hem kennen,.
munten schoonmaken,..dat kan je doen door ze te laten weken in zuurvrije vaseline,..is ook geduld bij nodig,..schoonkrabben met een tandenstoker of een sate stok,
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 20 nov 2008, 19:45 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ha MARK de scherven zijn een aanwijzing dat er leuk metaal kan liggen (hoeft niet veel te zijn) de explorer is wat zwaarder dan andere detectors ,maar daarvoor terug krijg je een zeer goede detector. ikzelf had ook last van het gewicht ,omdat mijn schouder/nek beschadigd is (door ongeval) nu gebruik ik de E-SWING harnas , en de detector voel ik niet eens meer ,als of hij zweeft volhouden ,en zorgen dat je hem doorkrijgt ,dan komen de toppers vanzelf gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 20 nov 2008, 19:59 |
|
 |
|
metalmaster
|
Die paarse steengoedscherf is langerwehe. 14 of 15de eeuw.
|
| 20 nov 2008, 20:08 |
|
 |
|
Defixio
|
Kijk qua scherven moet er ook nog genoeg metaal liggen. Sommige akkers zijn helemaal vol geplemd, andere akkers zijn wat magerder. Wat voor een munt is het btw?
|
| 20 nov 2008, 20:21 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
metalmaster schreef: Die paarse steengoedscherf is langerwehe. 14 of 15de eeuw. Ok Metalmaster,..bedankt voor het melden,.. Langerwehe is niet zo ver hier van daan,. grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 20 nov 2008, 23:11 |
|
 |
|
MArk
|
thanxs Metalmaster en defixio voor de DTM! moet zeggen dat ik echt gek werd van de valse piepjes. bijna elke zwaai een piep. ochtends naar de akker geweest waar ik die scherven ook vond. reslutaat 3 munten, liggen nu in de vaseline. volgens mij is 1 wel een oude, staat iets van een kruis op. de andere 2 lijken me behoorlijk afgesleten/uitgebeten. daar had ik ook een musketkogel. middags naar een zoekplek geweest waar ik vroeger zocht. ik vond eigenlijk alleen maar dingen aan de oppervlakte. diepte viel me zwaar tegen. ik moest de sense op 8 zetten, om een stabiele basistoon te krijgen, is dit wel goed? (was een grasveld, bij een 12e eeuws kasteel). daarna naar een zoekplek waar heeeeeel veel word gezocht. zeer vlak terein, hoopte op een kleinigheid maar vond helemaal niks, ben eerder naar huis gegaan omdat ik gek werd van de valse piepjes. zal thuis nog eens gaan testen met instellingen. (Wilhelm heeft er een keurige duidelijke beschrijving bij gedaan).
|
| 21 nov 2008, 11:37 |
|
 |
|
devoon
|
Hoi Mark. Ik loop al jaren met een explorer. Mijn eerste was een een jengelkast en bracht mij soms bijna tot wanhoop. Achteraf denk ik dat het niet alleen aan de detector lag, maar ook aan de instelling. Mijn tweede was en explorer twee en de derde een SE. Ik heb na vrij veel experimenteren en hulp van mijn zoekmaat Bert en anderen de idee dat ik met het ding kan lezen en schrijven. En over de vondsten heb ik niets te klagen. De zwaarte van de explorer is voor menigeen wel een nadeel Training waarbij je zoveel als mogelijk je arm laat hangen, en de detector zo weinig als mogelijk naar voren steekt kan de belasting van arm schouder en rug beslist verminderen. Zelf kan ik nog veel uren achtereen zoeken zonder last te krijgen Ik hoop dat jij dat spoedig ook kunt zeggen. Succes en veel vondsten gewenst. Groeten Peter.
|
| 21 nov 2008, 15:03 |
|
 |
|
MArk
|
dank je Peter, moet gewoon effe trainen... ik heb ook een Exp II, zal eens opletten als ik iemand zie lopen hier in de buurt of hij een explorer II heeft, dan kan ik hem eens vragen. op het eerste veld had ik vrijwel geen valse piep. had de sense toen op -19 staan. heb het idee dat het daarmee te maken heeft. groeten
|
| 21 nov 2008, 15:17 |
|
 |
|
Minelab
|
Hoi Mark, Heb je de noise cancel functie wel gebruikt voordat je gaat zoeken? De detector past zich dan aan aan de omgeving van de grond waar je zoekt. Je moet dan wel de detector stil houden op zo'n 20 cm boven de grond dacht ik. Na al die piepjes, zo'n 12 seconden is die klaar met het aanpassen zeg maar. Daarnaast zul je voor de ene akker je gevoeligheid hoger kunnen zetten dan de andere. Dat hoor je dan als de basistoon regelmatig wegvalt. Daarnaast heb je meer kans op valse signalen als de gevoeligheid te hoog staat. Ik zoek nu ongeveer 2 jaar met de Explorer 2. Een nadeel is zeker het gewicht, maar wat Bubba ook al aangaf, er zijn van die bungee harnassen te koop. Dit scheelt zeker een hoop. Kijk ook maar eens op deze site van Wilhelm. http://www.detector.nl/detectoren/explorer-verhaal.htmlGroeten, Minelab
_________________ Met mijn detector in de hand, zoek ik vele uren op het land.
Laatst bijgewerkt door Minelab op 21 nov 2008, 22:16, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 21 nov 2008, 22:08 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ha MARK doe eens noise cancelen (dan haalt hij storingen weg) de sense moet veel hoger kunnen (sense hoger = meer diepgang) misschien ligt er veel ijzer en hoor je dat ( ijzer disc iets omhoog) het ligt aan jou instellingen , maar het komt goed hoor gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 21 nov 2008, 22:12 |
|
 |
|
MArk
|
Noise cancel heb ik gedaan, paar keer zelfs. ben nu bezig met de uitgebreide handleiding. heb al een paar dingen waarvan ik dacht...heey, doe ik dat wel goed? nou ja, volgende week kan ik weer... bedankt voor de reactie 
|
| 22 nov 2008, 00:44 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|