|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:54
|
| Auteur |
Bericht |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
 Wat verzamel jij?
In navolging van het topic van Hans ben ik eigenlijk wel benieuwd wat iedereen zoal verzameld. Misschien kunnen we dan eens helpen elkaars verzameling aan te vullen Wie begint? 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 04 dec 2013, 16:34 |
|
 |
|
Hans1971
|
 Re: Wat verzamel jij?
Ik verzamel ook briefjes van 500, maar die heb ik nog niet zoveel. Dus wie er nog wat over heeft, dan hou ik me aanbevolen Geintje, wel een leuk topic dit. Ik verzamel dus (Laken)loden en (armen)penningen van Leiden. Dus heb je er meer van deze en je doet er niets mee dan hou ik me aanbevolen Gr Hans
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 04 dec 2013, 16:46 |
|
 |
|
V3i
|
Ik verzamel dus eigenlijk alles wat ik vind tijdens mijn zoeksessies. Niet echt iets speciaals , echter breid ik mijn verzameling alleen uit met eigen vondsten. Het gaat dan niet zo hard , maar ach ik heb de tijd nog.
|
| 04 dec 2013, 17:20 |
|
 |
|
Hans1971
|
V3i schreef: Ik verzamel dus eigenlijk alles wat ik vind tijdens mijn zoeksessies. Niet echt iets speciaals , echter breid ik mijn verzameling alleen uit met eigen vondsten. Het gaat dan niet zo hard , maar ach ik heb de tijd nog. Op een gegeven moment ga je je ergens voor interesseren en zal je dit gaan verzamelen als aanvulling op je verzameling vondsten. Veel zoekers doen dat 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 04 dec 2013, 17:28 |
|
 |
|
V3i
|
Hans1971 schreef: [ Op een gegeven moment ga je je ergens voor interesseren en zal je dit gaan verzamelen als aanvulling op je verzameling vondsten. Veel zoekers doen dat  Na 16 jaar zoeken is me dat nog niet overkomen. Heb wel een voorkeur voor eventuele vondsten die ik doe , zo ben ik gek op gespen , knopen , vingerhoedjes, hondenbelastingplaatjes en natuurlijk alles wat van zilver en of goud is :) Gelukkig heb ik er dan ook al redelijk wat van mogen vinden. ( behalve van goud dan)
|
| 04 dec 2013, 17:33 |
|
 |
|
Marco
|
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 04 dec 2013, 17:38 |
|
 |
|
Youri1995
|
Ik heb al van jongs af aan veel interesse gehad in de Romeinse Tijd. Dit is nog verder aangewakkerd na tientallen vakanties naar Italië (waar ik veel musea's heb bezocht en de Romeinse bouwwerken heb mogen aanschouwen) en tijdens mijn gymnasium opleiding waar ik veel Griekse en Romeinse teksten heb vertaald en over de cultuur heb geleerd. Nu samen met deze hobby leent zich dat uitstekend uit voor een verzameling  Nu wil ik hier graag een begin mee maken en zo mijn 'kinderdroom' verwerkelijken met in de hoop over (50?) jaar een mooie verzameling. Verder vind ik musketkogels ook erg leuk om te verzamelen, ook omdat er zoveel formaten en soorten van zijn en je ze veel vindt.
|
| 04 dec 2013, 17:52 |
|
 |
|
Hoth
|
Heel decadent: ik spaar Rolex horloges :-))
Gr, Pat
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 04 dec 2013, 18:07 |
|
 |
|
Youri1995
|
Hoth schreef: Heel decadent: ik spaar Rolex horloges :-))
Gr, Pat Ook lid van het horlogeforum dan toevallig? Heb trouwens ook lang edelstenen en fossielen gespaard, nu spaar ik ze niet zo zeer meer, maar soms kan ik het niet laten er een aan te schaffen of te gaan zoeken 
|
| 04 dec 2013, 18:17 |
|
 |
|
Hansss
Geregistreerd: 22 okt 2013, 16:23 Berichten: 229 Woonplaats: Drenthe
|
Ik verzamelde echt van alles, mijn opa was ook een echte verzamelaar Als kind de bekende postzegels, waar ik jaren geleden al mee gestopt ben. Heb de albums nog met een enorme aantal zegels tot een Koning Willem aan toe. Verder verzamelde ik fossielen en militaria uit de WWII. Met beide ook gestopt, ik heb nog maar een paar spullen uit de oorlog die ik wel gaaf vind en heb nog een paar fossielen liggen (waaronder flink wat zelf gevonden fossielen). Ik vind mijn bodemvondsten toch wel het leukste. Ik heb me altijd geinteresseerd in de Archeologie en dit komt toch aardig dichtbij In de toekomst lijkt het mij gaaf om een tijdslijn plank te hebben. Een plank met mijn mooiste/meest bijzondere vondsten die van oud naar jong loopt. En natuurlijk mooi afgewerkt, niet een los plankje in de wc ofzoiets 
_________________ Zoekt met een XP ORX
|
| 04 dec 2013, 18:47 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Ik verzamelde Duitse militaria uit de tweede wereldoorlog. Ik heb alles op een gegeven ogenblik verkocht... Nooit mogen doen. Nu verzamel ik eigen bodemvondsten in verschillende categorien. De rest gaat naar de ijzerboer. Leuke topic Youri Groeten, Cyril
|
| 04 dec 2013, 19:09 |
|
 |
|
Angelo
Geregistreerd: 15 nov 2013, 23:18 Berichten: 1814 Woonplaats: S-Hertogenbosch
|
ik verzamel bijna alle intersante dingen die ik vind met de metaaldetector,  heb niet zoo veel met 17e 18e eeuw, mijn interesse gaat meer naar de Romeinse griekse keltische en hunnen periode, vroeg laat middeleeuwen tot 16e eeuw  die geschiedenis en archeologie hou ik mijn eigen mee bezig, 
_________________ noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij
|
| 04 dec 2013, 19:56 |
|
 |
|
Forbes
Geregistreerd: 09 jun 2012, 12:43 Berichten: 1618 Woonplaats: Friesland
|
Mijn interesse ligt bij de Middeleeuwse munten en Vroeg middeleeuws in zijn algemeen. Karolingische schijffibulae zou ik wel een verzameling over willen beginnen, al die verschillenden soorten  Maar aangezien al mijn geld naar bier gaat zijn het alleen maar dromen Gr. Forbes 
_________________ Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 04 dec 2013, 20:09 |
|
 |
|
Hans1971
|
Forbes schreef: Maar aangezien al mijn geld naar bier gaat zijn het alleen maar dromen Gr. Forbes  Later gaat alles naar de (ex)vrouw. Dus geniet er nog maar even van 
|
| 04 dec 2013, 20:14 |
|
 |
|
Angelo
Geregistreerd: 15 nov 2013, 23:18 Berichten: 1814 Woonplaats: S-Hertogenbosch
|
het gaat later naar mijn kinderen alls ik die ooit krijg. 
_________________ noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij
|
| 04 dec 2013, 20:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 04 dec 2013, 20:22 |
|
 |
|
Janp
Geregistreerd: 11 jul 2013, 22:10 Berichten: 257 Woonplaats: Noordbergum
|
Bij mij kan je beterr zeggen: wat verzamel jij niet...... Ik breek mijn benen in de schuur, op zoldertje vd schuur, hok achter in de tuin en in elke hoek van de tuin ligt ook wel wat..... Als mijn broertje belt neem ik al op met : hallo, met de Karwei spreekt u..... Als hij iets nodig heeft belt hij mij eerst. Ik kan slecht dingen weggooien en dus leg ik het maar ergens neer. Van steigerhout, steigerbuizen en koppelingen, pompen, stationaire motoren, electra spul van draad, buis tot wandkontactdozen etc etc...... Koperen waterleiding, knelkoppelingen, de wereld aan bouten en moeren, verlichting, staal en dan nog vergeet ik de helft denk ik..... Dan nog het nodige gereedschap. Flexen, decoupeerzaag, boormachines, pneumatisch gereedschap, metaaldraaibank, las spul etc etc. Dan nog een roeiboot/ visboot in de tuin, zitmaaier en hout voor de kachel...... Voordeel is wel dat ik bijna alles gemaakt krijg en of kan bouwen/ lassen! Mijn vrouw wordt er wel eens moe van en soms doe ik ook echt wel dingen weg. Alleen merk je dan na het wegooien dat je ietst zoekt en wat blijkt..... Net een maand daarvoor weggegooid want het lag er al een paar jaar...... Dus mensen, gooi niks weg, komt altijd weer van pas Gr Jan 
_________________ Je kunt beter een nachtje slapen over wat je van plan bent, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan! XP Goldmaxx power V4 Tesoro cutlass II Umax
|
| 04 dec 2013, 20:33 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
heb ik niks van gemerk toen ik bij je was jan 
|
| 04 dec 2013, 20:35 |
|
 |
|
Janp
|
Haha, jij bent ook niet in mijn schuren geweest Binnen regelt Margriet alles dus daar is het wel netjes Volgende keer krijg je een rondleiding door de hokken 
_________________ Je kunt beter een nachtje slapen over wat je van plan bent, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan! XP Goldmaxx power V4 Tesoro cutlass II Umax
|
| 04 dec 2013, 20:38 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Janp schreef: Haha, jij bent ook niet in mijn schuren geweest Binnen regelt Margriet alles dus daar is het wel netjes Volgende keer krijg je een rondleiding door de hokken  ok gaan we doen ok ik ben hele wat troep gewent hoor
|
| 04 dec 2013, 20:39 |
|
 |
|
Forbes
Geregistreerd: 09 jun 2012, 12:43 Berichten: 1618 Woonplaats: Friesland
|
de ed schreef: Janp schreef: Haha, jij bent ook niet in mijn schuren geweest Binnen regelt Margriet alles dus daar is het wel netjes Volgende keer krijg je een rondleiding door de hokken  ok gaan we doen ok ik ben hele wat troep gewent hoor Doe dan ook maar een bezoekje hier Ed! @jan, Wij waren afgelopen week ook nog in Noordbergum.. ff in club prins biertje doen haha
_________________ Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 04 dec 2013, 20:48 |
|
 |
|
Janp
|
Forbes schreef: de ed schreef: Janp schreef: Haha, jij bent ook niet in mijn schuren geweest Binnen regelt Margriet alles dus daar is het wel netjes Volgende keer krijg je een rondleiding door de hokken  ok gaan we doen ok ik ben hele wat troep gewent hoor Doe dan ook maar een bezoekje hier Ed! @jan, Wij waren afgelopen week ook nog in Noordbergum.. ff in club prins biertje doen haha Dus JIJ veroorzaakte mede dat lawaai overlast Volgende keer trek ik de stroomkabels kapot Nee, geheid, niks gehoord  is wel eens anders trouwens als de wind wat verkeerd staat.... Gr Jan
|
| 04 dec 2013, 21:39 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
door de jaren heen met zoeken, verzamel ik nu heilighangertjes en ander religieuze bodemvondsten.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 04 dec 2013, 22:06 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
pinkeltje schreef: door de jaren heen met zoeken, verzamel ik nu heilighangertjes en ander religieuze bodemvondsten. Dan heb ik er nog wel een paar voor je verzameling 
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 04 dec 2013, 22:58 |
|
 |
|
Sceatta61
Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:40 Berichten: 149 Woonplaats: castricum
|
Alles uit de vroege middeleeuwen tot 1400 . 
|
| 05 dec 2013, 00:18 |
|
|