Logo
Het is nu 23 apr 2026, 08:27

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 even jullie aandacht a.u.b 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht even jullie aandacht a.u.b
Wil even het volgende voorleggen, heb jullie en de ervaringen die door allen gemaakt zijn nodig, heb mezelf als vrijwilliger opgegeven bij het AWN (Vereniging van Vrijwilligers in de Archeologie).

En in Januari begin ik met het opzetten van een soort van programma om voor te leggen aan schoolkinderen van mijn regio en het bewust maken van welke pracht er verscholen zit in die donkere aarde,wij als piepers weten inmiddels allen dat als het aan de archeoloog lag bestonden wij bijna niet,toch leveren wij allen gewild of niet hier toch een bijdrage aan, en hier draait het om ik wil van jullie allen een bijdrage hierin,en niet in de zin van geld,maar van jullie ervaringen, die wil ik dan op mijn beurt voorleggen aan de kinderen elke keer aan de einde van de dag.

En dus bij deze,graag in pm of simpelweg voor iedereen om te lezen,jullie vreemdste/leukste/meest onwaarschijnlijke ervaring die jullie hebben opgedaan tijdens het piepen en tevens de volgens jullie gedaande bijdrage aan de Archeologie.( ik vertrouw op het feit dat iedereen bewust is dat het voorgedragen word aan kinderen :07 dus niet alle ervaringen :07 )

Ik hoop vurig op veel reactie's,heb er enorm veel zin in en wil ondanks dat het voornamelijk om de archeologie draait ook toelichten wat voor een prachthobby wij hebben en het nut ervan.

Nogmaals bedankt,

Danny :sd

P.s alle tip's en trick's zijn welkom is voor mij de eerste keer voor de klas en heb er zin in maar ben ook benauwd als het maar kan want wil echt niet voor een of ander oud stoffig geitewollentype aangekeken worden, wil de spanning die wij vinden tijdens het zoeken en vinden van schitterende voorwerpen uit ons verleden overdragen en toelichten.

Laatst bijgewerkt door dannyR op 21 dec 2013, 09:54, in totaal 1 keer bewerkt

21 dec 2013, 02:13
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Bericht Re: even jullie aandacht a.u.b
dag meester denny :goezo: :goezo: :goezo: :goezo: :goezo:

http://www.awn-archeologie.nl/

veel succes :oooo

21 dec 2013, 07:28
Profiel

Antwoord met een citaat
Mooi initiatief Danny! Lekker bezig. Gelukkig is niet elke Archeoloog zo, ik heb hele goede contacten met een gemeente archeoloog. Hij geeft mij tips over leuke locaties en uitleg over de archeologie van de gemeente. Ik breng vervolgens verslag bij hem uit als ik op zo'n locatie ben geweest. Op die manier mijn eerste Romein gevonden ;-) hij beseft ook dat 'detectorpiloten' op dit moment hun grootste informatie bron is en vind het belangrijk om goed contact met ze te hebben.

21 dec 2013, 09:05
Profiel
Antwoord met een citaat
de ed schreef:

beste ed,

van jou verwacht ik zeker een bijdrage,je bent zonder twijfel een van de meer kleurijke mensen actief in de archeologie dus klim in de pen en schrijf is wat op,en laat dat meester maar weg please :10

21 dec 2013, 10:17

Antwoord met een citaat
Hansss schreef:
Mooi initiatief Danny! Lekker bezig. Gelukkig is niet elke Archeoloog zo, ik heb hele goede contacten met een gemeente archeoloog. Hij geeft mij tips over leuke locaties en uitleg over de archeologie van de gemeente. Ik breng vervolgens verslag bij hem uit als ik op zo'n locatie ben geweest. Op die manier mijn eerste Romein gevonden ;-) hij beseft ook dat 'detectorpiloten' op dit moment hun grootste informatie bron is en vind het belangrijk om goed contact met ze te hebben.

Gelukkig zijn er idd nog een aantal die wel die visie hebben. Zij zien het voordeel.

21 dec 2013, 12:25
Profiel

Antwoord met een citaat
Ha Danny, ik ben basischoolleerkracht.

Mocht je nog tips nodig hebben voor een leuke werkvorm oid, je weet me te vinden.

Clemens.

21 dec 2013, 12:28
Profiel

Antwoord met een citaat
Danny:

Misschien een leuk idee wat wij ook eens gedaan hebben met de AWN en een groot succes was; Scherven plakken.
Neem een bak scherven mee en laat kinderen die uitzoeken en plakken, je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat er passende stukken in zitten.

Succes.

Gr, Veteraan

21 dec 2013, 14:38
Profiel

Antwoord met een citaat
Een tijdje geleden heb ik ook Metaaldetector les gegeven aan 2 groepen van een basisschool.
Ik maakte daarbij naast het laten zien van vondsten en metaaldetector, gebruik van een Powerpoint presentatie die mooi bekeken kon worden op het Digibord. Als je die presentatie zou willen gebruiken, dan zal ik het wel navragen of ik die ook mag doorgeven. Hij is door een andere zoeker in elkaar gezet.

Verder gaat het ook wel leven, als er wat euro kleingeld of duitjes verstopt zouden worden in de zandbak. Het is dan toch ook grappig om te horen, dat er dan toch een leerling is die munten verzamelt.

21 dec 2013, 17:14
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
dannyR schreef:
de ed schreef:

beste ed,

van jou verwacht ik zeker een bijdrage,je bent zonder twijfel een van de meer kleurijke mensen actief in de archeologie dus klim in de pen en schrijf is wat op,en laat dat meester maar weg please :10

gaan we ook doen meneer de meester
ik had van daag geen tijd
kijk is hoe vroeg ik was met mijn boodschaap
ik heb het tegen anderen zoekers ook gezegt :sd :sd :uj

was weer een mooie dag ben net thuis

21 dec 2013, 23:19
Profiel
Antwoord met een citaat
schop omhoog, heren/dames ik ga deze maand beginnen met het een en ander,en wil echt graag wat verhalen ontvangen, feestdagen waren ertussen en niet een ieder heeft tijd nog zin maar verzoek middels dezen nogmaals even een mail met jullie verhaal te te sturen naar m'n e-mail adres of hier in een pm :goezo:

dit geld zeker voor hen die vondsten hebben gedaan waarop daarna een site is gecreëerd en opgravingen zijn gedaan door archeologen.

Wil tevens even ter geheugensteuntje meegeven dat het voor kinderen is die wat uurtjes met de archeologie gaan kennismaken en ook met onze hobby dus please help een handje mee die kids een leuke dag te geven :10

Verder vraag ik het volgende:

ik schaam me er enigzins voor het hier te vragen maar doe het toch.

We gaan ons verdiepen in de grens van het romeinse rijk in nederland (Limes) en ik moet daar een presentatie van geven.
Een ieder die,en dit geheel vrijwillig materiaal ter beschikking wil stellen voor deze presentatie maakt mij een bijzonder dankbaar mens :10 , ik zit bijzonder schaars in het romeins en een kinderhand is snel gevuld laten we zeggen,een kapotte fibel,half gaar muntje of wat jullie ook kunnen missen m.b.t het romeinse rijk :10

(uiteraard kan het ook in bruikleen gegeven worden,ik vergoed de kosten voor het versturen/ontvangen)

ik bedank jullie nogmaals even de tijd te hebben genomen dit te lezen en hoop vurig op wat positieve response van de leden hier :10

Met vriendelijk groet

Danny

07 jan 2014, 23:15
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ok

je kan van mijn wel wat lenen

ik kom het bij jou brengen

als het kan kom je het zelf weer terug breng

07 jan 2014, 23:30
Profiel