Logo
Het is nu 03 maart 2026, 12:39

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Wat verzamel jij? 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wat verzamel jij?
Jvlivs schreef:
Vroeger verzamelde ik postzegels, en oude munten.

Oude munten waren toendetijd leeuwencenten en halve centen. hihi.

Op een gegeven moment zag ik eens een zilveren Romeinse munt. Ben deze toen gaan verzamelen.
Iedere zaterdag was toen verplicht overwerk, en van het geld van al dat overwerk kocht ik mij
bij Mevrouw Holleman, en op de verzamelbeurzen te Utrecht altijd zilveren Denarii en Antonianii.
Op een gegeven moment kocht ik mij samen met mijn vader een metaaldetector. Helaas gingen we veel de bossen in
dus de vondsten waren daar ook naar. De oudste munt die we ooit vonden was een 1/4 Stuber uit 17 honderd en nog iets.
Na enkele jaren zoeken is ie helaas overleden. Ben er nog steeds niet overheen pffff. (En nu is 3 dagen geleden ook nog eens mijn geliefde moedertje overleden - Het leven kan echt kut zijn man :cry: :cry: :cry: ).

De eerste keer zoeken na de dood van mijn vader, kwam ik Nandvs tegen. Hij heeft me toen meegenomen naar goeie plekken, en daar heb ik heel veel aan te danken en van geleerd. Nu heb ik mijn eigen bescheiden verzamelinkje Romeins gevonden. Alle aangekochte munten van vroeger heb ik intussen weer verkocht om op die manier telkens weer een andere detector te kopen.
Ik was toen helemaal gek op t Romeinse spul. Op een gegeven moment is dit omgeslagen naar Keltisch. Helaas vind je daar zo weinig van. Enkele jaren geleden begon mijn interesse uit te gaan naar duiten en oorden. (Niet normaal he). Maar een prachtige duit vind ik toch echt mooier dan een follis van Constantijn.
De laatste tijd heb ik bijna niet meer gezocht. T begint nu wel langzaam weer te kriebelen. Vorige week nog eens wezen zoeken en meteen die prachtige zilveren Middeleeuwse munt van Jan I gevonden. Ja dan begint t nog erger te kriebelen. Nu hoop ik toch weer eens gauw een mooie dikke zilveren denarius te vinden. De interesse gaat dus weer naar t Romeins toe.

Ik hoop echt gauw weer t zoeken helemaal op te pakken. Is toch een prachtige uitlaatklep voor alle stress.

Vele groeten,

John.

Hey John,

Ik begrijp je.
'k ben mijn vader verloren toen ik 4 was, heb hem eigenlijk nooit echt gekend.
Moest afgaan op de verhaaltjes die mijn moeder me vertelde.
Mijn moeder is een paar jaar geleden ook moeten gaan.
Ben zelf nog maar 43, dus zoals de ed al schreef, geniet van elke dag want het kan steeds de laatste zijn.

Groeten,
LUA de Wees

31 dec 2013, 01:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3