Logo
Het is nu 04 maart 2026, 08:11

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Even voorstellen... René 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Even voorstellen... René
Hoi mijn naam is René. Ik ben net een aantal weekjes bezig met "piepen" zoals het schijnbaar genoemd wordt... :07

Heb nog elke keer dat ik ging een muntje uit de grond gehaald. Ik zoek samen met mijn schoonbroer. Ik gebruik de Garrett EuroAce 350 en discrimineer zodanig dat ik alleen non-ferro hoor. Ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in Muntjes...

Gistermiddag nog toevallig even lekker op een akker bezig geweest, staat er in ene een mevrouw voor mijn neus.... was net een muntje aan het schoonwrijven....

Oooo.. heeft u iets gevonden?? Ik zeg ja.. een muntje maar ik geloof niet dat het nog iets is! Heeft u toestemming om hier te "piepen"? Ik... uhhh nee! Zij weer.. "weet u van wie dit akker is?" Ik... euhh nee maar is dit akker toevallig van u??".... Nee zegt ze ik ben de Stads Archeologe.... :Hellup: :Hellup: :Hellup:

Ze ging me even de regelgeving uitleggen en dat ik alles moest melden MET coordinaten.... Ik schrok er een beetje van maar op het forum heb ik net alle regelgevingen gelezen. Ik zou alleen niet weten hoe ik achter de namen van de eigenaren van de akkers zou moeten komen.

Maar goed... iets om even achteraan te gaan....

gr. CoinRookie

13 jan 2014, 14:29
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Even voorstellen... René
hoi @ René,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte :gf en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft :05 :goezo:

CoinRookie schreef:

Oooo.. heeft u iets gevonden?? Ik zeg ja.. een muntje maar ik geloof niet dat het nog iets is! Heeft u toestemming om hier te "piepen"? Ik... uhhh nee! Zij weer.. "weet u van wie dit akker is?" Ik... euhh nee maar is dit akker toevallig van u??".... Nee zegt ze ik ben de Stads Archeologe.... :Hellup: :Hellup: :Hellup:

Ze ging me even de regelgeving uitleggen en dat ik alles moest melden MET coordinaten.... Ik schrok er een beetje van maar op het forum heb ik net alle regelgevingen gelezen. Ik zou alleen niet weten hoe ik achter de namen van de eigenaren van de akkers zou moeten komen.

Ik geloof niets van dit verhaal,een goede smoes om mensen weg te jagen :07
Altijd bij de boerderij vragen die het dichtsbij ligt en dan krijg je het wel te horen van wie het land is.

Wens je veel Afbeelding succes en geluk met 't vinden van je droomvondsten :uyh

mvg Chris :03

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

13 jan 2014, 15:48
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Dank je Chris...

Ze heeft me nog wel meteen toen ze thuis kwam een email gestuurd om te bevestigen dat ze me gesproken heeft op het akker...
Dus haar verhaaltje klopt wel.... Maar ik zoek de eigenaren wel. Is wel moeilijker want er zijn geen boerderijen in de nabijheid van de akkers...

Maar komt goed...

13 jan 2014, 16:29
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
:goezo: :gf en veel plezier hier
gr marin

ik verzamel fibula s
heb je er niks mee denk aan mij
ruilen kan ook

13 jan 2014, 17:43
Profiel WWW
ForumJoker

Antwoord met een citaat
WELCOM

VEEL PLEZIER EN GELUK

CoinRookie schreef:
Hoi mijn naam is René. Ik ben net een aantal weekjes bezig met "piepen" zoals het schijnbaar genoemd wordt... :07

Heb nog elke keer dat ik ging een muntje uit de grond gehaald. Ik zoek samen met mijn schoonbroer. Ik gebruik de Garrett EuroAce 350 en discrimineer zodanig dat ik alleen non-ferro hoor. Ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in Muntjes...

Gistermiddag nog toevallig even lekker op een akker bezig geweest, staat er in ene een mevrouw voor mijn neus.... was net een muntje aan het schoonwrijven....

Maar goed... iets om even achteraan te gaan....

gr. CoinRookie

LAAT JE NOU NIET ZO BANG MAKEN IK GELOOF ER OOK NIKS VAN

13 jan 2014, 18:09
Profiel

Antwoord met een citaat
hey rene gewoon zeggen ik geef alles aan ,gewoon flirten en telefoon nummer vragen wie weet misschien wou ze wat :07
grapje ik denk dat ze interessant wouw doen :10

13 jan 2014, 18:37
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
[quote="damiano123"]hey rene gewoon zeggen ik geef alles aan ,gewoon flirten en telefoon nummer vragen wie weet misschien wou ze wat :07

ja wie weet

liefde gaat door de schotel :07

13 jan 2014, 18:56
Profiel
Antwoord met een citaat
bij jou mischien ed, bij gaat gaat het nog lekker door de maag :07

welkom op het forum rookie :10

13 jan 2014, 19:15

Antwoord met een citaat
welkom coinrookie :goezo: :10 weet niet wat ze precies wilde [kan ook wel waar zijn] en misschien had je moeten zeggen kom maar terug als het gras twee kontjes hoog is :lol: :lol: maar zoeken zonder toestemming kan ook meer problemen geven ten eerste ,ik zou persoonlijk niet lekker ontspannen zoeken en je kan natuurlijk met de desbetreffende landeigenaar problemen krijgen soms ligt een landje op rust ,of is net ingezaaid ,enz en hoef je meestal ook nooit meer terug te komen ook al doe je je best om de eigenaar te achterhalen ook dan nog zeggen ze soms nee :pol :pol zo vind je vanzelf wel een paar stekkies en laat dan zien wat je zoal gevonden heb vinden ze leuk succes verder met deze veslavende hobby en plaats eens wat van je vondsten :goezo: :10

gr ed :sd

13 jan 2014, 22:38
Profiel

Antwoord met een citaat
Van harte welkom! :10

14 jan 2014, 01:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]