Logo
Het is nu 03 jun 2026, 22:53

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
 wie wil mij een keer op weg helpen? (West-Brabant)? 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht wie wil mij een keer op weg helpen? (West-Brabant)?
Zou iemand mij een keer op weg kunnen helpen? Ik heb geen super md vanwege beperkt budget (Whites Coinmaster) en ben niet zo technisch aangelegd.
Heb al wat geoefend in de plaatselijke zandbak en in een paardenweide, maar het blijft lastig zelf uitvogelen (instellingen, welk signaal wel, welk signaal niet etc), zeker in "drukke" grond overzie ik het niet meer.
Wie vindt het leuk en heeft de tijd om me een keer mee te nemen?

Alvast bedankt.

31 jan 2014, 14:07
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: wie wil mij een keer op weg helpen? (West-Brabant)?
Kickje

Wie redt Mara uit de zandbak?

Inmiddels begint het op te vallen in de buurt, mensen schudden meewarig hun hoofd en er stopte ook een politiebusje. Had mijn smoesje al klaar: dochter ringetje verloren, tuurlijk maak ik die kraters dicht...enz.

Mijn vorige ronde "buiten" was niet zo'n succes.
Maar ik snap dat dit soort oproepjes lastig zijn, moet maar net iemand in de buurt zitten die hier een keer tijd voor heeft.

11 feb 2014, 20:12
Profiel

Antwoord met een citaat
zet er ff bij welke plaats je woon helpt misschien meer
en ik heb hem ook gehad alleen het eerste vakje discrimineren en verder op alles graven

11 feb 2014, 20:39
Profiel

Antwoord met een citaat
Mara schreef:
Kickje

Wie redt Mara uit de zandbak?

Inmiddels begint het op te vallen in de buurt, mensen schudden meewarig hun hoofd en er stopte ook een politiebusje. Had mijn smoesje al klaar: dochter ringetje verloren, tuurlijk maak ik die kraters dicht...enz.

:lol: :lol: :lol:

Ja die lui blijf je toch wel houden.

Succes ermee. Lekker als je in alle stilte kunt piepen.
De zandbak is ook niks. :10

Groeten, Cyril

11 feb 2014, 21:35
Profiel

Antwoord met een citaat
Dedink schreef:
zet er ff bij welke plaats je woon helpt misschien meer
en ik heb hem ook gehad alleen het eerste vakje discrimineren en verder op alles graven

West-Brabant, tussen Bergen op Zoom en Breda. Weet niet hoe openbaar dit forum is, vandaar houd ik het een beetje vaag.

En ja zo heb ik het gedaan. Maar ik kreeg heel veel signalen. De md kreeg ze gewoon niet verwerkt zeg maar en ik ook niet ;-)

Ik kom vast wel een keer uit de zandbak geklauterd hoor, ook zonder hulp. Maar je leest overal dat het fijn is als iemand je net wat meer wegwijs maakt. Vandaar.

11 feb 2014, 23:30
Profiel
Antwoord met een citaat
die signalen had je die in de zandbak? let op beton heeft vaak ijzer erin gevlochten en zo ook veel andere voorwerpen waar je bij in de buurt bent..

stap gewoon het bos in mara, op de paden of van het pad, snap als vrouw zijnde dat je daar ook je bedenkingen kan bij hebben vandaag de dag.

je kan met veel mensen lopen en klinkt misschien lullig maar uiteindelijk moet jij je detector leren kennen en er vertrouwen in krijgen.

en j moet wel die zandbak uitkomen daar je straks zo diep zit dat je er niet meer uit komt :03

11 feb 2014, 23:36

Antwoord met een citaat
dannyR schreef:
die signalen had je die in de zandbak? let op beton heeft vaak ijzer erin gevlochten en zo ook veel andere voorwerpen waar je bij in de buurt bent..

stap gewoon het bos in mara, op de paden of van het pad, snap als vrouw zijnde dat je daar ook je bedenkingen kan bij hebben vandaag de dag.

je kan met veel mensen lopen en klinkt misschien lullig maar uiteindelijk moet jij je detector leren kennen en er vertrouwen in krijgen.

en j moet wel die zandbak uitkomen daar je straks zo diep zit dat je er niet meer uit komt :03

Hihi, dan kan ik er beter maar blijvenwonen, raak er aan gehecht.
De zandbak gaat juist goed, geen ijzer in de randen. Veel euri's en kleine knoopjes.

Op hol gebeurde in de paardenweide van een collega. Mooie signalen maar alles erg diep (scherven vanaf 15-20 cm diep. nooit geploegd geweest). Uiteindelijk niets boven gehaald op wat blikjes enzo na. En een klein knoopje.
En inderdaad, ik kan hier niet zomaar het bos in (heb al eens wat meegemaakt een paar jaar geleden op de mountainbike, niet heel ernstig, maar genoeg om het niet meer alleen te doen).
Heb 2 jonge kinderen, dus even met partner gaan zoeken, zit er ook niet zo makkelijk in. Hij is wel technisch, maar heeft hier geen verstand van (en vindt het niet zo interessant).

Hier op de heide heel veel munitie (losse flodders, maar mogelijk meer). Toch een beetje eng.

11 feb 2014, 23:55
Profiel
Antwoord met een citaat
om niet gek te worden kan je 'm ook eerst alleen op coins zetten, filter je een hele hoop weg maar pak je wat dan moet het bijna wel een muntje zijn, en dan al na gelang het vertrouwen er is beetje bij beetje de knop terug draaien..

succes :10

12 feb 2014, 00:15

Antwoord met een citaat
Ja dat zou ik zo kunnen proberen. De tip was altijd: zo min mogelijk discrimineren in het begin, zelfs geen ijzer, om te kunnen leren, maar dit werkte echt niet.

12 feb 2014, 10:15
Profiel

Antwoord met een citaat
Ja volgens mij ook wat Danny zegt je kunt het ook andersom doen. Alleen op coins zetten kijken/leren wat daar de geluiden/nummers bij zijn en eerst deze goed leren kennen. Dan de discriminatie verder terug draaien dan krijg je zo langzaam aan allee metaal geluiden/nummers onder de knie. Nu moet je gelijk alles tegelijk leren dan zou ik ook gek worden. Ik ben het met mijn at pro het ook op deze manier aan het leren heb zo veel meer vertrouwen in mijn md.

succes!

Sven.

12 feb 2014, 13:11
Profiel

Antwoord met een citaat
Oke, meer mensen die het zo doen dus.
Het was vooral de hoeveelheid piepjes. Ik kon er geen kaas meer van maken, niets meer vinden want er lag dan weer iets naast. Het lag ook erg diep allemaal.

Vandaag weer van alles in de...speeltuin :07, tot 1 eurocentmuntjes aan toe. Het ligt dus niet aan de md :sd

12 feb 2014, 15:21
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik kom zelf uit die regio MAAR woon er al jaren niet meer, al hoop ik ergens in het voorjaar als ik bij familie ben eens daar te zoeken. Volgens mij extreem veel akkers daar en voldoende dorpen/steden met een rijke historie. Vooral veel akkers waar bieten geteeld worden en tussen september en maart ongeveer zijn de akkers vrij. Denk aan plaatsen als Bergen op Zoom, Steenbergen, Dinteloord en zo zijn er aardig wat kleine dorpjes die al een rijk verleden hebben en kilometers akkers om zich heen hebben :-)

http://atlas1868.nl/nb/index.html

13 feb 2014, 19:44
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Bedankt voor je tip!
Mag binnenkort in de hoek Rucphen/Sprundel op het perceel van een (andere) collega lopen (helaas ook weer een paardenweide :03 )
Daar zijn veel steentijdvondsten gedaan dus kennelijk aantrekkelijk woongebied.

13 feb 2014, 19:48
Profiel

Antwoord met een citaat
Succes :10

13 feb 2014, 19:55
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
:oooo

De zandbak ligt er verlaten bij want gisteren was ik op een echte akker! En we hebben het overleefd, de md en ik :07

Zie
viewtopic.php?f=233&t=56075

16 feb 2014, 15:18
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Mara ,

Ikzelf woon in Goes en zoek natuurlijk alle stranden af in de zomer :07 ,
maar de laatste tijd veel op akkers .
Was van plan om een keer in omgeven b.o.z te zoeken , ben jij daar bekend verder?

Gr. Kiter,

28 feb 2014, 08:00
Profiel

Antwoord met een citaat
Bergen op Zoom nog niet, maar had wel een akker in Wouw. Inmiddels is die niet zo interessant meer, zie viewtopic.php?f=233&t=56493.
Deels begroeid en op het nog te belopen deel is de laatste tijd door meerdere mensen al gezocht (vrienden wonen er en hadden het ook al gezien, niet verboden natuurlijk, maar wel jammer).

Ik heb dus nog niet zo veel te bieden en helaas ook geen "netwerk" van mensen die iets weten. Mocht ik iets te weten komen en toestemming hebben, lijkt het me leuk om eens samen te gaan zoeken.

01 maart 2014, 18:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]