|
|
Het is nu 03 jun 2026, 22:12
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
heb je wel eens iets weggegooid
| Auteur |
Bericht |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1542 Woonplaats: West-Brabant
|
 heb je wel eens iets weggegooid
wat achteraf misschien iets bijzonders zou kunnen zijn? Als ik hier bijv. stukjes fibulae zie, dan vraag ik me af of ik ze zou herkennen, zeker in een laag corrosie  . En vraag me dan ook af wat ik aan de kant heb gegooid (kweet het, zou alles minstens in een rommelemmer moeten doen...). Alles meenemen als beginner in de hoop dat je het na jaren van meer ervaring herkent als "iets of alsnog met een gerust hart kunt weggooien?
|
| 08 maart 2014, 22:22 |
|
 |
|
Angelo
Geregistreerd: 15 nov 2013, 23:18 Berichten: 1810 Woonplaats: S-Hertogenbosch
|
 Re: heb je wel eens iets weggegooid
ik neem altijd alles mee zelfs lijkt het rotzooi te zijn,  het komt wel eens voor dat er heel mooie dingen tussen zitten,  daarom kijk ik thuis alles nog een keer goed naar, 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij
|
| 08 maart 2014, 23:02 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Hallo Mara goede vraag hoor kan ik JA op zeggen,ik heb ooit eens een ijzeren Keltisch mes gevonden,en heb het toen een slinger gegeven, 100 meter hoog, en een paar km ver dat was in de tijd dat ik nog geen kennis had en nog maar pas zocht thuis gekomen in een boek bladerend zie ik dat mes staan  toen was Holland in last stomme kluppel dat ik ben,ben terug gegaan naar die akker,ik heb mijn benen 10cm korter gelopen en kon het niet meer vinden,zelf schuld  neem het mee naar huis en een tijdje later kom je er toch achter maar ik snap wat je bedoeld,als je de kennis niet hebt gebeuren deze dingen al snel gelukkig heb ik daar nu geen last meer van,zoekmaten zeggen Bert je bent een lopende lexicon ik heb mijn lesje geleerd veel boeken kopen en lezen, en je komt er wel,of ga met iemand zoeken die er verstand van heeft dan leer je ook een hoop mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 08 maart 2014, 23:07 |
|
 |
|
Angelo
Geregistreerd: 15 nov 2013, 23:18 Berichten: 1810 Woonplaats: S-Hertogenbosch
|
daar sta ik 100% achter,  iedereen maakt wel eens een fout en heeft iets van waarden weggegooid,  daarom neem ik ook alles maar ook echt alles mee, oo een stukje blik even later thuis hey een zilveren munt,  oo een oude sleutelhanger later thuis een best mooie fibula,  de een ze rotzooi is de ander zijn goud dus mensen ga die rommel bak in, 
_________________ noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij
|
| 08 maart 2014, 23:20 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6807 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Ik kom dat nog met regelmaat tegen. Gewoon alle rotzooi meenemen. Thuis sorteren, lood bij lood, koper bij........ enz. Onlangs tussen het lood, driedubbel geplooid middeleeuwse speelgoed gevonden. En tussen het ijzer en de spijkers, een zilveren naald. Altijd driedubbel kijken, desnoods reinigen. Of toch ten minste, afspoelen onder stromend water. Ik weet nu wel al wat, maar belange nog niet genoeg ! Dagelijks leer ik nog bij. Dus bij twijfel,........... gooi het maar op het forum. Er is wel altijd iemand die het erkend.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 08 maart 2014, 23:57 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4095 Woonplaats: Breukelen
|
Jazeker, en nog steeds spijt van. Eigen stommeschuld door verkeerd te lezen. Had (bleek achteraf) Karolingische mantelspeld geplaatst, maar iemand op het forum riep ervan dat het electra-gepruts was van amateur. Latere reacties van forumkeien die zeiden " mee eens", naar ik had over hoofd gezien dat dat sloeg op later bericht over mantelspeld...... Nog geen koperbak toen dus weggegooid..... En , savonds zag ik hem staan in Engels boek! Groet Gert
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 09 maart 2014, 01:47 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7768 Woonplaats: Belgica
|
In mijn begindagen heb ik eens een Keltisch muntje voor een modern loodje versleten... En ik verzamel geen moderne loodjes 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 09 maart 2014, 11:14 |
|
 |
|
bennie
|
Ik neem altijd alles mee en thuis zoek ik het uit. Zoek veel op dezelfde stekken en heb geen zin om 2 x te bukken voor hetzelfde
|
| 09 maart 2014, 11:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
heb je wel eens iets weggegooid ja zeker  ook wel is een topper
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 maart 2014, 20:07 |
|
 |
|
archeonist
|
Ja natuurlijk, sindsdien neem ik alles mee. Zo neem ik bijvoorbeeld alle smeedijzeren spijkers mee als ik op een stort zoek. Hierdoor heb ik laatst drie prachtige ijzeren pijlpunten aan mijn verzameling kunnen toevoegen. Die pijlpunten lijken onder de roest op de gewone smeedijzeren spijkers. Pas als je ze thuis op je gemak gaat onderzoeken kan het dus zo zijn dat er een verrassing bij zit.
|
| 09 maart 2014, 21:00 |
|
 |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1542 Woonplaats: West-Brabant
|
Aha bedankt voor jullie onthullingen, gewoon alles meenemen dus. Zo heb ik pas nog na twijfel een rechthoekig massief stuk metaal meegenomen van 10 bij 4 cm, de corrosie lijkt niet op ijzer dus wie weet...
|
| 10 maart 2014, 22:02 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|