Hallo Iedereen,
Omdat het gisteren mijn verjaardag was had ik mezelf eens uitgenodigd op een extra lang weekend zoekgenot
Donderdag heb ik met onze jongste zoon een leuk vader/zoon zoekmoment ingelast. We hebben samen lekker met de oldtimer Minerva Jeep wat velden in de buurt bezocht. De vondsten vielen wel een beetje tegen maar we hebben er samen echt van genoten. Het weer zat dan ook echt mee en ik denk dat de microbe misschien wel overgekomen is
Vrijdag ben ik richting Friesland gereden. Ik had daar afgesproken met onze goede vriend Wiebren. Na wat lekker kletsen zijn we samen wat akkers gaan afstruinen. Ik had toch wat leuk zilver en ander mooi’s in mijn vondstentasje zitten. (Er zat zelfs een minerva hoofdje bij)
’s Avonds hebben we genoten van de lekkere hap die de vrouw des huize had klaargemaakt en hebben we de nacht ingezet met de nodige pintjes
De volgende dag ben ik vroeg moeten opstaan, want ik had mijn zinnen gezet op de ledendag van de DDA in Zwartemeer (Drenthe). Na een dik uur rijden kwam ik aan een toch wel leuke locatie aan. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat dit de grootste DDA akkers waren die ik al meegemaakt had.
De vondsten op een zoekdag zijn meestal niet super,
maar daar gaat het me eigenlijk niet eens over. Het lekker bijkletsen met al die bevriende zoekers,
dat is waar ik het voor doe.
Vrouwe Fortuna was me weer eens goedgezind. Ik had slechts twee zakjes gevonden, maar alle twee waren ze prijs. Zo won ik een heel leuk boek over het oude Rome en nam ik ook nog een heuse Botas (of hoe noemt zo een ding) mee. Het fijne aan die Botas is dat elk stuk uniek is en ik dus een uniek Botasje op de vitrinne staan heb.
Na de lange rit terug naar LUALand heb ik daar nog wat baantjes getrokken en ook dat bracht weer de nodige leuke hebbedingetjes op. (de mooiste stukjes van die dag waren de Romeinse speelsteen en die super leuke denarius)
Zo, dat was het dan.
Groeten en bedankt om te kijken,
LUA