|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:47
|
XP Deus oplaad mogelijkheid in Engeland!?
| Auteur |
Bericht |
|
Marco
|
 Re: XP Deus oplaad mogelijkheid in Engeland!?
johne schreef: Marco schreef: johne schreef: Marco die 10 volt uitgang is goed voor 9-12 volt dus theoretisch moet dat kunnen zie foto daar zit het gevaar. je kunt een normaal accupack niet met 2000 mA (2ampere) opladen dat gaat veel te snel en worden gloeiend heet en gaan er aan kapot Ok weer wat geleerd, maar hoe doen ze dat dan om al die verschillende apparaten met dat energizer powerpack op te laden? Er word wel een hele partij stekkers voor allerlei apparaten bijgeleverd. Misschien dat daar ook nog wat electronica inzit? die apparaten hebben electronica aan boord om de accu op de juiste manier te laden en houden automatisch op met laden als de accu vol is groet
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 01 maart 2011, 22:50 |
|
 |
|
Highlander
|
dan is er maar een uitkomst en wachten op jhone zijn bericht van Xp, eens kijken wat voor tip zij geven?! gr. Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 02 maart 2011, 08:41 |
|
 |
|
johne
|
Ok even een update:
Ik heb die vraag over hoe vaak de Deus op te laden is met die Energizer 18000Mah oplaadpack dus gesteld op het XP forum en aan Alain van XP.
Een antwoord dat ik kreeg via het forum was:
Koptelefoon en bedieningspaneel hebben allebei 400Mah nodig dus 800 MaH Schijf heeft 600 MaH nodig, dus voor de drie samen 1400MaH
Als je 18000Mah (Energizer) deelt door 1400Mah dan volgt hieruit dat je de 3 Deus componenten tegelijk dus zo'n 12.8 keer compleet kan opladen
Dit is er van uitgaande dat alle componenten helemaal ontladen zijn. Dit zal in de praktijk niet vaak voorkomen dus ik denk dat je zo wie zo die 12 keer opladen kan aanhouden.
LET OP: dit is een antwoord van een gebruiker van het XP forum niet van XP zelf!
Ik heb nog geen bericht van Alain, zodra ik dit heb zal ik het weer posten.
Energizer heeft touwens ook van die packs met 8000Mah (prijs +/- 80 Euro) waarmee je volgens de zelfde berekening de Deus bijna 6 keer kan laden
_________________ Zoekt naar oale spullen johne.nl is gehacked aan een nieuwe site word gewerkt
|
| 03 maart 2011, 23:01 |
|
 |
|
Highlander
|
|
| 04 maart 2011, 08:41 |
|
 |
|
johne
|
Het antwoord van XP:
Depuis quelques mois les batteries du DEUS font 630mA de capacité, donc environ 2 000mA pour les 3, sachant que les batteries lithium ont un très bon rendement de charge, (elles absorbent tout ce que l'on leur donne), cela vous permettra environ 9 charges complètes des 3 batteries (18 000mA/2 000mA=9). C’est donc un très bon chargeur de secours.
Cordialement
Alain XP
Vertaald:
Sinds enige maanden hebben de Deus accus een capaciteit van 630 MaH. Ongeveer 2000MaH voor de drie accu's. Lithium accu's hebben een heel goed rendement tijdens het laden. (Ze nemen alles op wat je er in stopt)Je kunt de drie accus dus 9 keer volledig opladen (18000/2000=9). Het is dus een hele goede noodlader.
Met vriendelijke groeten
Alain XP
Nogmaals dit is er van uit gaande dat alle 3 de accu's helemaal leeg zijn.
_________________ Zoekt naar oale spullen johne.nl is gehacked aan een nieuwe site word gewerkt
|
| 04 maart 2011, 11:14 |
|
 |
|
Highlander
|
Ho Johne dank je wel,  ik doelde ook op de enige twijfels die geopperd zijn met betrekking tot de accu's en de energy powerpacs, dat de accu's te heet zouden worden tijdens het laden, maar dat is geloof ik niet zo toch? Dit zou echt een goede oplossing kunnen zijn, ben erg benieuwd!! gr. highlander
|
| 04 maart 2011, 11:53 |
|
 |
|
johne
|
Highlander schreef: Ho Johne dank je wel,  ik doelde ook op de enige twijfels die geopperd zijn met betrekking tot de accu's en de energy powerpacs, dat de accu's te heet zouden worden tijdens het laden, maar dat is geloof ik niet zo toch? Dit zou echt een goede oplossing kunnen zijn, ben erg benieuwd!! gr. highlander De uitgangs spanning op de USB poort van die Energizer is het zelfde als de uitgangs spanning op de originele XP lader voor in het stopcontact (5V 1000MaH). De electronica in de deus schijf etc regelt zelf de duur van het laden (+/- 2 uur). Dus geen gevaar dat een en ander te heet wordt. Een los accupack zoals bijvoorbeeld van de Minelab E-trac/Explorer bijvoorbeel kun je niet aan die Energizer hangen omdat de Mah afgifte dan te hoog is (Accu wordt dan te heet). Je zou dan weer een soort omvormer moeten hebbben oid die de MaH afgifte reguleert. (tenminste dat is wat Marco beschreef en wat ik er van begrepen heb) Ik had in de mail naar XP ook de uitgangs spanning van de USB poort op de Energizer vermeld. Als het niet zou kunnen hadden ze dat wel vermeld. Groeten John
|
| 04 maart 2011, 13:00 |
|
 |
|
Highlander
|
|
| 04 maart 2011, 13:53 |
|
 |
|
bobo
|
ik zag dit op een engelse site http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWNX:IT I bought one of these,absolutely brilliant when charged fully will charge all 3 bits easily .Ive re-charged all 3 bits after three 5 or 6 hour sessions and its still showing 2 bars Mick
|
| 19 mei 2011, 16:17 |
|
 |
|
Highlander
|
ik heb toch maar deze gekocht de ETG XP8000, ook i.v.m. mijn telefoon die kan ik dan ook opladen in good old England, ik heb voor deze gekozen en niet voor de zwaardere omdat je naar England gaat met de handcomputer koptelefoon en schotel in een opgeladen toestand, je kunt theoretisch naderhand alleen met de koptelefoon en schotel zoeken dus hoef je nog maar twee items op te laden(Koptelefoon en schotel), en eventueel nog mijn telefoon. Dus ik denk al met al een noodzakelijke en goede investering als je op safe wilt gaan in England, die tevens voor elk jaar te gebruiken is:-) gr. highlander
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 mei 2011, 11:22 |
|
 |
|
bobo
|
ik ben geen techneut,maar het aparaat wat melde zal die voldoen ?
|
| 26 mei 2011, 11:51 |
|
 |
|
rakker
Geregistreerd: 04 jul 2009, 15:41 Berichten: 1616 Woonplaats: zeeland
|
heb deze week ook de etg 8000 aangeschaft .en moet zeggen dat het perfect werkt...op 1.5 uur had ik alle 3 de componenten van de deus opgeladen..en alles was toch voor zo,n 75% leeg
gr rakker
|
| 12 jun 2011, 17:51 |
|
 |
|
Pelgrim
|
Met zo'n losse accu, kan je dan ook andere helpen met opladen? Volgens mij zijn er enkele in de bus die zoiets hebben aangeschaft. Is het handig om even te inventariseren hoeveel onder ons zoiets hebben gekocht en hoeveel onder ons een Deus hebben, dus of we misschien elkaar kunnen helpen met de aanwezige reserve accu? Is dit een idee? PS: ik heb zelf nog geen noodaccu gekocht Groeten PELGRIM 
|
| 12 jun 2011, 18:54 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Pelgrim schreef: Met zo'n losse accu, kan je dan ook andere helpen met opladen? Volgens mij zijn er enkele in de bus die zoiets hebben aangeschaft. Is het handig om even te inventariseren hoeveel onder ons zoiets hebben gekocht en hoeveel onder ons een Deus hebben, dus of we misschien elkaar kunnen helpen met de aanwezige reserve accu? Is dit een idee? PS: ik heb zelf nog geen noodaccu gekocht Groeten PELGRIM  Lijkt mij een goed idee,heb ook geen noodaccu en om dr 1 aan te schaffen voor die ene keer vind ik te duur. Wil er best voor betalen hoor,om mn deus op te laden 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 12 jun 2011, 19:01 |
|
 |
|
Highlander
|
ik heb de 8000 ook gekocht werkt ook perfect, je hoeft in Engeland ook niet alle componenten op te laden alleen maar de schotel en koptelefoon, de handcomputer gebruik je om de detector een keertje van instelling te veranderen alhoewel dit ook via de koptelefoon kan:-), overigens kun je hier ook je mobile telefoon e.d. mee opladen. gr. Highlander
|
| 28 jun 2011, 10:38 |
|
 |
|
bobo
|
voor 28 euro had ik deze lekker klein als het goed is voldoet ie aan de eisen http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWNX:IT
|
| 28 jun 2011, 15:52 |
|
 |
|
peter
Moderator
|
Is deze ook geschikt voor de DEUS,ik heb er geen verstand van http://link.marktplaats.nl/446277008
|
| 28 jun 2011, 22:19 |
|
 |
|
viros
|
Vandaag deze in de bus gekregen, misschien ook een mooie optie voor Engeland http://www.decathlon.nl/oplader-onpower ... 90128.htmlmvg Edje 
|
| 27 apr 2014, 11:32 |
|
 |
|
edwin123
Geregistreerd: 26 apr 2014, 23:29 Berichten: 146 Woonplaats: Flakkee
|
gewoon een goedkope chinees lijkt me handiger 50000mAh (wat mij heeeeel erg sterk lijkt), maar hou het op de helft voor 13,50 euro en daar komt hij voor in de brievenbus (onder 22 euro, dus geen extra invoerrechten) . twee usb uitgangen 5v/1a en 5v/2amp. voor deze prijs kun je toch geen buil vallen. hier is een willekeurige link: http://www.ebay.nl/itm/Hot-50000mAh-Bac ... 6fb&_uhb=1
_________________ zoekuren 104 * goud:2 * zilver:3 * guldens:6,44 * euro's: 32,50 * Minelab Quattro +Teknetics Euro pro met grote spoel* Whites TRX pinpointer.
|
| 27 apr 2014, 16:32 |
|
 |
|
viros
|
Heb er net eentje besteld, voor nog geen 14 euro Eens kijken of het wat is Edje 
|
| 27 apr 2014, 17:12 |
|
 |
|
hermanusb
|
Ik heb voor nood altijd een powerbank bij me waar ik ook mijn iphone vrij snel mee kan opladen.
Zoeken op powerbank en je hebt ladingen voorbeelden. Dit zijn de aansluitingen van mij.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 06 mei 2014, 15:36 |
|
 |
|
hermanusb
|
Denk dat een waarschuwing mbt een powerbank op zijn plaats is.
De originele lader van de deus heeft een output van 5V gelijkspanning en 1000 mah
Er zijn powerbanks met vrij grote capaciteit die daar fors overheen gaan. De 5V staat vast, maar 2.1 amp laadcapaciteit weet ik niet of de deus daar goed mee overweg kan.
Dat is het dubbele van de originele lader.
Mijn powerbank kan leveren wat de deus ook doet.
|
| 06 mei 2014, 15:53 |
|
 |
|
peter
Moderator
|
hermanusb schreef: Denk dat een waarschuwing mbt een powerbank op zijn plaats is.
De originele lader van de deus heeft een output van 5V gelijkspanning en 1000 mah
Er zijn powerbanks met vrij grote capaciteit die daar fors overheen gaan. De 5V staat vast, maar 2.1 amp laadcapaciteit weet ik niet of de deus daar goed mee overweg kan.
Dat is het dubbele van de originele lader.
Mijn powerbank kan leveren wat de deus ook doet. Heel goed gezien anders blaas je hem op  , kijk goed naar je handleiding
|
| 06 mei 2014, 21:36 |
|
 |
|
hermanusb
|
Het gisteren ook 2 van die powerbanks uit china besteld. Incl bezorgen voor 13 euro per stuk.
Kan ik de deur thuis niet voor uit. Nadeel..... Verzenden duurt 9 tot 26 werkdagen.
Brrr.
|
| 07 mei 2014, 13:06 |
|
 |
|
edwin123
Geregistreerd: 26 apr 2014, 23:29 Berichten: 146 Woonplaats: Flakkee
|
hermanusb schreef: Het gisteren ook 2 van die powerbanks uit china besteld. Incl bezorgen voor 13 euro per stuk. ik hoop dat je dat niet in 1 bestelling heb gedaan. 2 pakjes van 13 euro zijn veilig bestel de ene op maandag, de tweede op donderdag zodat er niet een handige chinees ze in 1 pakje doet. maar 2 objecten van 13 euro=26 euro en dat is dus zeer risicovol. als het pakje, ik zeg als, gecontroleerd word is de waarde 26 euro, dus over de magische vrijgestelde grens van 22 euro. bij controle kost het je dus 21% btw en 30% buiten europa tax+ 17,50 administratiekosten voor de postbezorger. dus 4,50+6,60+17,.50= 28,60 euro extra. dan kun je beter het pakje niet ophalen en gewoon 2 nieuwe los bestellen. op het moment zijn mijn laatste 4 pakjes uit china afgelopen 2 maanden allemaal opengemaakt door tante post!!!! wel onder 22 euro, dus met plakband eroverheen gewoon gekregen. bestel altijd als het lukt onder de 22 euro, gewoon bestelling splitsen!!! hopelijk heb je geluk deze keer. door al dat overijverige controleren in nederland lopen de pakjes momenteel veel vertraging op. pakket was volgens trackingcode in nederland, maar duurde daarna nog 14 dagen voor het hier was! geduld dus..ligt niet aan chinezen ligt aan de post hier. gaat niet zo best bij kpn, dit is denk ik leuk extra zakcentje die 17,50.
_________________ zoekuren 104 * goud:2 * zilver:3 * guldens:6,44 * euro's: 32,50 * Minelab Quattro +Teknetics Euro pro met grote spoel* Whites TRX pinpointer.
|
| 07 mei 2014, 13:30 |
|
|