|
|
Het is nu 04 maart 2026, 13:59
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
MiVeDB
|
 Zoeken in Zeeland
Ik woon in België maar ik heb vrienden in Zeeland in NL. Meerbepaald in Hoek vlakbij Terneuzen. Zijn hier medezoekers die in die omgeving al gaan zoeken zijn en enige tips kunnen geven of mogelijke zoekplaatsen willen delen? Ikzelf had gedacht aan de omgeving rond Mauritsfort. Hoe is de reglementering eigenlijk in NL? Bestaan er ook een soort Ferraris kaarten voor NL of oude kaarten ? Alle tips welkom.
Alvast bedankt.
Michel
|
| 28 apr 2014, 09:01 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Zoeken in Zeeland
hoi @ Michel,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  MiVeDB schreef: Hoe is de reglementering eigenlijk in NL? Bestaan er ook een soort Ferraris kaarten voor NL of oude kaarten ? Alle tips welkom.
Als kijkt op google krijg je al veel informatie,begin in je dirtete omgeving in de buurt van oude gebouwen,of kijk de geschiedenis na van je streek. de wet: viewforum.php?f=167 Wens je veel  succes en geluk met 't vinden van je droomvondsten 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 28 apr 2014, 14:59 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Van harte welkom! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 28 apr 2014, 15:46 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
Welkom Reglement: Op prive grond :akkers/weilanden toestemming landeigenaar. Gemeente grond toestemming betreffende gemeente.. Verbod op metaaldetectie: Arch. Beschermd gebied Natuurmonumenten Duinen Broedresevaten Bossen ( alleen op paden,als deze opengesteld zijn, zie je aan bordjes aan het begin van het pad) A.p.v verbod van gemeente. Voor de rest wordt het gedoogd met toestemming van de eigenaar van het stuk land waar je zoekt. Wettelijk is het in nederland verboden om gericht te zoeken naar oudheden. Schatgraven is verboden. Zoeken naar euro,s is niet verboden, zoeken naar voorwerpen jonger dan 50 jaar mag ook. Dus niemand hier zoekt naar oudheden maar vindt altijd per toeval iets ouds.......  En dit noemen ze dan toevalsvondsten
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 28 apr 2014, 21:43 |
|
 |
|
MiVeDB
|
Mag ik op stranden zoals Cadzand , Groede en zoverder vrij zoeken of moet ik langs de gemeente passeren voor een toelating?
|
| 28 apr 2014, 22:32 |
|
 |
|
biki1968
|
ik zoek zelf regelmatig op de stranden in zeeland,vaak staan er borden aan het strand wat er wel en wat er niet mag.. staat er geen verbod op het bord om wat betreft metaal detector mag je er (volgens mij )gewoon zoeken..
|
| 01 mei 2014, 12:47 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Opgelet in de regio Sluis en deelgemeenten. Beschermd archeologisch gebied. Geen vergunning = detector kwijt en 180 euro boete. En in het slechtste geval, ook je voertuig aan de ketting.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 01 mei 2014, 16:48 |
|
 |
|
MiVeDB
|
Oei
En strand Cadzand , Groede ?
En voor zeeland Hoek ?
|
| 01 mei 2014, 17:10 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
MiVeDB schreef: Oei
En strand Cadzand , Groede ?
En voor zeeland Hoek ? Ik ben vergunningdrager voor Sluis. Cadzand, Groede enz. horen niet thuis voor Sluis en deelgemeenten.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 01 mei 2014, 22:33 |
|
 |
|
Dikodari
|
Welkom Michel ,
Hier een piepertje uit Goes, net aan de andere kant van de tunnel .
Welkom op t forum, en veel plezier hier.
Martijn
|
| 12 mei 2014, 18:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
welcom man
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 12 mei 2014, 19:25 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
MiVeDB schreef: Mag ik op stranden zoals Cadzand , Groede en zoverder vrij zoeken of moet ik langs de gemeente passeren voor een toelating? van mijn wel hoor ik ben nooit zo moelijk
|
| 12 mei 2014, 19:26 |
|
 |
|
Hans1971
|
de ed schreef: MiVeDB schreef: Mag ik op stranden zoals Cadzand , Groede en zoverder vrij zoeken of moet ik langs de gemeente passeren voor een toelating? van mijn wel hoor ik ben nooit zo moelijk In Ed zijn voortuin mag je ook zoeken. Daar liggen met toch een vondsten/scherven en zo. Van romeins tot heden. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 12 mei 2014, 19:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Hans1971 schreef: de ed schreef: MiVeDB schreef: Mag ik op stranden zoals Cadzand , Groede en zoverder vrij zoeken of moet ik langs de gemeente passeren voor een toelating? van mijn wel hoor ik ben nooit zo moelijk In Ed zijn voortuin mag je ook zoeken. Daar liggen met toch een vondsten/scherven en zo. Van romeins tot heden.  [/quote HANS WE KUNNEN OOK NOG DE FLAG UIT HANGEN 
|
| 12 mei 2014, 20:24 |
|
 |
|
edwin123
Geregistreerd: 26 apr 2014, 23:29 Berichten: 146 Woonplaats: Flakkee
|
De Speyte schreef: Ik ben vergunningdrager voor Sluis.Cadzand, Groede enz. horen niet thuis voor Sluis en deelgemeenten. ben blond maar kalend wat doet een vergunningdrager? heb jij een vergunning van de burgemeester afgetroggelt, of geef je ze weg? En mag je met scherp schieten op lui die illegaal zoeken of hun gaten niet dichten... als het laatste het geval is wil ik graag vergunningdrager op Flakkee worden.. 
_________________ zoekuren 104 * goud:2 * zilver:3 * guldens:6,44 * euro's: 32,50 * Minelab Quattro +Teknetics Euro pro met grote spoel* Whites TRX pinpointer.
|
| 13 mei 2014, 01:19 |
|
 |
|
Raafje
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 mei 2014, 22:07 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
|
edwin123 schreef: De Speyte schreef: Ik ben vergunningdrager voor Sluis.Cadzand, Groede enz. horen niet thuis voor Sluis en deelgemeenten. ben blond maar kalend wat doet een vergunningdrager? heb jij een vergunning van de burgemeester afgetroggelt, of geef je ze weg? En mag je met scherp schieten op lui die illegaal zoeken of hun gaten niet dichten... als het laatste het geval is wil ik graag vergunningdrager op Flakkee worden..  Neen, niets afgetroggelt, op een eerlijke wijze bekomen ! Het is zo al moeilijk genoeg om als buitenlander (Belg) aan een zoekvergunning te komen in Nederland voor in archeologisch beschermd gebied te mogen en te kunnen zoeken. En ik schiet ook niet met scherp, maar haat het wel dat zoekers hun putjes niet dichten. "Wie naast zijn schoenen loopt, heeft vuile sokken".
|
| 14 mei 2014, 21:51 |
|
 |
|
edwin123
Geregistreerd: 26 apr 2014, 23:29 Berichten: 146 Woonplaats: Flakkee
|
Citaat: Het is zo al moeilijk genoeg om als buitenlander (Belg) aan een zoekvergunning te komen in Nederland voor in archeologisch beschermd gebied te mogen en te kunnen zoeken. dat is knap hoor, want ik denk niet dat het voor een nederlander nou al niet bepaald makkelijk is.. 
_________________ zoekuren 104 * goud:2 * zilver:3 * guldens:6,44 * euro's: 32,50 * Minelab Quattro +Teknetics Euro pro met grote spoel* Whites TRX pinpointer.
|
| 14 mei 2014, 22:48 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|