|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:20
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Leuk sleuteltje /13e eeuw.
| Auteur |
Bericht |
|
mijnvondsten
Geregistreerd: 27 apr 2008, 10:00 Berichten: 1319 Woonplaats: Maarssen
|
 Leuk sleuteltje /13e eeuw.
Hier mij mooiste sleutel Deze is ook Gotisch (gedetermineerd op het mbv door addie)
Ik heb hiervan nog nooit een vergelijkbaar exemplaar gezien
groeten, roland
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 dec 2008, 18:49 |
|
 |
|
The twins
Geregistreerd: 23 sep 2008, 06:47 Berichten: 1021 Woonplaats: kartonnen doos
|
 Re: Leuk sleuteltje (Gotisch2)
jaha mooie sleutel zeg 
_________________ ga nu naar http://www.thetwins.nl
|
| 05 dec 2008, 19:31 |
|
 |
|
Ronald5
|
hoi Roland dat is zeker ook een hele mooie hoor gr Ronald
|
| 06 dec 2008, 00:36 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Ja, hij kwam me al bekend voor en ik sta nog steeds helemaal achter de datering ervan. Het is inderdaad niet zo'n heel veel voorkomend model. Hij is helemaal gaaf en kompleet, opvallend aan deze sleutel is de betrekkelijk kleine baard in verhouding tot het geheel, waardoor het lijkt of er iets aan ontbreekt. Roland, bedankt voor het plaatsen van deze schitterende topper  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 06 dec 2008, 16:58 |
|
 |
|
woesel
|
Erg fraai sleuteltje mijnvondsten.nl. Het sleuteltje zal vermoedelijk zo rond 1700 te plaatsen zijn. En zal van een cassette kistje zijn.
Ik vraag van Otterloo of die met deze datering kan leven ,en of we hem moeten verplaatsen naar de nieuwe tijd.
Bijgevoegd een vorbeeld van zo,n laat 17e eeuws kisje. Afbeelding afkomstig uit Schlüssel und schlos Heinrich Pankofer
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 30 apr 2009, 21:55 |
|
 |
|
mijnvondsten
Geregistreerd: 27 apr 2008, 10:00 Berichten: 1319 Woonplaats: Maarssen
|
Hoi Woensel,
Bedankt voor het plaatsen van deze sleutel. 17e eeuws zou kunnen alleen heb ik toch het gevoel dat mijn sleutel ouder is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de sleutel die jij geplaatst hebt ook niet echt een overtuigende match vind. Heb je toevallig ook een foto van de baard van die sleutel?
Ik heb de foto's voor het gemak even naast elkaar gezet
groeten, roland
|
| 01 mei 2009, 14:31 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Hoi Woesel, ik kan bijna overal mee leven hoor  . Ondanks er misschien wel wat overeenkomsten zijn, is het sleuteltje van Roland volgens mij wat ouder. Zowel de baard als het oog, het formaat het materiaal en de verhoudingen tot elkaar laten zien dat het perfect in de dertiende eeuw past. Een typisch detail voor de zeventiende eeuw is te zien aan de ingang van het slot op het door jou afgebeelde kistje. Aan de onderkant van de baard zit dan op de sleutel dikwijls een zogenaamd halve maantje. Ik denk dan ook dat we dit sleuteltje van Roland in de juiste rubriek geplaatst hebben  . Grt, Addie.
|
| 02 mei 2009, 20:47 |
|
 |
|
woesel
|
Hallo Addie Ik had vooraf niet gelezen dat je over deze sleutel al reeds een oordeel had geveld. Ik zag dit later pas,slaapkop dat ik ben.
Gotisch kan ik prima mee leven ,en laat ehm maar mooi staan.
Ehhh de thread bedoel ik
|
| 02 mei 2009, 20:54 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Hoi Woesel, is alleen maar perfect hoor dat je je mening geeft, in het verleden is namelijk ook wel gebleken dat ik er helemaal naast zat  . Bedankt en groet, Addie.
|
| 02 mei 2009, 21:03 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|