|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Straalkabine
Hoi allemaal,
Na aan leiding van een vraag in een andere topic, wil ik graag voor jullie wat duidelijk maken en een kein beetje de sluier oplichten,en het leek mij een leuk idee om het jullie te laten zien, er werd mij namelijk een vraag gesteld,..over het reiniggen van ijzer,door Woesel,nou ben ik blij dat ik nog wat foto`s uit de oude doos heb, en het jullie kan laten zien,
Het gaat over het volgende ijzer stralen,..dat gebeurt in een straal kabine,.. nagelang de corosie, met zand, of met staalkorrels,..
het is een tijdrovende bezigheid,..en het gaat niet van alleen,
op de volgende foto`s zie je hoe de machine er uit ziet,
grt Bert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 11 jul 2008, 12:55 |
|
 |
|
Joop
|
 Re: Straalkabine
Dat werkt heel goed Bert. Jammer genoeg mag ik op mijn werk geen ijzer reinigen in de straalcabine, omdat het de korrels verontreinigd....
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 11 jul 2008, 13:06 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Joop schreef: Date werkt heel goed Bert. Jammer genoeg mag ik op mijn werk geen ijzer reinigen in de straalcabine, omdat het de korrels verontreinigd.... Hoi Joop, Dat klopt als een bus kerel,.. als je er ijzer mee hebt gestraald krijg je op andere metalen roestplekken, ik hou de straalzand appart in een emmer en er staat met een label ijzer op de emmer zelf de staal korrels zitten in een aparte emmer ,ook met een label ijzer er op het heeft wel een nadeel je moet het steeds verwisselen,..maar als dat het enigge is groet Bert
|
| 11 jul 2008, 13:26 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooie foto s bert
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 11 jul 2008, 16:26 |
|
 |
|
Peepplaza
|
Ik heb nog een kleine straalcabine staan die ik niet gebruik, moet aangesloten worden op de stofzuiger voor de druk en de bak van de stofzuiger vangt het grit op die je vervolgens weer kan gebruiken.
mag weg voor 100,-
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 11 jul 2008, 18:12 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hej leukding Peepplaza,
die groote werkt het zelfde,..ik stuur je een pb
grt bert
|
| 11 jul 2008, 19:58 |
|
 |
|
dagobert
|
Bert graag je mening over het volgende. Zandstralen is leuk,maar als er een hele dikke korst op zit ben je een eeuwigheid bezig.
Nou heb ik me laten vertellen dat je ijzer met een dikke korst eerst met een frituurnetje in de hete olie moet laten opwarmen en daarna het netje in koud water moet dompelen. De korst barst er dan vanaf IVM temperatuurverschil. Hierna houd je dus zo goed als schoon ijzer over en is zandstralen een kwestie van minuten.
Kan deze methode geen kwaad?
Dagobert
|
| 11 jul 2008, 21:30 |
|
 |
|
dagobert
|
bertoninus schreef: Hoi allemaal,
Na aan leiding van een vraag in een andere topic, wil ik graag voor jullie wat duidelijk maken en een kein beetje de sluier oplichten,en het leek mij een leuk idee om het jullie te laten zien, er werd mij namelijk een vraag gesteld,..over het reiniggen van ijzer,door Woesel,nou ben ik blij dat ik nog wat foto`s uit de oude doos heb, en het jullie kan laten zien,
Het gaat over het volgende ijzer stralen,..dat gebeurt in een straal kabine,.. nagelang de corosie, met zand, of met staalkorrels,..
het is een tijdrovende bezigheid,..en het gaat niet van alleen,
op de volgende foto`s zie je hoe de machine er uit ziet,
grt Bert Bert,lees mijn bericht even. Graag antwoord daar op. Dagobert
|
| 11 jul 2008, 22:34 |
|
 |
|
woesel
|
ahh een mooie rooie ferrari. met soortgelijk maar dan een tikkie groter  kan ik binnen kort ook aan de slag. ik heb er in het verleden bij archeo zwolle er al mee gewerkt en straks in deventer . het beest is al aanwezig moet alleen nog worden aangesloten 
|
| 11 jul 2008, 23:39 |
|
 |
|
woesel
|
ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar de norsels? kun je me daar een foto van maken?
|
| 11 jul 2008, 23:41 |
|
 |
|
Bertoninus
|
dagobert schreef: Bert graag je mening over het volgende. Zandstralen is leuk,maar als er een hele dikke korst op zit ben je een eeuwigheid bezig.
Nou heb ik me laten vertellen dat je ijzer met een dikke korst eerst met een frituurnetje in de hete olie moet laten opwarmen en daarna het netje in koud water moet dompelen. De korst barst er dan vanaf IVM temperatuurverschil. Hierna houd je dus zo goed als schoon ijzer over en is zandstralen een kwestie van minuten. Kan deze methode geen kwaad?
Dagobert Hoi Gerard, Ja als ik er niet ben kan ik niet andwoorden,..maar nu wel het is een mogelijkheid Gerard,..ik doe het zo niet is me te omslagtig ik maak het goed warm, zeg maar heet, laat het afkoelen en sla er met een hamer op weg korst,..dit gaat niet in alle gevallen, een romeinse sleutel gaat niet zo,.ja soms ook wel het is moeilijk om er een andwoord op te geven,..ieder situ is anders,..je moet je aanpassen en je moet het aanvoelen,..maar dat kan jij wel,..12 kinderen grapje. grt Bert
|
| 13 jul 2008, 00:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
en ga het goed met dat ding bert
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 dec 2008, 22:34 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Ha die Edwin,.. het gaat ok met deze doos,..als je weer vieze handen hebt van het graven spuit ik ze wel met dit aparaat voor jou schoon,.. geintje Ed,.. grt bert
|
| 07 dec 2008, 22:41 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|