|
|
Het is nu 03 jun 2026, 19:00
|
zoeken, vinden en verliezen
| Auteur |
Bericht |
|
pjottrr
|
 zoeken, vinden en verliezen
tsja,
Wat zal ik zeggen,
ik blij met het eerste zilver van de avond, een ( halve) gebroken 2 stuiver zeelandia, Nog aardig netjes zag het er uit. Stop het , net als al het andere ineressante spul eerst in mijn kontzak.
Kom ik bij de auto, zit ie er niet in. Dat is et enige dat mist, en er zit geen gat in.
Maar ik dacht, ik ben vast niet de enige die dat overkomen is. Wat is jullie grootste verloren vondst?
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 28 jul 2014, 22:55 |
|
 |
|
Ambianii
|
 Re: zoeken, vinden en verliezen
|
| 28 jul 2014, 22:59 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6807 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Citaat: Wat is jullie grootste verloren vondst? Mijn vrouw. 
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 28 jul 2014, 23:01 |
|
 |
|
Davy4all
Geregistreerd: 10 aug 2012, 16:31 Berichten: 820 Woonplaats: Noordwijkerhout
|
Een zilveren ring, gevonden op het strand met golfsurfen. Na twee jaar weer verloren met golfsurfen. 
|
| 28 jul 2014, 23:12 |
|
 |
|
pjottrr
|
nou duidelijk, ook vinders verliezen wel eens wat .... maar 30 romeinse munten in één keer verliezen lijkt me wel heel pittig.
de ( potentiele) nieuwe vinder zal er erg blij mee zijn denk ik
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 28 jul 2014, 23:16 |
|
 |
|
Sceatta61
Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:40 Berichten: 149 Woonplaats: castricum
|
Na een flinke noordwester storm ,geweldig gevonden op het strand ,3x middeleeuws en een handvol kongingsrijk .terug op fiets naar huis .blij thuis komen en dan een scheur in je zak vinden .pffff dat was baalen . 2 weken later ,vind mijn buurman een dirk7 penning in de steeg voor mijn schuurdeur .pffff dubbel pech . 
|
| 28 jul 2014, 23:21 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 jul 2014, 23:30 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 28 jul 2014, 23:32 |
|
 |
|
bacchus
Geregistreerd: 01 maart 2009, 11:04 Berichten: 3001 Woonplaats: Kerkrade
|
prachtig romeins propellerbeslag gevonden.Ik dacht stop hem maar in een appart zakje in mijn broek.En ja hoor,bij de auto aangekomen was hij er niet meer.Zat nog helemaal vol met prachtig gekleurde glaspasta.gggggggrrrr Bacchus. 
_________________ Vulpem pilum mutat, non mores
|
| 28 jul 2014, 23:48 |
|
 |
|
ronald
|
Een heel mooi middeleeuws zilver kruisje, het was net of het kruisje gisteren in de grond was gestopt, zo mooi... Tijdens het zoeken meerdere malen uit de zak gehaald om het te bekijken. Eenmaal thuis, nooit meer gevonden Nooit meer vergeten, ben nu wat wijzer met het opbergen.
|
| 28 jul 2014, 23:53 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28452 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 29 jul 2014, 00:08 |
|
 |
|
pjottrr
|
ik weet wel dat sinds ik zoeker ben, ik ook veel meer verlies. maar meestal gaat het maar op kleine dingetjes, zoals een duitje of zo, vorig seizoen kwam een collega naar mij toe, en liet een zeelandia duit zien. Hij vond het zo vreemd, hij had hem namelijk in de stad gevonden, gewoon op straat, vlak bij het werk. Ik kijk eens goed, grabbel eens in mijn kontzak, denk, hé ik mis een paar duiten. Determineer het munje voor hem, en laat uiteraard niet weten dat ik het muntje zelf verloren heb :) Hij helemaal blij  en ik ook blij, want ik heb met mijn verlies weer iemand blij gemaakt. Sindsdien laat ik nog steeds wel eens af en toe in de stad een redelijk leesbaar duitje vallen.
|
| 30 jul 2014, 19:08 |
|
 |
|
Ambianii
|
zwisal-doosje..en opgelost 
|
| 30 jul 2014, 19:30 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7768 Woonplaats: Belgica
|
pjottrr schreef: ik weet wel dat sinds ik zoeker ben, ik ook veel meer verlies. maar meestal gaat het maar op kleine dingetjes, zoals een duitje of zo, vorig seizoen kwam een collega naar mij toe, en liet een zeelandia duit zien. Hij vond het zo vreemd, hij had hem namelijk in de stad gevonden, gewoon op straat, vlak bij het werk. Ik kijk eens goed, grabbel eens in mijn kontzak, denk, hé ik mis een paar duiten. Determineer het munje voor hem, en laat uiteraard niet weten dat ik het muntje zelf verloren heb :) Hij helemaal blij  en ik ook blij, want ik heb met mijn verlies weer iemand blij gemaakt. Sindsdien laat ik nog steeds wel eens af en toe in de stad een redelijk leesbaar duitje vallen. Leuk verhaal joh! 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 30 jul 2014, 19:54 |
|
 |
|
pjottrr
|
ach ja,
zo vind ik verliezen alleen maar leuk, zelfs het bewust verliezen... Maak ik andere mensen ook weer blij
|
| 31 jul 2014, 23:56 |
|
 |
|
pjottrr
|
gezien de leuke reacties in dit topic, dacht ik, ik schop hem nog eens een keer omhoog,
Wie o wie heeft ook mooie, ( of minder mooie) verliesverhalen?
|
| 23 sep 2015, 08:04 |
|
 |
|
Zoekzwijn
|
Ja mijn Pioniers schep een keer vergeten 
_________________ Si vis Pacem para Bellum
|
| 23 sep 2015, 08:08 |
|
 |
|
Zoekzwijn
|
Ja mijn Pioniers schep een keer vergeten 
_________________ Si vis Pacem para Bellum
|
| 23 sep 2015, 08:08 |
|
 |
|
speerpunt
|
Ik heb altijd een plastic potje bij me voor de muntjes.....Tja die ene keer niet en vind ik een denarius welke ik dacht in mijn broekzak te stoppen. Moet hem nog vinden......  ..... Groet Rob
|
| 23 sep 2015, 08:31 |
|
 |
|
sermei
Geregistreerd: 14 jun 2015, 17:40 Berichten: 137 Woonplaats: Hazerwoude Rijndijk
|
15de -eeuwse pelgrim insigne in een bouwput in Leiden stond tot mijn knieën in het water/modder. Wil ik er uit klimmen laat ik hem vallen nooit meer terug gevonden. 
|
| 23 sep 2015, 09:05 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
sermei schreef: 15de -eeuwse pelgrim insigne in een bouwput in Leiden stond tot mijn knieën in het water/modder. Wil ik er uit klimmen laat ik hem vallen nooit meer terug gevonden.  
|
| 23 sep 2015, 12:36 |
|
 |
|
Mat
|
Had vroeger 4 emmers met vondsten in de garage staan. zegt mijn vrouw, ik heb die emmers met troep aan de ijzerboer gegeven. Tja en dat was nog in de goeie ouwe tijd dat ik op een middag wel een 20 tal romeinen had. Ik weet dat er daar nog mooie fibels en voorwerpen waar ik toen geen notie van had, in die emmers zaten. Ook heb ik eens een haarnaald van een 25cm lang weggegooid, werdt een paar maand later door een andere zoeker gevonden. gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 23 sep 2015, 17:19 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Mat schreef: Had vroeger 4 emmers met vondsten in de garage staan. zegt mijn vrouw, ik heb die emmers met troep aan de ijzerboer gegeven. Tja en dat was nog in de goeie ouwe tijd dat ik op een middag wel een 20 tal romeinen had. Ik weet dat er daar nog mooie fibels en voorwerpen waar ik toen geen notie van had, in die emmers zaten. Ook heb ik eens een haarnaald van een 25cm lang weggegooid, werdt een paar maand later door een andere zoeker gevonden. gr Mat \ o gelukkig heb jij ook zo vrouw die van mijn moet je niks laten leggen met keuken papier wand dan is het weg ook Romeins loden stempeltje ging zo weg ik kwam thuis ik zeg waar is dat doekje o dat heb ik weg gegoooi noooit meer gevonden wat heb de ed zo al stom gedaan md laten leggen schop vergeten Staafkogel weg gegooit zllveren munt gebroken Han een  klap gegeven met de schop ging per ongeluk in een kuil  spul verloren staalneusen aan piepiep  batterijen vergeten md stuk boze boer maan met een verkeerde afgestelde md gelopen hij was gemaakt maar niet goed af gesteld Han vond alles ik alleen maar ijzer weggezakt in een bagger dan schrik je wel je moet er wat voorover hebbben
|
| 23 sep 2015, 17:42 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
Mat schreef: Had vroeger 4 emmers met vondsten in de garage staan. zegt mijn vrouw, ik heb die emmers met troep aan de ijzerboer gegeven. Tja en dat was nog in de goeie ouwe tijd dat ik op een middag wel een 20 tal romeinen had. Ik weet dat er daar nog mooie fibels en voorwerpen waar ik toen geen notie van had, in die emmers zaten. Ook heb ik eens een haarnaald van een 25cm lang weggegooid, werdt een paar maand later door een andere zoeker gevonden. gr Mat Mat,ik kan zat mensen die voor minder hun vrouw vermoord hadden wel balen hey,eens een keer de garderobe in de kleding container smijten  als wraak gr Paul 
|
| 23 sep 2015, 20:12 |
|
 |
|
Mat
|
ALFABOY schreef: Mat schreef: Had vroeger 4 emmers met vondsten in de garage staan. zegt mijn vrouw, ik heb die emmers met troep aan de ijzerboer gegeven. Tja en dat was nog in de goeie ouwe tijd dat ik op een middag wel een 20 tal romeinen had. Ik weet dat er daar nog mooie fibels en voorwerpen waar ik toen geen notie van had, in die emmers zaten. Ook heb ik eens een haarnaald van een 25cm lang weggegooid, werdt een paar maand later door een andere zoeker gevonden. gr Mat Mat,ik kan zat mensen die voor minder hun vrouw vermoord hadden wel balen hey,eens een keer de garderobe in de kleding container smijten  als wraak gr Paul  Nou dat maar niet, heb het nog kunnen realativeren, want ben niet zo materialistisch aangelegd. Vond het alleen jammer dat toen ik de kennis over het Romeins kreeg ik niks meer terug vond. Heb toen nog vaak op de forums gezegd, o, dat heb ik ook nog ergens liggen,maar alles was al weg. Ik verzamelde toen in die tijd alleen maar Nederlandse munten, de rest verdween als troep in de emmers. Wist ik toen veel dat het bijna allemaal romeins spul was. De eerste sestertiussen wat ik vond, dachten we dat dit medailles waren. Tja in die tijd waren er bijna geen boeken en geen internet. gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 23 sep 2015, 21:01 |
|
|