|
|
Het is nu 03 jun 2026, 19:49
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Van drie penny naar een miljoen
| Auteur |
Bericht |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5401 Woonplaats: silvolde
|
 Van drie penny naar een miljoen
Een 17e eeuws muntje dat ooit niet meer dan een warme maaltijd waard was, levert voor de Britse schatzoeker John Stoner nu een kapitaal op. Het zeldzame exemplaar, dat hij vorige week vond in een veld in de graafschap Nottinghamshire, heeft naar schatting een waarde van 1 miljoen pond. De munt met een originele waarde van drie penny werd in 1653 geslagen in New England, dat toen een Engelse kolonie was. Het is volgens experts een van de best bewaarde exemplaren die tot nu toe gevonden zijn. Hoe de munt in het veld is beland is niet bekend. Als nieuw De schatzoeker was nog maar net begonnen met het doorzoeken van het veld met zijn metaaldetector toen het apparaat begon te piepen. Eerst vond hij een stuk metaal, daarna een muntje. "Toen we de munt oppakten, was dat echt fantastisch", zegt hij tegen Sky News. Het geldstuk zag eruit als nieuw: "het leek wel alsof het diezelfde dag nog in het veld was terechtgekomen". Binnenkort wordt de munt geveild. De opbrengst van die veilig wordt door de schatzoeker gedeeld met de eigenaar van het veld. http://nos.nl/artikel/695880-van-drie-p ... ljoen.htmlhttp://www.dailymail.co.uk/news/article ... thers.html
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 sep 2014, 12:50 |
|
 |
|
pjottrr
|
 Re: Van drie penny naar een miljoen
ik zag het op het nieuws vanochtend inderdaad.
Moet wel een heel zeldzaam muntje zijn lijkt me
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 08 sep 2014, 17:01 |
|
 |
|
J.J.
|
hoi je weet nooit wat je vindt,alles heeft een waarde
|
| 08 sep 2014, 17:02 |
|
 |
|
blauwmarc
|
als ik het hier gevonden had was hij in het bakje met groene patina muntjes belandt... 
|
| 08 sep 2014, 17:08 |
|
 |
|
Axel
|
blauwmarc schreef: als ik het hier gevonden had was hij in het bakje met groene patina muntjes belandt...  Dat is dan gelijk je duurste bakje 
_________________ Mvg Axel
|
| 08 sep 2014, 17:19 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11199 Woonplaats: Maastricht
|
blauwmarc schreef: als ik het hier gevonden had was hij in het bakje met groene patina muntjes belandt...  Ja mij bekruipt ook al een heel naar gevoel sinds ik het hoorde en zag. Je moet het maar net weten; of laten taxeren. Munten in goede staat bewaar je, maar de slechtere zwik verkoop ik eens per jaar op de rommelmarkt voor een paar euro. Ja man wel mooi voor deze man. Ouwehoer wat een geld. Leuk dat je het weer plaatst Koudi. Groeten, Trash
|
| 08 sep 2014, 20:02 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Er worden jaarlijks miljoenen munten opgepiept, maar zo'n munt vinden dit is net zoiets als het winnen van de staatsloterij. Alles moet dan nl. meezitten; superzeldzaam, topkwaliteit, en misschien wel het belangrijkste; een grote verzamelaarsmarkt. Zoiets zullen we met een Nederlandse munt dus nooit meemaken  .
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 08 sep 2014, 20:51 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
je weet het nooit met de ed
het zal wel weer een goud euro worden
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet