|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:20
|
| Auteur |
Bericht |
|
Axel
|
 Golden Mask
Hallo Mede-zoekers. Mijn Tesoro Tejon word oud dus ik ging voor een nieuwe tesoro naar DJ Laan vandeweek. Had nooit eerder van Golden Mask gehoord, een merk uit Bulgarije. Ik ben nogal van tesoro tejon,, aangezien het een bijna onverwoestbaar ding is,,, op ooit een draadbreukje na dan. Mathijs vertelde over de Golden Hawk en ik bekeek de testresultaten en probeerde die Golden Hawk,, maar die lijkt helemaal zo slecht nog niet. De Golden Mask zou zelfs een haartje beter zijn op fijn spul ( volgens testen ) dan de Tesoro en de Lobo. Kosten 645,- een schotel naar keuze erop, ( keuze uit een stuk of 5 verschillende schotels ) ( DD-schotels ) Geleverd met draadloze hoofdtelefoon,,, en hierbij kun je ook kiezen, de kleine draadloze koptelefoon of de Koptelefoon die over je oren valt. Er zit geen vertraging in het draadloos, en op de hoofdtelefoon ook harder en zachter te zetten Vanavond voor het eerst even uit proberen. Ik zie nu op het forum dat er best wat over gepraat is en mede-zoekers er tevreden over zijn. Zal mijn bevindingen hier posten, althans, als ik een leuk grondje kan vinden dan 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Mvg Axel
|
| 12 sep 2014, 11:03 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
 Re: Golden Mask
Das geen miskoop Axel 
_________________ Soms...........
|
| 12 sep 2014, 11:13 |
|
 |
|
Forbes
Geregistreerd: 09 jun 2012, 12:43 Berichten: 1618 Woonplaats: Friesland
|
Ben benieuwd naar je bevindingen, ik loop nu al 2 jaar met de golden mask 4 en wil niet meer anders (op een deus xp na misschien dan) 
_________________ Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 12 sep 2014, 14:37 |
|
 |
|
Axel
|
Forbes schreef: Ben benieuwd naar je bevindingen, ik loop nu al 2 jaar met de golden mask 4 en wil niet meer anders (op een deus xp na misschien dan)  Wiebren En Forbes, Ik ben erg nieuwsgierig,, en kan niet wachten tot vanavond na het eten  zoekstressssss Moet er wel bij zeggen dat ik dus never ever op akkers zoek,, alleen in bergjes, en die tesoro en lobo zijn daar de top voor. Op akkers geloof ik die GM wel,, maar doet ie het ook in de enorme afvalzooi waar ik in zoek.
|
| 12 sep 2014, 14:53 |
|
 |
|
Forbes
|
Axel schreef: Forbes schreef: Ben benieuwd naar je bevindingen, ik loop nu al 2 jaar met de golden mask 4 en wil niet meer anders (op een deus xp na misschien dan)  Wiebren En Forbes, Ik ben erg nieuwsgierig,, en kan niet wachten tot vanavond na het eten  zoekstressssss Moet er wel bij zeggen dat ik dus never ever op akkers zoek,, alleen in bergjes, en die tesoro en lobo zijn daar de top voor. Op akkers geloof ik die GM wel,, maar doet ie het ook in de enorme afvalzooi waar ik in zoek. Voor mijn gevoel doet de GM goed werk in ijzergebied, ik zoek zelf ook wel eens in stortbulten. Maar ik heb nog nooit met een tesoro (die juist bekend staan voor op stort) gezocht, dus ik weet het verschil niet. Zoals bij de meeste detectors geldt, je moet de detector wel eerst leren kennen.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 12 sep 2014, 15:30 |
|
 |
|
speerpunt
|
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen......en naar je resultaten.... Ook nog een leuk prijsje Groet Rob
|
| 12 sep 2014, 15:36 |
|
 |
|
Misfit
|
Op vervuilde grond en bergjes is het in mijn beleving niet zozeer de detector maar meer de smalle ovale zoekschijf die belangrijk is. Alhoewel een snelle recovery wel erg fijn is. De ovale witte Tesoro-schijf is super, juiste afmetingen & niet teveel dingen tegelijk onder de spoel. Het smal zijn is zeker bij bergjes erg handig... 'K heb tijden met de Lobo gelopen, die miste wat diepgang misschien... maar bij grove akkers heb ik er weleens erg naar terug verlangt 
|
| 12 sep 2014, 16:20 |
|
 |
|
Axel
|
Misfit schreef: Op vervuilde grond en bergjes is het in mijn beleving niet zozeer de detector maar meer de smalle ovale zoekschijf die belangrijk is. Alhoewel een snelle recovery wel erg fijn is. De ovale witte Tesoro-schijf is super, juiste afmetingen & niet teveel dingen tegelijk onder de spoel. Het smal zijn is zeker bij bergjes erg handig... 'K heb tijden met de Lobo gelopen, die miste wat diepgang misschien... maar bij grove akkers heb ik er weleens erg naar terug verlangt  Helemaal mee eens, die ovale DD is idd super. Ik heb altijd met de ovale mini ( 12 cm DD ) schijfje in stort gezocht, is niet meer te koop nu. De schijf die je kunt kiezen bij de Golden mask is voornamelijk zelfde principe als de ovale tesoro-schijf, DD,, en dan ook nog keuze uit 10 soorten qua grootte en qua vorm  Op zich is de detector wel aardig van belang als het om felheid gaat op klein spul,, tis de combi, zoeker, schijf, detector,, en vooral de plek 
|
| 13 sep 2014, 12:09 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
En ben je al wezen zoeken met het Bulgaarse prulletje 
_________________ Soms...........
|
| 13 sep 2014, 12:17 |
|
 |
|
Axel
|
Forbes schreef: Ben benieuwd naar je bevindingen, ik loop nu al 2 jaar met de golden mask 4 en wil niet meer anders (op een deus xp na misschien dan)  Het is gelukt hoor, gisteravond heerlijk gezocht ermee. Voor de mensen die `m kennen, ik had `m op munti-tone staan. ( keuze uit audio of munti-tone ) Audio is enkeltoon en munti 2-tonig. Staat ie op audio dan is ie hetzelfde als m`n tesoro tejon,,, staat ie op Multi tone is ijzer een lage toon en goed metaal een hoge. De proef, we hebben gezocht in het bergje waar dit vorige maand uit kwam. viewtopic.php?f=233&t=60091Klein bergje,, halve woonkamergroot, maar bleek door shovel verplaatst dus nieuwe kansen. Maatje Staelmeester (Kees) met de Tesoro tejon en ik met de Golden Mask. Door de Multi-tone hoor je uitstekend een goed voorwerp naast ijzer kwam ik achter,, met de tesoro is hetzelfde object een kraak en zou je verder gaan. Voor het eerst gezocht met koptelefoon, ging ook prima, ideaal dat draadloos, al gebruik ik dat voortaan alleen indien handig met veel wind ofzo. Detector is lichter dan de tesoro tejon en we hebben veel signalen gehad die de Golden Mask wel pakte en de tesoro niet. Ook pakt de Golden Mask de signalen iets dieper op dan de Tesoro, veel signalen die ik kreeg heb ik Kees met de Tesoro overheen laten gaan. Hier merkten we toch wel lichte verschillen. Tevens is de GM razendfel op al die milimeter stukje koper en lood,, soms werd je er gek van want je blijft graven ( ook al weet je dat het mini is ) Al met al ben ik dus erg positief over de GM na m`n eerste zoekavond. 1 nadeel op de Multi-tone stand, na 2 uur zoeken word je wel een beetje gek van dat ijzergebrom aangezien er onophoudelijk ijzer ligt. Anderzijds, je laat echt niets liggen op de munti-tone stand,,, dit zou op de enkele toon-stand eerder voorkomen. Lang verhaal kort maken :Dolblij met m`n nieuwe aanwinst  Mathijs Laan, bedankt, het is je gelukt om mij van de Tesoro te krijgen Hierbij de vondsten 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 sep 2014, 12:40 |
|
 |
|
Axel
|
Wiebren schreef: En ben je al wezen zoeken met het Bulgaarse prulletje  Zie boven,, was bezig toen je reageerde Het prulletje werkt echt 
|
| 13 sep 2014, 12:41 |
|
 |
|
Forbes
|
Zo wat een heerlijk begin, dat beloofd nog wat Ik zelf heb hem ook altijd op multi-tone, grond balance auto., disc tussen 1 en 2 en powerlevel op iets na de 8 (ligt er aan hoe gevoelig hij op die plek is) Gr. Forbes 
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 13 sep 2014, 12:52 |
|
 |
|
Misfit
|
Wat betreft de koptelefoon... Volgens mij moet je daar zowiezo altijd mee zoeken, weer of geen weer. Zeker op vervuilde grond pak je dan flauwe/kleine signaaltjes wel op die je zonder koptelefoon kan missen...
|
| 13 sep 2014, 12:57 |
|
 |
|
Forbes
|
Misfit schreef: Wat betreft de koptelefoon... Volgens mij moet je daar zowiezo altijd mee zoeken, weer of geen weer. Zeker op vervuilde grond pak je dan flauwe/kleine signaaltjes wel op die je zonder koptelefoon kan missen... Hier ben ik het volledig met eens, al helemaal met de golden mask.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 13 sep 2014, 13:05 |
|
 |
|
Axel
|
Misfit schreef: Wat betreft de koptelefoon... Volgens mij moet je daar zowiezo altijd mee zoeken, weer of geen weer. Zeker op vervuilde grond pak je dan flauwe/kleine signaaltjes wel op die je zonder koptelefoon kan missen... Misfit en Forbes, ik ga jullie advies de komende tijd proberen, je hebt daar wel gelijk in, de kleine signaaltjes pak je sneller op dan, bedankt.
|
| 13 sep 2014, 13:34 |
|
 |
|
speerpunt
|
Mooie vondsten en zo te horen een goede detector erbij Groet Rob
|
| 13 sep 2014, 20:42 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Deze detector pakt zelfs pijpekoppen 
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 14 sep 2014, 10:36 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 14 sep 2014, 10:41 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Forbes schreef: Zo wat een heerlijk begin, dat beloofd nog wat Ik zelf heb hem ook altijd op multi-tone, grond balance auto., disc tussen 1 en 2 en powerlevel op iets na de 8 (ligt er aan hoe gevoelig hij op die plek is) Gr. Forbes  Precies hetzelfde hier! Heerlijke machine, je moet hem even leren kennen. De manieren waarop hij de hoge toontjes vervormd. Protsch of schrott of flap... Hij pakt echt alles, ook als het enorm vervuild is. Ook het super kleine spul. Veel succes ermee Axel en veel plezier. Ik loop er ook al drie jaar mee. I love it. Toen ik ''m net had kwam ik niet van de plaats af. Na een uur had ik pas een paar meter gelopen. Nu laat ik het meerendeel van de piepjes liggen. Hij is heel precies. Als ie zegt trash dan is het ook voor 99 % trash. Groeten, Cyril
|
| 14 sep 2014, 11:05 |
|
 |
|
Axel
|
Trash schreef: Forbes schreef: Zo wat een heerlijk begin, dat beloofd nog wat Ik zelf heb hem ook altijd op multi-tone, grond balance auto., disc tussen 1 en 2 en powerlevel op iets na de 8 (ligt er aan hoe gevoelig hij op die plek is) Gr. Forbes  Precies hetzelfde hier! Heerlijke machine, je moet hem even leren kennen. De manieren waarop hij de hoge toontjes vervormd. Protsch of schrott of flap... Hij pakt echt alles, ook als het enorm vervuild is. Ook het super kleine spul. Veel succes ermee Axel en veel plezier. Ik loop er ook al drie jaar mee. I love it. Toen ik ''m net had kwam ik niet van de plaats af. Na een uur had ik pas een paar meter gelopen. Nu laat ik het meerendeel van de piepjes liggen. Hij is heel precies. Als ie zegt trash dan is het ook voor 99 % trash. Groeten, Cyril  je haalt de woorden uit m`n mond, ik heb een half uur op m`n afgegraven grond staan piepen,, maar bleef miniscuul fijn metaal vinden. Na een uur herken je heel goed was schilfers zijn of goede signalen, ik ben er uitermate mee in m`n nopjes. De Lobo en tejon heeft een goede concurrent bij, zo mogelijk zelfs scherper op fijn metaal en kleine muntjes. Ontzettend bedankt voor jullie aanvullende informatie en reacties
|
| 14 sep 2014, 13:57 |
|
 |
|
Archief1
|
Hoi.
Ik loop met de 6mxi een fijne detector hoor, maar ben ook wel benieuwd naar de nieuwe gold mask 5. Of er veel verschil is tussen de c.scope 6 mxi en de gold mask 4 geen idee. Weet wel dat de gold mask 5 een digitaal wordt.
|
| 14 sep 2014, 14:16 |
|
 |
|
Axel
|
chiel78 schreef: Hoi.
Ik loop met de 6mxi een fijne detector hoor, maar ben ook wel benieuwd naar de nieuwe gold mask 5. Of er veel verschil is tussen de c.scope 6 mxi en de gold mask 4 geen idee. Weet wel dat de gold mask 5 een digitaal wordt. Een digitale is op zich niet verkeerd, al verafschuw ik zelf digitaal,,, anderzijds is het ook weer een voordeel voor analoogzoekers,,aangezien die voornamelijk alles opgraven en digitaalzoekers ( niet allemaal natuurlijk ) een groot deel van de slechte nummeriek laten liggen,, wat ook evt. goud kan zijn. Hier op het strand hetzelfde, een nieuwe generatie Deus-zoekers, verhalen over wat hun detector wel niet kan,, maar ze laten wel veel liggen  zowel afval als de goede vondsten. De 2 euromunten geven veelal een vreemd signaal, en op de 1 of andere manier pakken ze alles behalve de 2 euro munten Ipv van afgaan op geluid lopen ze voornamelijk op de nummeriek van het digitaal  . ( begrijpelijk mischien,,`t zijn beginners ) Mijn visie is als je goed wil leren zoeken in korte tijd graaf je alles op en begin je analoog,, ( geluidherkenning is nummer 1 ipv nummertjes kijken ) Bijkomende nadeel is t kost tijd die je beter aan zoeken kunt besteden, je accu is eerder leeg,, tja, en voordelen, wat is het voordeel van digitaal eigenlijk 
|
| 14 sep 2014, 14:52 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
De 2 euromunten geven veelal een vreemd signaal, en op de 1 of andere manier pakken ze alles behalve de 2 euro munten klop helemaal soms geven ze puur ijzer geluid laat ze maar leggen voor mijn nou vooruit dan als ik niet zoek t mogen jullie ze ook wel weer pakken zo zie je maar weer iedereen laat leggen ook Axel
|
| 14 sep 2014, 14:59 |
|
 |
|
Axel
|
de ed schreef: De 2 euromunten geven veelal een vreemd signaal, en op de 1 of andere manier pakken ze alles behalve de 2 euro munten klop helemaal soms geven ze puur ijzer geluid laat ze maar leggen voor mijn nou vooruit dan als ik niet zoek t mogen jullie ze ook wel weer pakken zo zie je maar weer iedereen laat leggen ook Axel Haha, idd Ed, Ik weet het als ik met de CZ21 loop, dan mis ik het fijne of gebroken goud, m`n maatje pakt die weer wel met de garret. Anderzijds loop soms een rondje strand,, alles weg, behalve de 2 euro munten  ach ieder zoekt lekker met de detector die hij fijn vind. We missen allemaal wel`s wat.
|
| 14 sep 2014, 20:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Axel schreef: de ed schreef: De 2 euromunten geven veelal een vreemd signaal, en op de 1 of andere manier pakken ze alles behalve de 2 euro munten klop helemaal soms geven ze puur ijzer geluid laat ze maar leggen voor mijn nou vooruit dan als ik niet zoek t mogen jullie ze ook wel weer pakken zo zie je maar weer iedereen laat leggen ook Axel Haha, idd Ed, Ik weet het als ik met de CZ21 loop, dan mis ik het fijne of gebroken goud, m`n maatje pakt die weer wel met de garret. Anderzijds loop soms een rondje strand,, alles weg, behalve de 2 euro munten  ach ieder zoekt lekker met de detector die hij fijn vind. We missen allemaal wel`s wat. zo is en weet je je kan beter euro laten leggen dan goud veel plezier
|
| 14 sep 2014, 21:20 |
|
|