|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 jun 2026, 16:29
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Weten jullie waar de naam REGENBOOG SCHOTELTJE vandaan komt!
| Auteur |
Bericht |
|
Highlander
|
 Weten jullie waar de naam REGENBOOG SCHOTELTJE vandaan komt!
Hoi Allemaal een leuk weetje. de naam REGENBOOG SCHOTELTJE is ontstaan door zijn schotel-vorm en bijgelovigheid omdat men dacht dat het regenboog schoteltje van een regenboog afdruppelde en daardoor aan het begin van een regenboog is blijven liggen, men vond veel regenboog schoteltjes bij het bewerken van een akker/land waarbij de schoteltjes zichtbaar werden na een regenbui en vonkelden, omdat men vroeger niet wist waar deze regenboog schoteltjes vandaan kwamen dacht men dat het hemelse geluksbrengers waren die ook een helende werking hadden bij verschillende kwaaltjes zoals kramp, koorts of geboorte weeën, waarschijnlijk door deze vertelsels hebben de gebroeders Grimm het sprookje "Die Sternthaler" geschreven!.
gr.
_________________ Gr. Highlander
|
| 15 sep 2014, 13:27 |
|
 |
|
speerpunt
|
 Re: Weten jullie waar de naam REGENBOOG SCHOTELTJE vandaan komt!
Erg leuk om te weten Groet Rob
|
| 15 sep 2014, 14:59 |
|
 |
|
Axel
|
Hoeveel regenbogen ik ook tegenkom,, ik zie nooit die regenboogschoteltjes liggen 
_________________ Mvg Axel
|
| 15 sep 2014, 17:53 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dat zat tocht in die pot goud vroeger zat daar allemaal regen bogen muntjes in laat hebben ze er goud van gemaak vraag het maar is aan hans die spaar regenbogen even op gezocht voor je http://nl.wikipedia.org/wiki/Regenboogschoteltje
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 15 sep 2014, 20:39 |
|
 |
|
eeric72
|
kijk, dat zijn leuke dingen om te weten. 
|
| 15 sep 2014, 20:57 |
|
 |
|
Stefke1956
Geregistreerd: 14 dec 2013, 16:15 Berichten: 1424 Woonplaats: Noord Brabant
|
Schoteltjes heb ik genoeg maar de regenboog zie ik nog niet,maar idd leuk verhaal !
groet
Stefke
_________________ Begonnen met de Ace 150,toen de Euro Ace,en nu Zoek ik met een Garrett AT Pro en Pro Pinpointer en waadschep/pak voor het zwemmen:)
|
| 16 sep 2014, 15:39 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|