|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:01
|
| Auteur |
Bericht |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
 Re: Golden Mask
Enne hoe gaat het Axel 
_________________ Soms...........
|
| 18 sep 2014, 12:35 |
|
 |
|
Axel
|
Wiebren schreef: Enne hoe gaat het Axel  Hallo Wiebren, ik heb er nu 3x mee gezocht. De foto`s in deze thread zijn van de eerste keer zoeken. De tweede keer zoeken kan ik nog niet plaatsen ivm eea uitzoeken nog, maar als je het ziet  dat wil iedereen vinden De 3e keer zoeken was een mooi zilver duppie 1853 , die plaats ik gelijk even zo. Hij heeft zich in 3 keer helemaal top bewezen, de tejon is reserve geworden, deze zoek ik verder mee voortaan.
_________________ Mvg Axel
|
| 18 sep 2014, 13:06 |
|
 |
|
bennie
|
Dat je nog met een detector zoekt Alex, als ik je schitterende vondsten elke keer zie is het net of je aardappelen aan het rooien bent zoveel er ligt bij jullie 
|
| 18 sep 2014, 14:39 |
|
 |
|
Axel
|
bennie schreef: Dat je nog met een detector zoekt Alex, als ik je schitterende vondsten elke keer zie is het net of je aardappelen aan het rooien bent zoveel er ligt bij jullie  Hier zijn helaas de meeste vondsten net wat later, bij jullie raap je de insignes gewoon op  Ben 1 x een middag in jouw dorp geweest en had 3 insignes en een 14e eeuws houten lepel, woonde ik daar maar 
_________________ Mvg Axel
|
| 18 sep 2014, 14:58 |
|
 |
|
bennie
|
Axel schreef: bennie schreef: Dat je nog met een detector zoekt Alex, als ik je schitterende vondsten elke keer zie is het net of je aardappelen aan het rooien bent zoveel er ligt bij jullie  Hier zijn helaas de meeste vondsten net wat later, bij jullie raap je de insignes gewoon op  Ben 1 x een middag in jouw dorp geweest en had 3 insignes en een 14e eeuws houten lepel, woonde ik daar maar  Dat is zo, maar hier wordt het er niet gemakkelijker op om te zoeken. Er ligt een depot, maar wordt in de gaten gehouden door zo 1 zak van een BOA en bij betreding volgt elke keer een boete Zal zijn hobby wel wezen om prenten te schrijven
|
| 18 sep 2014, 15:14 |
|
 |
|
Misfit
|
'K heb weleens gehoord dat BOA staat voor 'betrapt op afrukken'... en dat door het daarbij in de jeugd opgelopen gevoel van schaamte ze nu afreageren door zo veel mogenlijk bonnen te schrijven ? 
|
| 18 sep 2014, 15:26 |
|
 |
|
bennie
|
Misfit schreef: 'K heb weleens gehoord dat BOA staat voor 'betrapt op afrukken'... en dat door het daarbij in de jeugd opgelopen gevoel van schaamte ze nu afreageren door zo veel mogenlijk bonnen te schrijven ?  Is heel goed mogelijk  , maar door mijn schuld dwalen we af en ik wil Axel zn topic niet verpesten
|
| 18 sep 2014, 15:54 |
|
 |
|
Misfit
|
Oops, sorry Axel 
|
| 18 sep 2014, 16:21 |
|
 |
|
bennie
|
Misfit schreef: Oops, sorry Axel  Mijn schuld 
|
| 18 sep 2014, 16:31 |
|
 |
|
Guusgeluk
Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:47 Berichten: 2631 Woonplaats: linschoten
|
Axel schreef: chiel78 schreef: Hoi.
Ik loop met de 6mxi een fijne detector hoor, maar ben ook wel benieuwd naar de nieuwe gold mask 5. Of er veel verschil is tussen de c.scope 6 mxi en de gold mask 4 geen idee. Weet wel dat de gold mask 5 een digitaal wordt. Een digitale is op zich niet verkeerd, al verafschuw ik zelf digitaal,,, anderzijds is het ook weer een voordeel voor analoogzoekers,,aangezien die voornamelijk alles opgraven en digitaalzoekers ( niet allemaal natuurlijk ) een groot deel van de slechte nummeriek laten liggen,, wat ook evt. goud kan zijn. Hier op het strand hetzelfde, een nieuwe generatie Deus-zoekers, verhalen over wat hun detector wel niet kan,, maar ze laten wel veel liggen  zowel afval als de goede vondsten. De 2 euromunten geven veelal een vreemd signaal, en op de 1 of andere manier pakken ze alles behalve de 2 euro munten Ipv van afgaan op geluid lopen ze voornamelijk op de nummeriek van het digitaal  . ( begrijpelijk mischien,,`t zijn beginners ) Mijn visie is als je goed wil leren zoeken in korte tijd graaf je alles op en begin je analoog,, ( geluidherkenning is nummer 1 ipv nummertjes kijken ) Bijkomende nadeel is t kost tijd die je beter aan zoeken kunt besteden, je accu is eerder leeg,, tja, en voordelen, wat is het voordeel van digitaal eigenlijk  Helemaal mee eens Axel, geluid boven de cijfers. gr guus
_________________ zoek en gij zult vinden[
|
| 18 sep 2014, 17:31 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
Mijn vader zei het vroeger altijd al: JE MOET LUISTEREN!!!!!!!! 
_________________ Soms...........
|
| 18 sep 2014, 18:01 |
|
 |
|
Archief1
|
[quote="Wiebren"]Mijn vader zei het vroeger altijd al: JE MOET LUISTEREN!!!!!!!!  [/quote] Ja kon altijd slecht luisteren  . Maar zo gek als het klinkt .... ik luister nu veel beter Alle gekheid op een stokje ,ben lang analoog gewent in de detector wereld en bevalt veel beter. Over de gold mask 4 pro welke schijf is daar het beste mee te zoeken op de akkers,kan iemand mij daar iets over vertellen. Hoorde dat deze md een goeie recovery speed heeft en fel op klein spul.... flinter dun zilver enz. 
|
| 18 sep 2014, 21:11 |
|
 |
|
ronald
|
chiel78 schreef: Wiebren schreef: Mijn vader zei het vroeger altijd al: JE MOET LUISTEREN!!!!!!!!  Ja kon altijd slecht luisteren  . Maar zo gek als het klinkt .... ik luister nu veel beter Alle gekheid op een stokje ,ben lang analoog gewent in de detector wereld en bevalt veel beter. Over de gold mask 4 pro welke schijf is daar het beste mee te zoeken op de akkers,kan iemand mij daar iets over vertellen. Hoorde dat deze md een goeie recovery speed heeft en fel op klein spul.... flinter dun zilver enz.  Hoi Chiel, de pro 4 met de 10x12 sef schijf  Grtn.Ronald Bijlage: 12x10_SEF_coil_500.jpg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 sep 2014, 21:47 |
|
|