Logo
Het is nu 03 maart 2026, 12:34

Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 onder water metaaldetectie ( andere koek) 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht onder water metaaldetectie ( andere koek)
hallo :07

het zoeken met een metaaldetector kan niet alleen op het land en strand,maar ook onder water.

je hebt natuurlijk een ander soort detector nodig ,dan het type dat je op het land gebruikt.

bij landdetectors = de schotel waterdicht ,en kun je tot aan de electronicakast onder water. (beslist niet verder ,want dan is het foute boel) :eek:

wil je wat verder / dieper het water in dan heb je een geheel waterdichte detector nodig.

ook het graven nadat je een piep hebt gehad is totaal anders dan je een piep op het land krijgt.

kortom er zijn veel verschillen tuusen droog of nat zoeken

de overeenkomst = de kick - lol - ontspanning van het zoeken zelf :oooo

er kan nog veel meer over het waterzoeken verteld worden ,maar dat laat ik graag aan een echte waterzoeker over :10

gr bubba :sd

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

11 dec 2008, 23:02
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Bericht Re: onder water metaaldetectie ( andere koek)
Hoi Bubbels,..

dat is een mooie toppic,..suc6

een vraag,...ik zou bijna zweren dat die foto uit Italien komt heb je er info over,.

grt bert

11 dec 2008, 23:59
Profiel

Antwoord met een citaat
Doet me denken aan de tijd dat ik op (duiken en) snorkelen zat....ik kreeg een boek "schatten der zee"....met een plaatje met gouden spaanse munten vers van een galjoen!.....bbrrrrrrrrrrr wat een plaatje was dat!...er is blijkbaar bij mij toen iets blijven hangen, ik ben toen pijpekoppen gaan zoeken;10 jaar oud...die detector was blijkbaar tehoog gegrepen??

Mvg en succes bubb :10

12 dec 2008, 00:12
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
onder water ( andere koek wat voor koek
hij is niet onder water de duik man :10 :10 :10

12 dec 2008, 00:14
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Bubbelmans
Dat is zeker een stuk andere koek dat waterzoeken.
Om op het droge gedeelte van onze zoetwater stranden te zoeken heb je geen andere detector nodig, dit kan iedereen met zijn landdetector.
Ook aan de zoute stranden, kan met iedere detector op het droge gedeelte gezocht worden, zodra men op het natte gedeelte van onze zoutwaterstranden komt
word alles anders, hier gaan de zoutmineralen veel detectoren parten spelen.
Zal enkele merken noemen die met zoutmineralen geen probleem hebben.
Cz 20 en cz 21, excalibur 1 en 2, en alle pi detectoren, het enigste nadeel van pi detectoren is, er zit geen disk op, maar ze gaan in de regel wel dieper.
Er zijn natuurlijk meer detectoren die dit aankunnen, maar die zal ik wel opzoeken.
Plons en toen gingen we het water in.
Ja daar sta je dan met je akker laarzen en je schopje, niet dus.
Het belangrijkste attribuut is een goede waadschep, deze heeft meestal de vorm van een korfje vol met gaten met een diameter van ongeveer 8 mm
en natuurlijk een steel.
Wil je het water in, dit kan natuurlijk in je blote reet, maar beter zijn, een paar lieslaarzen of een waadbroek of een nat of droogpak, persoonlijk is er voor mij maar een pak en wel een droogpak
Als je een goed droogpak hebt, hoef je niet bang te zijn dat je nat word en je kan er tot aan je nek in.
Zelf gebruik ik een trilaminaat pak, deze zijn vrij soepel en dun en hebben bijna geen opwaartse druk, bij een neoprene pak heb je een loodgordel nodig
want deze hebben een te grote opwaartse druk.
Met de detectoren is eigenlijk weer het zelfde verhaal, in het zoete water kan met iedere waterdetector zonder problemen gezocht worden, in het zoute water
moet je weer een detector hebben die de zoutmineralen aan kan, zoals boven beschreven.
Nog een kleine waarschuwing voor dat je in de koude tijden het water in springt, kleed je goed warm aan en probeer met geen enkel lichaamsdeel in contact te komen
met het water.
Zo mannen, mocht iemand vragen hebben over het waterzoeken, ben je hier aan het goede adres.
Groetjes
Gerrit

12 dec 2008, 00:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Hoi,

Ik heb jaren op het vaste land gezocht en voor de gein ben ik zomers 3 jaar terug begonnen met waterzoeken en hier in blijven hangen, de kick van het vinden is een gouden ring in je waadschep zo heb ik afgelopen weekend nog een gouden slaven armband gevonden. Helaas hebben we de laatste jaren niet echt zomers weer gehad dus ook in het water moet je tegenwoordig net als een afgezochte akker geduld hebben om iets leuks te mogen vinden. Het waterzoeken doe ik met nog 3 andere personen elke zondag, altijd bere gezellig en we maken altijd een hoop :iu

Buddy Jeroen heeft speciaal een leuk forum opgezet over strand- en waterzoeken, wil je meer weten kom dan eens kijken op het http://www.waterzoekers.nl

Medio april 2009 gaan we met een grote groep een weekend goudpannen, weer een hele andere stap dan zoeken met een metaaldetector dankzij o.a. krok alias gerrit :ppp

12 dec 2008, 08:17
Antwoord met een citaat
Was net van plan een topic te openen die in deze trand valt. Maar dan zet ik hier mijn verhaaltje wel.

11 jaar geleden ben ik begonnen met zoeken,en wel in het water.

De meeste mensen weten dat ik in het water een enorme vitrine bij elkaar heb gevonden maar daar wou ik het niet over hebben.

Het is een verhaal van een aantal jaren terug.

Na een twee weken Italie zijn we ook 1 week in Duitsland op een camping wezen camperen. En uiteraard ging de detector ook uit de kofferbak om het water bij de camping even af te zoeken.

Ik zelf zoek met een cz20 en die heeft meerdere geluiden om een voorwerp mee te kunnen herkennen.
Na een aantal uren te hebben gezocht kwam ik er achter dat er nog een persoon(en) voor mij waren geweest. Alle goud signalen waren er al uit gestrokken. Het enige wat ik kreeg waren zilver signalen. 1 2 en 5 mark stukken vlogen me om de oren. Af en toe kwam er een zilveren ring naar de oppervlakte en heel soms goud die toch een zilver signaal lied horen.

Na 4 dagen had ik het wel zo`n beetje gehad en ging is ff kijken hoeveel de buit was. Een stuk of 20 gouden ringen. Een stuk of 60 zilveren ringen. En een berg aan markstukken(600 Mark).

Toen we de camping gingen verlaten wou ik mijn stageld met het kleine geld af rekenen maar dit werd niet geaccepteerd.
Wat moest ik nou met dat kleine geld???? Kijk zegt mijn vrouwtje,een snoepautomaat!!

Om het verhaal kort te maken. Ik heb voor 600 Mark aan snoep gekocht!!!! Die hele automaat(en) waren helemaal leeg getrokken!!!! Tientalle kinderen kwamen kijken hoe wij die automaat helemaal leeg trokken. Toen we geen tassen meer hadden zei mijn vrouwtje dat ik de rest maar aan die kinderen moest geven.

Als een wilde(jullie kennen mij) ben ik met zakken snoep gaan trooien zodat die kleine duitse kinder kopjes allemaal tegen elkaar knalden(hihi) :07 :07 :07

Mijn zoontje was erg trost en vertelde tegen die kinderen,dat is mijn vader,dat is mijn vader. Whahahah....ze verstaan helemaal geen Nederlands.

Toen gingen we maar is op huis aan. De kinderen stonden na te zwaaien met allemaal een flinke buld op kun Duitse koppie :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: .

Al met al toch nog van dat Duiste kleingeld af. We snoepen er nu nog steeds van!!!! Haribo,ik vergeet het nooit meer.

Dagobert

12 dec 2008, 16:55

Antwoord met een citaat
Hi Dago
Dat duitse kleingeld kan nog steeds worden ingeleverd ik geloof tot 2031.
Klopt inderdaad, die zomers van de laatste jaren is een ramp voor de waterzoekers, er verliest bij niemand nog iets.
Je moet het echt al iets verder gaan zoeken in de hoop dat je nog een maagdelijk watertje vind, de kans is heel klein
want er word echt in heel Europa gezocht.
Groetjes
Gerrit

12 dec 2008, 19:25
Profiel

Antwoord met een citaat
Jullie moeten ook niet op die nudistenstranden gaan zoeken,
Die hebben geen zakken, pardon wel zakken maar geen buidels, pardon geen buidels,maar plooien
:uyt Gr Mat

12 dec 2008, 19:38
Profiel
Antwoord met een citaat
Mat schreef:
Jullie moeten ook niet op die nudistenstranden gaan zoeken,
Die hebben geen zakken, pardon wel zakken maar geen buidels, pardon geen buidels,maar plooien
:uyt Gr Mat

:07 :07 :07 :lol: :lol: :lol:

13 dec 2008, 00:58
ForumJoker

Antwoord met een citaat
watvoor koek is het nou :as :as :as :as :as

13 dec 2008, 00:59
Profiel
Antwoord met een citaat
de ed schreef:
watvoor koek is het nou :as :as :as :as :as

Koek?

Dagobert

13 dec 2008, 01:05
ForumJoker

Antwoord met een citaat
:ls :ls :ls :ls :pol :pol :pol :pol :pol :pol :pol :oo

13 dec 2008, 01:11
Profiel

Antwoord met een citaat
Geweldig verhaal over je Duitse kampeertrip Dagobert! :lol:

Idd is er nog maar weinig te vinden de laatste tijd, het wordt tijd voor een paar hete maanden, dan komen de vondsten vanzelf wel weer.

Zelf was ik ook een van de gelukkigen die een gouden slavenarmband vond, samen met Peepplaza, we vonden ze vlak na elkaar :pp

Dit soort vondsten zijn zeldzaam ( 2 stuks), en een erg aangename verrassing in de waadschep!

http://www.waterzoekers.nl

Metaaldetectie te water

13 dec 2008, 09:07
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Hoi
Heel wat jaren heb ik op de akkers gezocht en toen gingen we (bert,gerrit en john) eens
op het zoute strand proberen ,ik was meteen verkocht, heerlijk zo`n avond langs de stranden
lopen,uren hielden we dat vol en goed gevonden,alleen de laatste zomers zijn echt
slecht geweest.
Ik wilde in het water ook wel eens proberen,mijn laser van de steel gehaald en een schotel met langere kabel,mocht van bert zijn waadbroek lenen en erin in het natte dit beviel
mij zo goed dat ik eerst een professioneel duikpak heb gekocht en daarna een excaliber
wat mij heel wat goud,zilver en kleingeld heeft opgeleverd.
In het water zoeken ga ik meest met mijn vriendin of met gerrit
Waterzoeken en op de akkers zoeken is voor mij het allermooiste,een gouden ring in waadschop pfff zo`n prachtig gevoel en een mooi romeins voorwerpje op de akker
wat een mooie hobby waar ik al jaren mee bezig ben.Hopenlijk nog heel lang
bedankt
grt antoninvs

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

13 dec 2008, 12:28
Profiel
Antwoord met een citaat
Leuke vondsten mannen. In het voorjaar komt er een onderwater detector bij hier. Niet voor mij...

13 dec 2008, 12:34

Antwoord met een citaat
en nog wat laatste vondsten

13 dec 2008, 12:35
Profiel

Antwoord met een citaat
en een gebit hihi

13 dec 2008, 12:37
Profiel

Antwoord met een citaat
Geweldige foto's mannen, die super-voldane gezichten van jullie boven een tafel vol vondsten :07 :oooo

http://www.waterzoekers.nl

Metaaldetectie te water

13 dec 2008, 19:19
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
ha ANTONINVS :07

mooie foto,s :10

onder die bril = dat een keltisch paard of... :?: :07

gr bubba :sd

13 dec 2008, 20:34
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ontzettend leuke foto`s...vondsten en gezichten!!! :pp :pp :pp
Mooi mannen..een wereld-hobby :oooo

Wat een vondsten, met natuurlijk de nodige inspanning bijelkaar gezocht;RESPECT!!

Mvg Ambianoo :uu

13 dec 2008, 20:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Antonio
Geweldig dat je die foto's hebt geplaatst was mij met mijn computer kennis niet gelukt.
Ja dat waren echt geweldige tijden, ook die week in Italie wat hebben we gelachen met z'n 4ren.
Die nachten op de Nederlandse stranden alleen maar lachen gieren brullen.
Word echt weer eens tijd voor een super zomer, eentje van 4 maanden aan een stuk.
Groetjes
Gerrit

13 dec 2008, 22:09
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi
Ja jeroen ik hoop dat in het nieuwe jaar weer prachtige vondsten in de waadschop gaan komen
zodat we weer mooie foto`s kunnen plaatsen.
hihi bubje lijkt er wel op maar de eigenaar van het gebitje heeft alleen nog soep kunnen eten
ambi , jazeker kost dit heel veel moeite en inspanning maar het is wel super leuk en een aardig duitje in het zakje
gerrrit echt wel een onvergetelijke leuke week in italie met john en bert en
leuke nachten on de beach gehad,plaats nog eens je badpak show in italie hihi
ik hoop van van ganse harte dat dit een superzomer wordt van 4 maanden zodat we weer
flink kunnen watertrappelen.
Je weet dat ik heel fanatiek ben en ik heb me nu al beloofd dat ik nog vaker zal gaan in het nieuwe jaar,ik hoop dat je meekomt gerrit.
plaats nog eff een foto van kleingeld
bedankt
grt antoninvs

14 dec 2008, 14:34
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Toon
Als ik dat bergje kleingeld zo zie, hoef je er nog maar een paar euro bij te doe voor de e-trac.
Groetjes
Gerrit

14 dec 2008, 17:10
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Toon,\

Zie dat je een droogpak hebt.
Waarom niet gelijk een automaat en een kleine fles van 5 lter?
Dan hoef je ook niet zo een lange schep mee te zeulen.
Als je iets hoort, kopje onder en dan maar sptten met de korte schop.
Als je met de stroom mee schopt, zie je ook nog wat je doet .
Gr Mat

14 dec 2008, 17:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende