wat een bewogen detectie ochtend , wel met goud !!!!!
Beste MD'ers ,
-Ik had deze morgen vrij , dus dacht ik te gaan piepen op het stortweiland hier een 10-tal km vandaan.
Ik nog geen 40 min. bezig of ik kreeg me daar krampen

, nog snel een musket kogeltje en een oude oord eruit gehaald alvorens rennend naar de auto te lopen om naar huis te gaan (lees om naar WC te gaan )
daar gaat m'n piep voormiddag ...
Dus na thuiskomst naar WC te zijn geweest , ging ik maar om de hoek op de akker piepen.
vorig seizoen een 5-tal duitjes afgehaald en 1 zilveren duppie op een akker van 5 hectare (=groot).
Dus veel hoop op grote vondsten koesterde ik niet.
Vorig seizoen lag er altijd een grote mesthoop waar ik nog niet had gezocht , daar zou ik maar eens beginnen.
Na 5 minutjes een musketkogel (dat begint al redelijk goed) , nog geen minuut later een signaal als een scherpe duit aan het oppervlak.
Toch gaf de euro ace 10 tot 15 cm aan (dacht al aan aluminium...) , ik graaf een kuil van +/_ 15 cm diep zwiep eens over het hoopje en een harde ding/ding , schuifel even met de pinpointer en daar lacht de gouden gloed me al toe

m'n eerste gouden ring is een feit ( 2e goud in totaal) , weer op een morgen bij opgaande gouden zon....
Direct een perfect gevoel van bliss en euforie al gevolg, whooehoe

, wat kan deze hobby een rush veroorzaken !!!!
Op de akker zelf kon ik geen merk tekentje aantreffen .
Na 1 m verder nog een duit te hebben gevonden kwam er een mooie boerendochter

aan mij vragen of ik wou stoppen want er waren 2 koeien uitgebroken en die zaten aan de overkant in bos en waren waarschijnlijk bang van mij.
Damm

ik ging net zo lekker na een half uur daar te hebben gezocht maar naar huis , ik was wel al voldaan , al ga ik vanavond zekur terug !
Thuis de ring afgespoeld en naar merkteken gaan zoeken , het is een 14 -Kt ring denk ik , met wit en rood goud + 3 steentjes , hopelijk diamant ,maar dat zal de juwelier wel weten te zeggen.
Het heeft de het merk 585 en atting... (het laatste kan ik niet zo goed lezen) , en weegt 5 gram.
gtrtzz tntneon