|
|
Het is nu 04 maart 2026, 23:43
|
| Auteur |
Bericht |
|
Gitano
|
 Ver van huis
Vandaag naar een van m'n topakkertjes gegaan, net geoogst dus hopelijk was ik de eerste. De boer was net klaar, dus even een babbeltje maken, zegt hij tegen mij "gaat er maar gauw op, er heeft al iemand uit Maastricht gebeld of hij hier mocht zoeken" Hij vroeg of ik die kende,hij had een bedden en matrassen zaak een ene Richard.
Iemand een idee wie het kan zijn?
Gr.G
|
| 04 okt 2014, 21:02 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
 Re: Ver van huis
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 04 okt 2014, 21:21 |
|
 |
|
viros
|
|
| 04 okt 2014, 21:29 |
|
 |
|
melpatcindy
|
viros schreef: Uuuuuhhh,....wel nog iets gevonden,......????????? nee in slaap gevallen op 1 van de matrassen van die ene A.....  die vervolgens de ene na de andere vondst uit de grond VISTE gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 04 okt 2014, 21:51 |
|
 |
|
viros
|
|
| 04 okt 2014, 21:59 |
|
 |
|
Misfit
|
Gitano schreef: Hij vroeg of ik die kende,hij had een bedden en matrassen zaak een ene Richard Hahahahaaaha... wie kent 'm niet ! Zelfs jij waarschijnlijk, Gitano  Laten we d'r een goede quiz van maken... Hint: Hij loopt met een Minelab CTX3030 !
|
| 04 okt 2014, 22:04 |
|
 |
|
Gitano
|
Ik heb echt geen idee wie het zou kunnen zijn???? Het lijkt wel een toeriste attractie geworden daar zo, ze komen gewoon met busjes volgeladen met zoekers Kan beter een andere hobby gaan zoeken.
|
| 05 okt 2014, 09:39 |
|
 |
|
Hans1971
|
Gitano schreef: Ik heb echt geen idee wie het zou kunnen zijn???? Het lijkt wel een toeriste attractie geworden daar zo, ze komen gewoon met busjes volgeladen met zoekers Kan beter een andere hobby gaan zoeken. Tsja, er komen wekelijks nieuwe zoekers bij die plekjes zoeken. Afgelopen keer ergens toestemming gevraagd, waren die week elke dag zoekers aan de deur geweest die wilde zoeken. Wordt lastig om dan nog wat te vinden aangezien ik gewoon nog moet werken tussen het zoeken door. In deze tijden zijn er zoekers die zonder werk zijn komen te zitten en dan 4 a 5 dagen in de week gaan zoeken. Begrijpelijk, maar soms wel frustrerend als je dan in het weekend op de akker komt en deze in de de voorgaande dagen door die personen is afgezocht. Niemand kan een plekje voor zichzelf opeisen. Tenzij je de eigenaar van de grond bent.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 05 okt 2014, 09:45 |
|
 |
|
Misfit
|
Wat betreft de quiz... nu weet het hele forum wie het is behalve Gitano ? OK, Richard de Matrassenkoning is ons aller Ambiani  Maar goed. Zoals Hans al zegt: Je bent eigenlijk nergens alleen 
|
| 05 okt 2014, 09:53 |
|
 |
|
Gitano
|
Hans1971 schreef: Gitano schreef: Ik heb echt geen idee wie het zou kunnen zijn???? Het lijkt wel een toeriste attractie geworden daar zo, ze komen gewoon met busjes volgeladen met zoekers Kan beter een andere hobby gaan zoeken. Tsja, er komen wekelijks nieuwe zoekers bij die plekjes zoeken. Afgelopen keer ergens toestemming gevraagd, waren die week elke dag zoekers aan de deur geweest die wilde zoeken. Wordt lastig om dan nog wat te vinden aangezien ik gewoon nog moet werken tussen het zoeken door. In deze tijden zijn er zoekers die zonder werk zijn komen te zitten en dan 4 a 5 dagen in de week gaan zoeken. Begrijpelijk, maar soms wel frustrerend als je dan in het weekend op de akker komt en deze in de de voorgaande dagen door die personen is afgezocht. Niemand kan een plekje voor zichzelf opeisen. Tenzij je de eigenaar van de grond bent. Heb je helemaal gelijk in Hans, Iedereen moet doen wat die wil, en heeft recht om te zoeken. Maar ik heb dus ook zo akkertjes verloren waar ik altijd mocht zoeken, maar het werd de boer te gek omdat ze ongevraagd met 6 man op het veld liepen. Ook het feit dat er gewoon niks meer te vinden valt, het betreffende akkertje was helemaal niks meer vanaf gekomen. Sinds iedereen op forums kan kijken en de mooiste vondsten voorbij zien komen denkt men dat het voor het oprapen ligt. En helaas zijn er ook een hoop die schijt aan de regels hebben, hoewel er geen vaste regels voor zijn maar ja een beetje fatsoen en respect naar de boer is toch niet te veel gevraagd. Ook mensen die ik wel eens mee heb genomen en dan daarna zonder even mij te bellen of ik mee wil gaan naar de akkertjes gaan, en dus ook zonder toestemming van de boer. Ik doe het niet meer. Ik heb een vast clubje met mensen die het zelfde denken zoals ik, aan daar hou ik het voortaan maar bij. Gr.G
|
| 05 okt 2014, 10:06 |
|
 |
|
Misfit
|
Zo is 't Gitano  'K denk dat er veel akkers zijn waar anderen ook komen terwijl je het niet eens weet dat je de enige niet bent. Los van de fora, d'r is gewoon zoveel online beschikbaar aan kaarten en naslag-werken... waar ooit iets interessants is geweest is bekend, op een toevals-treffer na dan. 'K zoek dan ook weleens bewust ergens een stuk naast in plaats can op de platgelopen hot-spot, in de hoop dat daar bvb óók bewoning gestaan heeft. Anyway, blijft een lastig verhaal... er zijn duizenden zoekers, iedereen heeft internet en/of kaarten en boeken, en sommigen zijn gewoon te loslippig of goedgelovig 
|
| 05 okt 2014, 10:26 |
|
 |
|
Mat
|
Tja, dat probleem zal je altijd houden. Kleine 45 jaar geleden liepen we hier met 2 man, hebben dus Limburg en Belgie doorgespit tot aan Brussel toe. Veel goede zoeplekken en Romeinse sites gevonden, maar door de jaren heen ook door andere zoekers gespot. Nu zijn al die akkers helemaal leeggezocht. Ik wil maar zeggen, wordt je 1 x gespot, dan is die akker niet meer van jou alleen. Limburg is dus ook leeggehaald en nu gaat dit zich over de grens uitbreiden. Forums dragen hier dus ook aan bij, want iedereen plaatst zijn mooie vondsten, zodat het gemakkelijk wordt om wat zoekplekken te vinden. Kom hier geregeld zoekers tegen uit het hoge Noorden, die dan aan mij vragen waar hier Romeins te vinden is, dit hadden ze via het internet gelezen, maar konden de hotspot niet exact vinden. Gr. Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
Laatst bijgewerkt door Mat op 05 okt 2014, 11:54, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 05 okt 2014, 10:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 okt 2014, 11:42 |
|
 |
|
Adbas
|
Het probleem is, je raakt akkers kwijt.
De boer zegt, hier zal wel iets bijzonders te vinden zijn als ze al uit Maastricht gaan bellen. Ik ga voortaan zelf(familie) zoeken.
Andere boer; ik wil het niet meer hebben, ze komen s,zondags met n man of 4 . Er komt niemand meer de akker op. Als er netjes toestemming was gevraagd had men kunnen weten dat zoeken geen probleem was behalve op zondag.
Anders boer; ik wordt niet goed van de telefoontjes, hang voortaan direct op. Men is blijkbaar te beroerd persoonlijk te komen vragen.
Dan heb je nog de narigheid van grote gaten of afval.
Respect voor de boer en zijn land zou erg gewenst zijn om de hobby te behouden. Helaas zijn er lui die daar schijt aan hebben. ,t bekende verhaal dus! Misschien dat beginners hier geen weet van hebben en er voortaan rekening mee gaan houden.
Grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 05 okt 2014, 12:11 |
|
 |
|
Ambianii
|
Hahaha...dat zal ik dan idd wel zijn Gitano! Jaaaa,we rijden allen wat af he!?? Het is tegenwoordig zo moeilijk om je "eigen" akkers weer maagdelijk aan te treffen na wat gegoochel met het land door de boer....wat? platgelopen?....tja, wie kent het niet? Ik kom zovaak zoekers tegen en zeker beginnende help ik gewoon op weg. Later gaan ze ook wel`s zonder je terug...geen probleem,het is immers niet "mijn" akker en zo krijg je ook`s wat terug. Wat is het wereldje toch klein dat ,nederlandse zoekwereldje  In Pb hebben we nog gezegd eens wat af te preken en te gaan zoeken op "m`n" plekken,ik kwam immers langs jou gereden! Had onze reactie`s wel willen zien als we dan alle twee op diezelfde, bewuste akker stonden. Heeel lang geleden ooit eens met adje daar geweest en vond zelf plekken erbij en zo kwam ad op zijn beurt naar ons zuiden gereden. Ben het met Adbas eens, het wordt steeds grimmiger in vele opzichten! Ohja, VER VAN HUIS....een zeer betrekkelijk begrip voor de vele leden onder ons. Gitano,misschien drinken we eerdaags een bakkie koffie bij de boer 
|
| 06 okt 2014, 16:10 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28579 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 06 okt 2014, 19:11 |
|
 |
|
melpatcindy
|
Ambianii schreef: Hahaha...dat zal ik dan idd wel zijn Gitano! Jaaaa,we rijden allen wat af he!?? Het is tegenwoordig zo moeilijk om je "eigen" akkers weer maagdelijk aan te treffen na wat gegoochel met het land door de boer....wat? platgelopen?....tja, wie kent het niet? Ik kom zovaak zoekers tegen en zeker beginnende help ik gewoon op weg. Later gaan ze ook wel`s zonder je terug...geen probleem,het is immers niet "mijn" akker en zo krijg je ook`s wat terug. Wat is het wereldje toch klein dat ,nederlandse zoekwereldje  In Pb hebben we nog gezegd eens wat af te preken en te gaan zoeken op "m`n" plekken,ik kwam immers langs jou gereden! Had onze reactie`s wel willen zien als we dan alle twee op diezelfde, bewuste akker stonden. Heeel lang geleden ooit eens met adje daar geweest en vond zelf plekken erbij en zo kwam ad op zijn beurt naar ons zuiden gereden. Ben het met Adbas eens, het wordt steeds grimmiger in vele opzichten! Ohja, VER VAN HUIS....een zeer betrekkelijk begrip voor de vele leden onder ons. Gitano,misschien drinken we eerdaags een bakkie koffie bij de boer  of hij koopt een lekker matras bij je ,na al dat lange rijden en zoeken gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 06 okt 2014, 22:15 |
|
 |
|
Ambianii
|
guido??..
|
| 07 okt 2014, 20:35 |
|
 |
|
Gitano
|
Ha Ambianii, Sorry voor de late reactie ben behoorlijk druk op het moment. Wij hebben elkaar volgens mij een keer getroffen in Engeland 2012, ook behoorlijk "ver van huis" Was gewoon benieuwd of het iemand van het forum was Je vraagt wel netjes om toestemming  , in tegenstelling van wat ik de laatste tijd hier aan tref. Daar heb ik wel problemen mee, zoekers die er schijt aan hebben en zo de boel verpesten. Maar gelukkig zitten hier nette mensen op het forum Als we elkaar treffen doen we zeker een bakkie Groet Gitano
|
| 07 okt 2014, 20:44 |
|
 |
|
ace
|
Hier lopen er ook al zoveel. Ik denk dat ik maar bij jou daar ga zoeken. 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 08 okt 2014, 11:39 |
|
 |
|
viros
|
Gitano schreef: Ha Ambianii, Sorry voor de late reactie ben behoorlijk druk op het moment. Wij hebben elkaar volgens mij een keer getroffen in Engeland 2012, ook behoorlijk "ver van huis" Was gewoon benieuwd of het iemand van het forum was Je vraagt wel netjes om toestemming  , in tegenstelling van wat ik de laatste tijd hier aan tref. Daar heb ik wel problemen mee, zoekers die er schijt aan hebben en zo de boel verpesten. Maar gelukkig zitten hier nette mensen op het forum Als we elkaar treffen doen we zeker een bakkie In 2012 was Rich er niet bij met de bus en volgens mij ook niet in Engeland Wij hebben ons daar wel getroffen jij was toen met Adbas Edje Groet Gitano
|
| 08 okt 2014, 13:03 |
|
 |
|
speerpunt
|
|
| 08 okt 2014, 17:45 |
|
 |
|
Ambianii
|
tja zo zou het moeten zijn....vandaag bij mijn boer zeg maar....oh..die lopen gewoon..zonder toestemming...en ik pik het niet langer... oei dacht ik...die is pissed; zijn relaas; jaren geleden was er een eikel die het zonder toestemming wat steentijd vond...je weet wel...weinig! doet zijn aanmelding en 15 jaar later wil de boer uitbreiden .......dus NIET... Er kwam dus een gehele opgraving van 15.000 op rekening van de boer! dus was niet blij!!! 
|
| 09 okt 2014, 20:38 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28579 Woonplaats: Kerkrade
|
PLEKKENPEZERS MOET MEN AAN DE HOOGSTE BOOM OPHANGEN!!! MAAR WEL MET EEN BORDJE OM HUN NEK MET TEKS EN UITLEG!!!! VERDOMME, IK RIJ MEER DAN 30.000 KM PER JAAR OM VONDSTEN TE DOEN!!! EN SOMMIGE HANGEN GEWOON ERACHTER, ZEG MAAR BUMPERKLEVERS NEEM GENOEG MENSEN MEE!!! MAAR BELLEN DOE IK NIET!!! WIE MEE WIL MOET ZICH MELDEN EN REKENING ERMEE HOUDEN DAT HET MIJ OOK UITKOMT EN NIET ALS HET HUN UITKOMT!!! EN ALS HET MIJ UITKOMT KAN/KUNNEN ZE MEE!!!,KOM JE ZE NIET TEGENMOED OMDAT ZIJ VERZUIMEN OM MIJ TE BELLEN!!! WILLEN ZE HET ZELFDE DOEN MET MIJ DOEN EN OOK AAN DE HOOGSTE BOOM OPHANGEN!!! IK BEPAAL WIE IK MEENEEM EN NIET ANDERSOM!!! EN RIJ HEEL VAAK ALLEEN!!!, MAAR ALLEEN IS OOK MAAR ALLEEN!!!MAAR VAAK LEKKER OMDAT HET EEN ZOETE INVAL IS EN SPONTAAN EN ONVERWACHTS DAN GA LEKKER OP PAD EN MET OF ZONDER VONDSTEN!!!WAS ER EFFEN LEKKER UIT TOCH!!! GELUKKIG NEEM IK NU MENSEN MEE DIE HET VERDIENEN,ALTHANS DAT DENK IK!!! DENKEN ZE OOK AAN MIJ ALS ZE ALLEEN OF MET ANDER OP PAD GAAN!!! EEN DIKKE VETTE NEE!!! DENK HIER MAAR EENS OVER NA!!! SORRY MAAR DIT WILDE IK AL HÉÉL LANG KWIJT!!! MVG CHRIS 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 10 okt 2014, 01:27 |
|
 |
|
Misfit
|
Groot gelijk Chris...  We kennen ze allemaal, maar niemand lijkt z'n mond open te (durven) trekken... gelukkig zijn er ook nog enkelen die wél deugen, en ook die herkennen we... 
|
| 10 okt 2014, 01:34 |
|
|