|
|
Het is nu 03 jun 2026, 17:36
|
| Auteur |
Bericht |
|
Misfit
|
 Re: beschermd maisveld
ace schreef: pinkeltje schreef: ach het is en blijft een eeuwig durende discussie. Nadeel is dat er ook weinig jurisprudentie is. Eigenlijk zou er een voorbeeldzaak moeten komen. Iemand vrijwilliger??  Jij dus... pak maar een weekeindje Nijmegen. Heb je een rechtsbijstands-verzekering ? 
|
| 27 nov 2014, 22:01 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28451 Woonplaats: Kerkrade
|
Lanselot schreef: Hier in de regio geldt een algeheel detectorverbod voor de hele gemeente. In de APV bepaald met boete van €3600 en in beslagname van je detector. Het moet wel duidelijk zijn aangegeven dat het een monument is, als leek kun je dat niet weten als er geen verbodsbord staat. als het akker is moet ze het verbod opheffen en als het weiland is moet men de regels hanteren zoals ze zijn. gaan de mensen avonds op pad is er totaal geen controle en respect meer, dan kweek je criminaliteit en maakt de hobby van vele 10 duizenden kapot en zeldzame vondsten/schatvondsten verdwijnen naar het buitenland en zo ook de geschiedenis van 't land.er moet samenwerking komen om de bovenstaande tekst tot een verleden te laten horen en je houdt de "schatten" binnen handbereik en de belastingbetaler die recht heeft om deze in de museums te kunnen bezichtigen, want door dit geld word meneer de "archeoloog' hoofdzakelijk van betaald. politiek allemaal, maar dit heeft geen prioriteit helaas  we houden ons liever bezig met "de zwarte Piet" discussie en Wilders voor de rechter te slepen wat tientallen miljoenen kost en deze discussie alleen maar voedt 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 27 nov 2014, 22:24 |
|
 |
|
nuggetdigger
|
Had een mail gestuurd en dacht dat ik voor vrijdag wel een antwoord kreeg maar dit kreeg ik op de mail binnen.
Uw vraag aan de InfoDesk van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, d.d. 26-nov-2014, is in behandeling. U wordt zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
Ze kunnen zoiets toch wel snel afhandelen toch? Ze hoeven hiervoor toch geen mega onderzoek voor te doen?
Word vervolgd....
|
| 27 nov 2014, 22:31 |
|
 |
|
bennie
|
Gewoon zoeken, van al dat gezever met regels krijg je onderhand een kronkel van in je lul. Zoals hier na een archeologisch onderzoek werd ons verboden de stortgrond te bezoeken als archeologische werkgroep onder de noemer verontreinigde grond terwijl we er tig weken onderzoek in hebben gedaan. Na van het kastje naar de muur gestuurd te zijn tussen projectleider/ aannemer en gemeente, lidmaatschap werkgroep opgezegd en lekker op eigen voet verder zoeken. Je wordt helemaal scheitziek van al die flutregels die meestal nergens opslaan zoals vervuilde grond. Dat geld ook voor de ploegvoor, dieper komen we toch niet met de MD
Een archeologisch onderzoek verstoren is natuurlijk een ander verhaal en moet ook niet getolereerd worden
|
| 27 nov 2014, 23:31 |
|
 |
|
ace
|
bennie schreef: Een archeologisch onderzoek verstoren is natuurlijk een ander verhaal en moet ook niet getolereerd worden Een beetje tegenstrijdige opmerking Onderzoek verstoren is net waar het vaak om gaat bij een archeologisch monument. Iets wordt monument verklaard als ze weten dat er iets in de grond zit maar pas later onderzocht gaat worden. Dan verstoor je nu een toekomstig onderzoek. Jij doet dat dan niet maar er zijn er genoeg die door de ongeroerde grond heen graven. En dat is (grote kans op) verstoren. De goeden moeten altijd lijden onder de slechten. Ik krijg ook met 55 een bon omdat er zotten met 140 door de bebouwde kom vliegen. That's life.
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 30 nov 2014, 18:09 |
|
 |
|
Misfit
|
Ik weet niet hoe het met jouw detector zit Ace, maar die van Chris en mij komt niet dieper als de bouwvoor hoor 
|
| 30 nov 2014, 19:21 |
|
 |
|
jvrhollandia
Geregistreerd: 12 nov 2008, 16:51 Berichten: 258 Woonplaats: Alphen aan de rijn
|
Gelukkig mag ik overal zoeken  , heb een onschendbaarheid verklaring gekregen van ..........? Mag hier helaas niks over vertellen  . Maar voor jullie geld de regel: verboden te zoeken naar vondsten die ouder zijn dan 50 jaar. Mensen, fijne feestdagen
Laatst bijgewerkt door jvrhollandia op 30 nov 2014, 22:05, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 30 nov 2014, 21:04 |
|
 |
|
pamco
|
Misfit schreef: ace schreef: pinkeltje schreef: ach het is en blijft een eeuwig durende discussie. Nadeel is dat er ook weinig jurisprudentie is. Eigenlijk zou er een voorbeeldzaak moeten komen. Iemand vrijwilliger??  Jij dus... pak maar een weekeindje Nijmegen. Heb je een rechtsbijstands-verzekering ?  Als je verdacht wordt van het plegen van een misdrijf ( wat het is ) dan is er geen één rechtsbijstandverzekering waar je een beroep aan kan doen . Lees de kleine lettertjes maar eens.
|
| 30 nov 2014, 21:27 |
|
 |
|
ace
|
Misfit schreef: Ik weet niet hoe het met jouw detector zit Ace, maar die van Chris en mij komt niet dieper als de bouwvoor hoor  Hier zit je zo aan ongeroerde grond hoor. Zo diep is dat niet en op een goed formaat vondst gaat de detector dieper. Er is hier zelfs een grafheuvel opgegraven van origine 50cm hoog die maar 30cm onder het maaiveld lag, dus ooit 20 boven het huidige maaiveld. Spullen op die diepte kom jij ook tegen. Of zoek jij met een kijkshop-detector? 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 30 nov 2014, 22:00 |
|
 |
|
Misfit
|
ace schreef: Spullen op die diepte kom jij ook tegen. Of zoek jij met een kijkshop-detector?  Mijn detector (C-Scope CS6mxi) doet braaf 20 - 30 cm, maar op de vervuilde (Romeinse) akkers die ik wil bezoeken haal je dat doorgaans niet, tenzij je een putdeksel of begraven tank tegen het lijf loopt. Kijk we kunnen d'r lang en breed over praten, maar op een bewerkte akker ga je echt niet zomaar te diep. Zoals ik eerder aangaf, de Nederlandse wet draait om "naar alle redelijkheid en billikheid"... dus ik kan het voor mezelf prima verantwoorden om te zoeken waar ik zoek... een ander moet z'n eigen geweten maar volgen.
|
| 30 nov 2014, 23:30 |
|
 |
|
ace
|
Misfit schreef: maar op de vervuilde (Romeinse) akkers die ik wil bezoeken haal je dat doorgaans niet, tenzij je een putdeksel of begraven tank tegen het lijf loopt. Niet snel nee. Meestal niet. Maar ik heb toch wel vaker dan eens moeten stoppen met graven omdat ik op de gele grond stuitte. En dat was op vondsten kleiner dan een gladius. 
_________________ gr Ace
|
| 01 dec 2014, 14:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik stop ook wel is voor een stoop bord
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 dec 2014, 18:16 |
|
 |
|
Misfit
|
de ed schreef: ik stop ook wel is voor een stop bord Ik ook weleens Ed, maar vaker niet dan wel 
|
| 01 dec 2014, 18:23 |
|
 |
|
ace
|
Misfit schreef: de ed schreef: ik stop ook wel is voor een stop bord Ik ook weleens Ed, maar vaker niet dan wel  Is maar goed ook dan. Kun jij doorrijden terwijl de ed je de ruimte geeft door wel te stoppen. 
_________________ gr Ace
|
| 02 dec 2014, 15:59 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7768 Woonplaats: Belgica
|
Hoi Sind kort heb ik een liniaal bij me wanneer ik ga zoeken. Je zal mij nu écht niet dieper dan 30cm zien graven!  Dat kan niet want dan ben ik in overtreding. Dat mag niet, dus dat doe ik niet  Meestal controleer ik de putjes van mijn zoek collegas ook eventjes. Als er iemand in overtreding is gegaan, dan geef ik deze persoon altijd aan bij de politie. Zeggen dat ze het niet geweten hebben kan niet, want voordat we gezamelijk het akker opgaan hou ik altijd even een toolbox meeting, met do's en dont's. Lang leve de wet 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 02 dec 2014, 19:41 |
|
 |
|
Misfit
|
Ik dacht dat jouw liniaal en 'toolbox-meeting' bedoeld was om te bepalen met wie je straks in de bosjes gaat duiken ? Ik durf onmiddels al niet meer te bukken bij m'n putje 
|
| 02 dec 2014, 20:32 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7768 Woonplaats: Belgica
|
Wees jij maar voorzichtig menneke! Zal jouw putjes voortaan eens extra goed nameten 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 02 dec 2014, 20:41 |
|
 |
|
Misfit
|
Mijn putje is heel strak... 
|
| 02 dec 2014, 20:43 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dat is best wel lang als hij zo lange hebt van zo 30 cm bij zo putje geen wonder dan dat je daar niet mag zoeken iedereen schrikt van dat ding maar goed ik kreeg honger van al die beschermd maisveld altijd lekker beschermd popcorn 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 02 dec 2014, 21:20 |
|
|