Re: Corrosie contactpunten en accu zoekschijf XP deus
SvZ98 schreef:
Het is gewoon zo dat die contactpunten gaan 'roesten' door zout water. Afspoelen en goed droogmaken zou dan goed genoeg moeten zijn. Ik heb zelf geen deus en woon in oost Brabant dus ik ben geen expert....
Afspoelen en droogmaken doe ik al vanaf het begin, ik ben altijd zuinig op mijn spullen.
Echter die acties blijken dus niet het gewenste effect op te leveren.
En of over schoonspoelen en drogen iets in de handleiding staat is mij niet bekend, ik kan de handleiding er op het moment niet op naslaan.
Ik weet wel dat de schijf als waterdicht wordt aangeprezen, de tijd zal leren of ie echt waterdicht is.
Na onvangst via de post van mijn Deus in Juli zag ik op een van de contactpunten al reeds enige donkere verkleuring maar heb er jammer genoeg toen niet over aan de bel getrokken omdat ik me niet realiseerde dat dit een probleem kon gaan vormen.
Inmiddels is de donkere verkleuring op een van de contactpunten zo'n 80% en op het andere contactpunt rond 10%.
Ik heb de Deus tot nu toe (tussen Juli en Oktober) uitsluitend op het strand gebruikt, 162 uur op droog strand en 10 uur op nat strand.
Vanaf het begin af aan heb ik problemen ondervonden met het opladen, met wat geschuif van de oplaadclip over de contactpunten lukte dat uiteindelijk wel maar gemakkelijk is anders.
Op het strand ontmoette ik iemand die ook een Deus bezat, hij vertelde mij dezelfde problemen met het opladen van de schijf te ondervinden, dus kan het goed zijn dat meer mensen hier moeite mee hebben.
Een geruststelling is dat op de Deus 5 jaar garantie zit maar indien ik de schijf voor reparatie moet opsturen dan kan ik dus gedurende de tijd van reparatie niet zoeken, je zou daarvoor haast een tweede schijf moeten aanschaffen!