| Auteur |
Bericht |
|
Michel
|
 Re: MOOISTE VONDST ALLERTIJDEN
Op dat stukje staat het kruis van Jeruzalem of het kruisvaarderskruis : http://home.att.net/~wegast/symbols/crosses/crosses.html
|
| 22 jun 2008, 16:04 |
|
 |
|
Dwayne
Geregistreerd: 28 apr 2008, 20:52 Berichten: 107 Woonplaats: Bij Mederiacum
|
Defixio schreef: Hoi Dwane, je hebt geen sluitende determinatie van het stuk? Mystirieus stukje hoor... Nope, een aantal mensen dachten dat het van een muntweegschaaltje was @ Michel; Bedankt voor je aansluitende informatie! Heb even het stukje hier geplakt: Citaat: Cross (Jerusalem, Crusader's, Fivefold) This complex form is composed of a central cross made of four tau crosses representing the Old Testament law. The four smaller Greek crosses represent the fulfillment of the law in the gospel of Christ. Others have interpreted it to represent the missionary work of the church - spreading the gospel to the four corners of the earth. Still others have acknowledged the five crosses to represent the five wounds of Christ on the cross (hands, feet and side). The cross appeared on the coat-of-arms Godfrey of Bouillon, the first ruler of the Latin Kingdom of Jerusalem. It was embodied in the heraldry of the Crusaders.
|
| 22 jun 2008, 16:44 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Na mijn vriendin toch deze denk ik oct
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 23 jun 2008, 22:08 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 24 jun 2008, 20:21 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
voor de nieuw zoekers
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 27 nov 2008, 23:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 mooi bubba 
|
| 27 nov 2008, 23:21 |
|
 |
|
The twins
Geregistreerd: 23 sep 2008, 06:47 Berichten: 1020 Woonplaats: kartonnen doos
|
goede morgen
wij zoeken nog niet zo lang ik heb sinds vorig jaar kerst een tesoro gekocht (driekwartjaar geleden) daarvoor zochten we met een black nicht II daa heb ik toch een heel mooi muntje mee mogen vinden deze Peny zie onder
The twins
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ga nu naar http://www.thetwins.nl
|
| 28 nov 2008, 08:04 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 28 nov 2008, 09:59 |
|
 |
|
chris s.
|
Heel mooi mannen  Ik zoek ook nog maar net, aangestoken met het piepervirus door mijn broer, en heb nog überhaupt niet zoveel mogen vinden. Het mooiste tot nog toe is mijn denarius van Brutus, een van de hoofdmoordenaars van Caesar. Het muntje zelf is al wat sleets, maar ik vind vooral het verhaal erachter zo mooi. Het is toch een van de meest tragische figuren uit de geschiedenis, die heel veel mensen na hem geinspireerd heeft. Het muntje is geslagen toen hij zelf voor Marcus Antonius en Octavianus op de vlucht was met zijn legers, in de zomer van 43 BC, en het jaar daarna is hij verslagen in Griekenland. Inmiddels heb ik het muntje al wat schoner gekregen en zijn ook de letters van zijn naam al beter te lezen. Moet nog eens keer een betere foto plaatsten. groetjes chris s.
|
| 28 nov 2008, 12:13 |
|
 |
|
The twins
Geregistreerd: 23 sep 2008, 06:47 Berichten: 1020 Woonplaats: kartonnen doos
|
_________________ ga nu naar http://www.thetwins.nl
|
| 28 nov 2008, 15:14 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
even op 1
|
| 04 feb 2010, 23:20 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 22 sep 2013, 13:35 |
|
 |
|
Gitano
|
Tja, toch wel deze  Gr.G
|
| 22 sep 2013, 14:14 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
mijn avatar vondst van enkele weken geleden gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 22 sep 2013, 14:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
word weer een top jaar
|
| 02 jan 2015, 23:22 |
|
 |
|
S E
|
_________________ Gr Jan
|
| 02 jan 2015, 23:33 |
|
 |
|
Herman Bos
|
deze is voor mij het kippenvel moment geweest. Op een koude winter ochtend met een zoekmaat naar een mais veldje van 60 bij 300 meter. Om van de boer te horen dat daar al ongeveer 6jaar als de mais er af is een busje met 4 belgen het landje afstroopt. Ik na deze mededeling met heel wat minder zin toch maar even proberen. Na ongeveer 3 uur riep mijn zoekmaat kom eens kijken ik heb een fiep gevonden. nu weet je dat je nooit zonder een beetje zwaaien ergens snel naar toe loopt. Dus een beetje snel gezwaaid. Onderweg een enorme piep en daar lag hij. en wat ik dan vaak denk wie heeft hier mee gelopen Kan ik dan toch even stil bij worden. Maar iedereen beleefd zoeken anders. Dit is de mijne Herman
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 03 jan 2015, 00:19 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
Hij is mooi Herman  !!! (wel beetje oud topic dit: uit 2008 !!!!  )
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 03 jan 2015, 10:12 |
|
 |
|
J.J.
|
dat is een van mijn mooiste stuken
|
| 03 jan 2015, 15:38 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
zomaar een gewone werkdag was wat eerder klaar met het werk dacht nog even een uurtje piepen op een veld waar ik een paar dagen terug al toestemming gevraagd had het was slecht weer veel blubber ,toch maar maar proberen na een half uur gezocht te hebben had ik een mooie gesp helemaal kompleet uit de 17e eeuw het werd steeds slechter het weer . ik dacht nog even toen een prachtige piep een schep in de grond en daar lag hij een prachtige gesp brooche thuis gekomen ding afgespoeld en geplaatst wist toen nog niet dat dit iets zeer bijzonders zou zijn de volgende dag werd ik gebeld door johan,hij zij tegen mij dat zou ik nooit vergeten je hebt het weer goed voor elkaar he ik antwoorde hoezo dan? man je hebt een topvondst gedaan met die gesp brooche ik kan hem in de boeken niet vinden zij Johan wel een zilvere met vogels in duitsland en een fragment in engeland gevonden hij zij dat ik een zeer zeldzaam ding had gevonden en dat ik hem maar gauw moest brengen 2e vorig jaar met de bodemvondsten koning verkiezing maar voor mij de nr 1 gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 03 jan 2015, 16:11 |
|
 |
|
Marcelxp
|
ik was een leuke avatar aan het zoeken en kwam deze weer eens tegen, mijn mooiste vondst, gevonden in 2011 is de enige keer dat ik 2 romeinse munten vond. ik dacht een stukje steenkool of steen iets dergelijks waar de detector toch op reageerde, wilde hem weggooien en toen zag ik die groene rand, toch maar mee genomen en thuis tijdens afspoelen kwam er een brokje los en zag ik een romeinse keizer. Na schoonmaak bleek hij echt in prachtstaat te verkeren. MARCUS AURELIUS. AD 161 - 180. AE sestertius. M ANTONINVS AVG TR P XXVII. Laureate head right / VICT GERM IMP VI COS III SC. de I en III zijn dubbel geslagen trouwens, maakt hem nog wat specialer. dit is echt mijn topperdetopper tot nu toe en wordt mijn avatar hier op het forum 
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden". http://www.gezochtengevonden.be http://www.facebook.com/boekgezochtengevonden
|
| 22 jan 2015, 22:58 |
|
 |
|
Marcelxp
|
en hier is ie dan schoon
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden". http://www.gezochtengevonden.be http://www.facebook.com/boekgezochtengevonden
|
| 22 jan 2015, 22:59 |
|
|