|
|
Het is nu 04 maart 2026, 17:51
|
| Auteur |
Bericht |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
 Re: Vondsten afgelopen week
Mooi mooi! Die van je bezoek heb ik al kunnen zien, maar van jou nog niet Die munt rechts onder, wat voor iets is dat?
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 18 jan 2015, 20:01 |
|
 |
|
Marco
|
Leuke reacties hier mensen tntneon schreef: uit welke soort grond komen deze munten ? Zal zeker zuurstof en mestvrij zijn zo aan de kwaliteit te zien , echt mooi !
grtzz tntneon Hoi tntneon Deze vondsten komen inderdaad van vrijwel onbemeste gronden. enkele van de akkers had ik in 5 jaar niet geploegd gezien maar nu waren ze bezig alles om te ploegen en gereed te maken radiohead schreef: Mooi mooi! Die van je bezoek heb ik al kunnen zien, maar van jou nog niet Die munt rechts onder, wat voor iets is dat? Die munt rechtsonder is een kelt, untikesken maar ik denk een mis Of dubbelslag ik herken er geen paard in en de text staat ook op een vreemde plaats. op de andere kant staat het hoofd van palas maar ook al niet veel beter, slechte munt helaas 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 18 jan 2015, 20:39 |
|
 |
|
bentutti
Geregistreerd: 20 dec 2012, 00:19 Berichten: 1137 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
_________________ Dutch Salvage, Industrieel antiek, mancave en curiosa https://www.facebook.com/dutchsalvage/
Ik verzamel alles wat met Amsterdam heeft te maken
|
| 18 jan 2015, 21:56 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Goed gewerkt Marco mag je mee thuis komen hoor mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 18 jan 2015, 22:26 |
|
 |
|
Misfit
|
Het mede-forumlid dat mee op stap mocht... die gelukkige was ik  Naast de gezellig, en het genieten van de gastvrijheid van Marco & zijn lieftallige wederhelft, was het ook vooral genieten van heerlijk onbedorven akkers. Niet de mest-akkers die we noordelijker gewent zijn, en lekker vroeg-romeins en keltisch. Ik probeer hieronder even een overzichtje van de mooisten te plaatsen (nadat de loden frutsels eruit gehaald waren), nog niet veel aan te zien, maar ik kan alvast verklappen dat onder de bruine laag van de middelste een héééle mooie kelt vandaan kwam ! In het munt-zakje zit een quinarius die nog mooi lijkt te gaan zijn, maar nog wat citroen nodig heeft om schoon te worden. IVM reizen naar huis, de kids & andere familie-aangelegenheden nog niet aan schoonmaken toegekomen, maar zal dit snel doen en de mooiste muntjes apart plaatsen. Gr, Paul
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 jan 2015, 22:47 |
|
 |
|
paul1984
Geregistreerd: 26 maart 2010, 13:23 Berichten: 1171 Woonplaats: Noord Limburg
|
Wat een prachtige vondsten! De droom van iedere zoeker!! Gefeliciteerd hiermee en geniet ervan! Grt. Paul 
|
| 19 jan 2015, 11:57 |
|
 |
|
Fozziel
Geregistreerd: 27 okt 2013, 02:22 Berichten: 1456 Woonplaats: Den Haag
|
Zo heren, gefeliciteerd met deze mooie vondsten. Super!!! Grts
_________________ But i still haven't found what i'm looking for
|
| 19 jan 2015, 12:01 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 Ik verbaas me iedere keer weer aan die mooie en kwalitatieve vondsten van jou Marco 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 20 jan 2015, 11:44 |
|
 |
|
Marco
|
peter schreef: :03 Ik verbaas me iedere keer weer aan die mooie en kwalitatieve vondsten van jou Marco  Hoi Peter, Het is natuurlijk niet altijd mooi wat de vondsten betreft. maar dit zijn echt wel topvondsten ja De slechte vondsten gaan meestal direct in een emmer
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 20 jan 2015, 11:57 |
|
 |
|
Batjee
|
Bah wat een mooie vondsten !!! Hier droom ik van 
_________________ moeilijk te lezen he
|
| 10 feb 2015, 14:55 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
hoi, top man feli met de vondsten. ennne waar zijn de gespen hadden ze die nog niet in die tijd grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 10 feb 2015, 18:30 |
|
 |
|
Stefke1956
Geregistreerd: 14 dec 2013, 16:15 Berichten: 1424 Woonplaats: Noord Brabant
|
_________________ Begonnen met de Ace 150,toen de Euro Ace,en nu Zoek ik met een Garrett AT Pro en Pro Pinpointer en waadschep/pak voor het zwemmen:)
|
| 10 feb 2015, 21:36 |
|
|