| Auteur |
Bericht |
|
Emo
|
 Re: yes yes eindelijk zilver
not schreef: ...sta bijna op het punt om het op te geven ..............word er gek van Kom op Niels!! je bent er bijna Je hebt me er inmiddels van overtuigd dat het hier gaat om een munt van ANTONIO MARIA TIZZONE Er bestaat een gouden Fiorino met bijna gelijke omschriften: ANT MAR TIT BL COM DEC VIC IMPE LVX MEA LVCEM AB ALLA NON MVTVAT Dit moet wel een zeldzaam muntje zijn, ook ik vind er nog steeds niets over. Ook niet op deze link.  Zoals gewoonlijk ontbreken weer eens de opgave van gewicht/afmeting, en die zouden hier voor de dtm belangrijk kunnen zijn
_________________ Boys will be boys
|
| 25 dec 2008, 09:35 |
|
 |
|
MArk
Geregistreerd: 25 okt 2008, 22:19 Berichten: 112 Woonplaats: Vorden (Gelderland)
|
Emo, hebben ze later toegevoegd The twins schreef: 22 mm not!! zoek6 met zoeke  ik ben ook bezig
_________________ Everything you do in your life, will echo in eternity
|
| 25 dec 2008, 10:29 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Hee Emo .
Tja het blijft een dillema ik weet dat de tweeling geen weegschaaltje hebben ik hoop dat ik ze nog zie vande week dan neem ik mijn schaaltje even mee.
gr Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 25 dec 2008, 11:43 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Hoi Emo, Niels,
Ik heb gisteren en net al eens gekeken of ik een referentie kan vinden maar tot nu toe kan ik echter ook niets vinden. Heb wel effe een vraagje: Waar is deze munt geslagen? Hebben jullie hier al info over?
Ik heb al ook al bij Pescara gekeken. (PE). Ook daar kan ik niets terugvinden.
Vele groeten en veel succes,
John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 25 dec 2008, 11:56 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
het is een italiaanse munt ,dus JVLIVS die moet jij toch kunnen determineren lijkt mij ouwe pizzabakker gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 25 dec 2008, 13:58 |
|
 |
|
not
ERELID
|
Zo ik heb even mijn muntmerken boek er op na geslagen maar zonder resultaat.
Neem aan dat dat tekentje ( duikbootje ) boven op de munt het merkje is ?????????
gr Niels.
|
| 25 dec 2008, 15:41 |
|
 |
|
Celine
Geregistreerd: 24 dec 2008, 21:18 Berichten: 22 Woonplaats: kerkrade
|
|
| 25 dec 2008, 18:02 |
|
 |
|
Hieperdepiep
|
|
| 25 dec 2008, 19:03 |
|
 |
|
mijnvondsten
Geregistreerd: 27 apr 2008, 10:00 Berichten: 1319 Woonplaats: Maarssen
|
Wat een moeilijk muntje is dit.
Ik heb wel een muntje gevonden uit Berlijn die veel overeenkomsten vertoond. Misschien moeten we het in die hoek zoeken
groeten, roland
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 dec 2008, 23:36 |
|
 |
|
thijs
|
ziet er goed uit mannen 
|
| 26 dec 2008, 01:02 |
|
 |
|
raimond
|
Hallo Twins gerco dit is een hele mooie, doen jullie hem nu ook delen? mvg raimond
|
| 26 dec 2008, 02:06 |
|
 |
|
pinpoint
Moderator en erelid
Geregistreerd: 21 dec 2008, 12:33 Berichten: 4029 Woonplaats: Liemers
|
mijnvondsten.nl schreef: Wat een moeilijk muntje is dit.
Ik heb wel een muntje gevonden uit Berlijn die veel overeenkomsten vertoond. Misschien moeten we het in die hoek zoeken
groeten, roland Ik zie dat er wordt meegedacht , dat is natuurlijk niet verkeerd ! Alleen zie ik het verband niet met een munt die is toe te schrijven aan het Huis Tizzone met munten uit Berlijn . Gisteren een tweede determinatie verzoek naar een veilinghuis in Italië gestuurd. Omdat we nu in de feestdagen zitten zullen we wel op respons moeten wachten. Greetz , Pinpoint 
_________________ COGITO , ERGO SUM
|
| 26 dec 2008, 12:12 |
|
 |
|
mijnvondsten
|
pinpoint schreef: Alleen zie ik het verband niet met een munt die is toe te schrijven aan het Huis Tizzone met munten uit Berlijn . Greetz , Pinpoint  Hoi pinpoint, Je bent nog al zeker van je zaak De gevonden munt doet mij al vanaf het begin duits aan. Maar ik kan geen munt vinden met deze randtekst, ik kan ook geen italiaanse munt vinden die er ook maar een beetje op lijkt. Ik zie wel duidelijk overeenkomsten met de munt die ik in een catalogus gevonden heb. zowel het mannetje als het wapen tonen veel overeenkomsten. Mijn catalogus begint vanaf 1601, de gevonden munt kan best wat ouder zijn.
|
| 26 dec 2008, 14:47 |
|
 |
|
not
ERELID
|
Hoi Mannen.
mag ik jullie er even aan helpen herinneren dat er ook een Italiaans Oostenrijk is geweest en aangezien de provincie Desana tegen de oostenrijkse grens ligt dus ik kan me de denkwijze van Roland wel indenken .
mijn eerste gedachte ging ook een beetje de Rooms Duitse tijd en dan eigenlijk alleen maar door de afbeelding van het persoon in kwestie,maar zoals pinpoint al eerder aangaf dat de rand tekst de afkomst wel verraad namelijk het huis Tizzone.
Het is en blijft een moeilijk muntje .
Gr Niels.
|
| 26 dec 2008, 16:39 |
|
 |
|
pinpoint
Moderator en erelid
Geregistreerd: 21 dec 2008, 12:33 Berichten: 4029 Woonplaats: Liemers
|
not schreef: Hoi Mannen.
mag ik jullie er even aan helpen herinneren dat er ook een Italiaans Oostenrijk is geweest en aangezien de provincie Desana tegen de oostenrijkse grens ligt dus ik kan me de denkwijze van Roland wel indenken .
mijn eerste gedachte ging ook een beetje de Rooms Duitse tijd en dan eigenlijk alleen maar door de afbeelding van het persoon in kwestie,maar zoals pinpoint al eerder aangaf dat de rand tekst de afkomst wel verraad namelijk het huis Tizzone.
Het is en blijft een moeilijk muntje .
Gr Niels. Grote gedeeltes van het opschrift zijn idd. terug te vinden op verschillende Italiaanse munten. Verder waren de Italianen meesters in het kopiëren van munten uit b.v Nederland en Duitsland. Neem als voorbeeld b.v de Tallero ( daalders ) en Fiorino ( adelaarsschellingen). We zullen vast wel de ware identiteit van deze munt kunnen achterhalen ! Greetz , Pinpoint 
_________________ COGITO , ERGO SUM
|
| 26 dec 2008, 16:56 |
|
 |
|
not
ERELID
|
Hier een paar voorbeelden met bijna de juiste tekst,en zoals pinpoint al zij de met de arend is een typisch voorbeeld van een arendschelling. Hier ook wat munt eenheden : 1 testone =3 giuli=6 grossi=30 baiocchi=150 guattrini. 10 testoni =1 doppia d'oro. gr Niels.....................................................kut munt 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 dec 2008, 17:56 |
|
 |
|
not
ERELID
|
Hier nog een link gevonden met volgens mijn het juiste WAPENSCHILD. gr Niels. ps het is en beveiligd pdf bestand dus printen = niet mogenlijk. http://www.sibrium.org/Materiali/UnaMon ... rquata.pdf
|
| 26 dec 2008, 18:41 |
|
 |
|
The twins
Geregistreerd: 23 sep 2008, 06:47 Berichten: 1021 Woonplaats: kartonnen doos
|
ha mannen
ik heb ook niet stil gezeten en me de mirakels gezocht en een mail naar Arie van herwijnen gestuurd die gaf dit antwoord dat zet ik hieronder neer
Op de foto’s staat zeker een zilverkleurige munt. Ik ben vandaag in de bibliotheek van het muntmuseum geweest en in de grote reeks boeken gekeken met Italiaanse munten.
Van Desana staan ze er allemaal in. En mijn vermoeden dat deze munt van goud zou moeten zijn klopt. Er komt geen zilveren munt in voor met dit uiterlijk, omschrift en diameter.
Hij is exact gelijk aan de fiorino, een gouden munt van de Antonio die ik al eerder noemde.
We hebben nu drie mogelijkheden:
1) er is een zilveren munt geslagen met de stempels van de gouden munt, dat kwam wel voor maar niet zo heel vaak
2) het goudgehalte in de fiorino was zo laag dat door de inwerking van de grond alleen het zilver nog over is, dat is wel een veel voorkomend fenomeen
3) er is een zilveren munt geslagen die later is verguld, dus een echte vervalsing, ook hier is dan de goudlaag weggesleten c.q. verdwenen door inwerking van de grond
Om iets zinnigs te kunnen zeggen met welke van de mogelijkheden we te maken hebben zou ik de munt met eigen ogen en loupe moeten zien. Je mag hem hiervoor naar me opsturen.
Een andere mogelijkheid is dat je een juwelier laat bekijken met wat voor materiaal we te maken hebben, dat moet hij kunnen doen zonder dat de munt beschadigd.
Je moet zelf maar aangeven wat je wilt doen, als je wilt opsturen kan je misschien beter wachten tot na de kerstdrukte bij de posterijen.
Interessant gebeuren!
The twins
_________________ ga nu naar http://www.thetwins.nl
|
| 27 dec 2008, 09:05 |
|
 |
|
bikernico
|
Mooie munt mannen ! helemaal top !!!!!!!!! Als er 1 schaap (lees zilverenmunt) over de dam is volgen er meer !
succes met het vinden van de volgende
groeten uit apeldoorn Nico
|
| 27 dec 2008, 11:32 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
Toch stiekum goud?? Tja dan wordt het stoppen met zoeken! hahahahaha (Hoeven jullie ook niet naar Engeland) van harte met deze topmunt! 
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 27 dec 2008, 11:49 |
|
 |
|
The twins
|
|
| 27 dec 2008, 12:00 |
|
 |
|
mijnvondsten
|
Ongelofelijk, dit muntje wordt steeds interessanter. Probeer hem ook eens op dit Italiaanse muntenforum te plaatsen. Wie weet komt daar wat uit. http://www.lamoneta.it/groeten, roland
|
| 27 dec 2008, 17:22 |
|
 |
|
The twins
|
|
| 27 dec 2008, 17:55 |
|
 |
|
not
ERELID
|
Hoop dat jullie Italiaans een beetje goed is . Heb die site ook al bezocht als jullie er over denken om je daar in te loggen bedenk je wel dat je enige kennis van de taal hebt want anders word het lastig . Mocht het lukken om jullie daar te registreren plaats dan het bericht gewoon in het Engels . gr Niels.
|
| 27 dec 2008, 18:10 |
|
 |
|
The twins
|
|