|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:57
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 19 berichten ] |
|
Weegschaaltje... een must voor elke zoeker... hier lekker goedkoop !!
| Auteur |
Bericht |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3981 Woonplaats: Noordgouwe
|
 Weegschaaltje... een must voor elke zoeker... hier lekker goedkoop !!
Tips voor het kopen van een weegschaaltje: Zoektermen voor Marktplaats: weegschaal 0,01 (beschrijving aanvinken) Dan kom je uit op 7 à 10 euro. (incl. verz) Meestal betalen via bank. Zoektermen voor Ebay: scale 0,01 of pocket scale 0,01 en zoeken in industrie en kantoor (wereldwijd aanvinken) Dan kom je uit op 5 à 6 euro. (incl. verz) Bijna altijd betalen via Paypal. De onderstaande twee modelletjes voldoen prima. Ik gebruik ze al jaren. De 2 AA batterijen die nodig zijn zitten er niet bij. Een must als je muntjes of gewichten ter determinatie aanbied. Gewicht is (meestal) erg belangrijk !! Hopelijk kunnen jullie hier iets mee... Groeten, Stef
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 09 feb 2015, 00:13 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Weegschaaltje... een must voor elke zoeker... hier lekker goedkoop !!
mooi 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 09 feb 2015, 00:29 |
|
 |
|
Stefke1956
Geregistreerd: 14 dec 2013, 16:15 Berichten: 1424 Woonplaats: Noord Brabant
|
Dank je Stef en heb er net een besteld,en inderdaad tot op 0,01 gram is exact wat ik zocht en de prijs is uitstekend  . Nogmaals dank je en tot horens Groet Stef
_________________ Begonnen met de Ace 150,toen de Euro Ace,en nu Zoek ik met een Garrett AT Pro en Pro Pinpointer en waadschep/pak voor het zwemmen:)
|
| 09 feb 2015, 12:32 |
|
 |
|
Vonhuppelrath
|
Zo....ook eentje besteld! Dank voor de tip. Gr. Floris V  H
|
| 11 feb 2015, 18:57 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
super Kimball hier de goedkoopste 3,80 inclusief verzenden .... dat ze er nog aan verdienen zeg.... http://www.ebay.nl/itm/200g-0-01g-Mini- ... 2a49fee149
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 11 feb 2015, 21:52 |
|
 |
|
ace
|
pinkeltje schreef: super Kimball hier de goedkoopste 3,80 inclusief verzenden .... dat ze er nog aan verdienen zeg....  Met de massa verkopen pinkeltje. 100 keer een euro is ook honderd euro. Daar zitten heel veel weegschaalklantjes die graag exacte grammetjes afwegen of juist controleren. 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 13 feb 2015, 21:49 |
|
 |
|
kimball
Moderator
|
kick...
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 15 feb 2015, 23:39 |
|
 |
|
Misfit
|
Hier klopt iets niet aan... de verkoper zit in Maleisie, en de envelope naar hier verzenden zou al 2/3e van die prijs kosten, voor het restant kan dat ding niet geproduceerd, ingepakt, verzonden worden & winst opleveren. Normaal geproken moet er trouwens ook nog minimaal 6% import-kosten afgedragen worden (uit Aziatische landen wil het weleens meer zijn, zo zijn metalen items uit China/Taiwan bvb belast met een 80% 'anti-dump tax'), denk niet dat dat hiervoor netjes geregeld is. Voor dit soort prijzen kan je je ook afvragen wat de kwaliteit is... iedereen wil een gewicht kunnen vermelden bij munten, maar of dat nut heeft als het er 10 a 20 % naast zit Los van het feit dat het een vreemd luchtje eraan heft hangen is ook de vraag of je van dit soort 'leveranciers' moet willen kopen. Ik ben de eerste om eens te shoppen voor prijzen, maar dit klopt niet.
|
| 16 feb 2015, 00:05 |
|
 |
|
kimball
Moderator
|
Misfit schreef: Hier klopt iets niet aan... de verkoper zit in Maleisie, en de envelope naar hier verzenden zou al 2/3e van die prijs kosten, voor het restant kan dat ding niet geproduceerd, ingepakt, verzonden worden & winst opleveren. Normaal geproken moet er trouwens ook nog minimaal 6% import-kosten afgedragen worden (uit Aziatische landen wil het weleens meer zijn, zo zijn metalen items uit China/Taiwan bvb belast met een 80% 'anti-dump tax'), denk niet dat dat hiervoor netjes geregeld is. Voor dit soort prijzen kan je je ook afvragen wat de kwaliteit is... iedereen wil een gewicht kunnen vermelden bij munten, maar of dat nut heeft als het er 10 a 20 % naast zit
Los van het feit dat het een vreemd luchtje eraan heft hangen is ook de vraag of je van dit soort 'leveranciers' moet willen kopen. Ik ben de eerste om eens te shoppen voor prijzen, maar dit klopt niet. Dan probeer je het niet Misfit 
|
| 16 feb 2015, 00:14 |
|
 |
|
Misfit
|
Ik heb een weegschaaltje hoor... gewoon van 't numismtische winkeltje om de hoek 
|
| 16 feb 2015, 01:37 |
|
 |
|
kimball
Moderator
|
Misfit schreef: Ik heb een weegschaaltje hoor... gewoon van 't numismtische winkeltje om de hoek  Waarom dan zeuren? Ooit je verdiept over verzendingen uit Azie? Eerst even denken voordat je gaat schreeuwen en klagen over iets waar je dus blijkbaar niets vanaf weet 
|
| 16 feb 2015, 02:02 |
|
 |
|
Misfit
|
Deze snap ik niet... al zou ik er niks van weten dan nog kan ik een mening hebben over wat 'gezond' zakendoen is ? Anyway, ik importeer en verkoop items uit Azië al een jaar of 7, was daarvóór verkoper voor een firma die 6 fabrieken en 3 kantoren had in Azië, en heb privé ook weleens electronica daar vandaan gekocht... mag ik nou wél meepraten ?  De bottom-line van mijn stelling was dat (te) goedkoop spul uit Azië misschien wel niet zo ethisch houdbaar is (zie het recente gedoe over sweat-shops).
|
| 16 feb 2015, 18:50 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
of het nu troep is of niet. voor 4 euro ga ik ze niet aanklagen.... heb ook wel vaker wat besteld uit oosterse landen, qualiteit moet je eigenlijk niet verwachten,maar het loepje met lampje uit china van 1 euro 50 werkt nog steeds. 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 16 feb 2015, 21:29 |
|
 |
|
Tom1980
|
|
| 16 feb 2015, 21:59 |
|
 |
|
btns
|
Misfit heeft wel een punt, maar of dit nu de goede plek is ....
De Aziatische overheden (vooral de Chinese) subsidieren de post, waardoor internationale porto vreselijk goedkoop is. Dat is exportbevorderend beleid. Die aziaten dragen hier geen invoerheffing af en betalen geen BTW. Dat geeft ze een groot prijsvoordeel. Op deze manier roeien ze Europese fabrikanten uit en ook bedrijven die van legale import leven.
E-bay werkt daar aan mee. Recent is de Engelse belastingauthoriteit voorzien van een door particulieren opgestelde lijst van e-bay verkopers die de belasting omzeilen. Dat lijkt te worden opgepakt. E-bay moet nu iets verzinnen waaruit geen betrokkenheid blijkt en ook die lucratieve zaken door te laten lopen.
Daarnaast is er uiteraard het ethische aspect van de arbeidsomstandigheden. Zoals we weten kopen de legale importeurs ook gewoon die dingen verkeerd in.
We weten hoe het verder gaat: nadat de industrie hier is verdwenen gaan de prijzen van de importartikelen omhoog.
|
| 16 feb 2015, 22:29 |
|
 |
|
Misfit
|
btns schreef: Misfit heeft wel een punt, maar of dit nu de goede plek is .... Tja... Ik ben d'r misschien wel een pricipiële sukkel in. Ik gebruik om die reden ook al tijden onderstaande quote als levens-motto. 'T is een stuk tekst uit het nummer Blueprint van de band Fugazi, en vertaald zich letterlijk als "het gaat er niet om wat er te koop is, maar om wat je koopt... en onbevlekt ontvangt". Dit kan je letterlijk nemen, maar het is figuurlijk bedoeld door de schrijver: Jij bent mede-verantwoordelijk voor wat anderen verkloten aan de wereld, als jij jezelf onderdeel van de keten maakt of laat maken. Als er misstanden zijn kan je ervoor kiezen om de andere kant op te kijken, maar als iedereen dat gaat doen veranderd er dus nooit wat. Ben ik dan een heilig boontje dat nooit te hard rijd ofzo ? Nee, niet alle regels vind ik namenlijk eerlijk of belangrijk... Maar ik weiger wel principiëel aan sommige dingen mee te doen, of 'de andere kant op te kijken'. Bijvoorbeeld: Ik verdom het om kiloknallers te kopen, we eten biologisch en veel uit eigen tuin, ik koop zoveel mogelijk geen kleren van dubieuze herkomst, ik download geen illegale muziek (alleen kopietjes van muziek die ik zelf al in de kast heb staan), ik hou niet m'n kwek als ik racistische bullshit hoor, etc. etc. 'K accepteer da'k daarmee door sommigen als een idioot of zeikerd wordt versleten, 'k ben lang geleden gestopt met me daar iets van aan te trekken (ego en trots zijn overschatte fenomenen  )
|
| 16 feb 2015, 23:54 |
|
 |
|
ace
|
Misfit schreef: Deze snap ik niet... al zou ik er niks van weten dan nog kan ik een mening hebben over wat 'gezond' zakendoen is ? Over die ene verkoper kan ik niets zeggen Misfit. Over de algemeenheid wel. Hoe zij "gezond" zaken kunnen doen is mij ook nog steeds een raadsel, maar ze kunnen het blijkbaar wel want dit lukt ze al vele jaren. Toch snap ik het een beetje. Nu zijn de tarieven bij de post enigszins aangepast, maar lange tijd was het verzenden van een pakket naar mijn buurman (6 euro) duurder dan een pakket verzenden naar alle landen in de eu (4,50 euro). Zo is ook het verzenden van een pakketje vanuit veel eu-landen naar nl goedkoper dan andersom (neem duitsland of uk). En daarmee heb ik het nog niet over landen met een veel lagere levensstandaard met lagere kostenverhoudingen. Een reden die ik kan bedenken is dat china zelf zijn handel flink oppompt waardoor misschien de transportkosten kunstmatig erg laag gehouden worden om dat te bevorderen? Hoe zij het precies kunnen is mij niet bekend. Wel weet ik dat wij in nl snel omhoog schieten waar het overheadkosten betreft. Economie bevorderen noemen ze dat dan. 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 17 feb 2015, 13:26 |
|
 |
|
Misfit
|
Hoi Ace, De reden dat in NL veel dingen duurder zijn is dat uurlonen, belastingen en 'algemene kosten' hier nu eenmaal hoger liggen... aan de andere kant is een gevolg daarvan óók dat de sociale zekerheid & aan ons beschikbare optie's hoger liggen. Het probleem met Aziatische landen die 'export bevorderen' is dat ze enerzijds oneerlijk concureren door 'onder kostprijs subsidies', en aan de andere kant is het gevolg dat veel kwalitatief hoge lokale productie wordt vervangen door een verwachtingspatroon van zooi. Het effect is een weggooi-maatschappij (wie repareert er nog een koffiezet-apparaat ipv vervangen) waarmee het uitputten van grondstoffen het probleem gaat worden. Dit soort on-eerlijke discount-leveranciers 'kopen' de markt, en nadat de lokale producenten zijn verdwenen zitten we vast aan slecht spul & een verkloot millieu. Dat voorbeeld van anti-dump taxes van 80% op metalen onderdelen (schroeven, spijjers etc.) is ern wrang voorbeeld: het percentage klinkt bizar hoog, maar vreemd genoeg is 80% nog niet genoeg  Het woord tijd voor een groter Europa (tegen de stroom in, ik weet het); 1 belasting-tarief, 1 BTW-tarief, gelijke minimum lonen en uitkeringen, en strakke import-regels voor buiten-EU. Europa is nagenoeg zelfvoorzienend...
|
| 17 feb 2015, 14:31 |
|
 |
|
ace
|
Misfit schreef: Hoi Ace, De reden dat in NL veel dingen duurder zijn is dat uurlonen, belastingen en 'algemene kosten' hier nu eenmaal hoger liggen... aan de andere kant is een gevolg daarvan óók dat de sociale zekerheid & aan ons beschikbare optie's hoger liggen. Dat kan niet helemaal de oorzaak zijn. Zie hiervoor mijn eerdere voorbeeld van buurman en andere eu landen. Een pakket wat naar een ander eu land moet doorloopt binnen nl dezelfde route en handelingen als naar mijn buurman. En toch is het meer dan tien jaar zo geweest dat naar de buurman 1,5 keer zo duur was. Dat kan kostentechnisch niet verantwoord worden.
_________________ gr Ace
|
| 17 feb 2015, 14:38 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 19 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|