|
|
Het is nu 05 maart 2026, 04:00
|
lekker dagje rapen maar wel dokken
| Auteur |
Bericht |
|
dannyR
|
 lekker dagje rapen maar wel dokken
vandaag voor wat uurtjes naar een plekje waar ik niet zo vaak kom,de boer begroet me en vraag aan 'm kan ik er even voor wat uurtjes overheen, hij zegt prima,maar kost je 10 euro, wat! zeg ik,einde verhaal hij betaald voor zijn hobby dus vond hij het normaal dat ik en andere zoekers dat ook doen had maar een paar uurtjes dus heb afgepingeld en 5 euro betaald (upfront) dacht wat kopjes rapen en bye bye hier kom ik niet meer, al met al zeker de moeite waard vandaag  maar daar terug gaan en betalen doe ik niet meer wat zilver,zeldzaam kwartje willem III 1849. mooi spinsteentje, flesje en flink wat pijpenkoppen, loodjes en ander spul.zilver naamplaatje met naam 'Eveline' ingegraveerd.was weer ouderwets rapen greetz en fijne avond 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 feb 2015, 20:12 |
|
 |
|
Batjee
|
 Re: lekker dagje rapen maar wel dokken
Mooie vondsten voor 5 euro!! Wel kansloos eigenlijk als Boer zijnde... Ben benieuwd naar dat flesje :)
_________________ moeilijk te lezen he
|
| 25 feb 2015, 20:29 |
|
 |
|
Tom1980
|
Heb je 1849 zonder punt dan 
|
| 25 feb 2015, 20:46 |
|
 |
|
dannyR
|
beter  1849. met willem III 
|
| 25 feb 2015, 20:47 |
|
 |
|
bentutti
Geregistreerd: 20 dec 2012, 00:19 Berichten: 1137 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Hey Dan, Mooie vondsten en lekker stekkie ach ja € 5,00 voor een mooie buit.
Het kwartje is overigens zeldzaam zonder punt achter het jaartal.
Gr. Marcel
_________________ Dutch Salvage, Industrieel antiek, mancave en curiosa https://www.facebook.com/dutchsalvage/
Ik verzamel alles wat met Amsterdam heeft te maken
|
| 25 feb 2015, 20:51 |
|
 |
|
Tom1980
|
|
| 25 feb 2015, 21:05 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
tja ze moeten wel danny...... melkquatum is er bijna af.......... dus willen ze koeien kopen.... en dat kan niet want de melkprijs is verlaagt , dus die nieuwe dure melkstallen kosten ze nu hun kop want die zijn op de oude prijs gebaseerd ....... 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 25 feb 2015, 21:10 |
|
 |
|
gert1111
|
Hoi Danny, Als zoeker wordt je daar niet blij van, betalen. Maar ik vind het wel een goede zet van de boer, en krijg er ook wel een glimlach van om mijn mond. Het is tenslotte zijn land en hij mag zelf beslissen over zijn eigen land toch Gelukkig komen ze niet allemaal op dit idee. gr Gert
Laatst bijgewerkt door gert1111 op 25 feb 2015, 22:37, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 25 feb 2015, 21:11 |
|
 |
|
sjoho
|
Haha hij betaalt ook voor zijn hobby? Ouwe hoerenloper 
|
| 25 feb 2015, 21:17 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11240 Woonplaats: Maastricht
|
sjoho schreef: Haha hij betaalt ook voor zijn hobby? Ouwe hoerenloper  Ik vind het helemaal niks, dokken om te zoeken. Hooguit achteraf delen als het wat mocht zijn, maar betalen? Groeten, Trash
|
| 25 feb 2015, 21:22 |
|
 |
|
dannyR
|
thanks all, gelukkig moet er niet overal betaald worden, maar meestel geef ik een apeltaart of een flesje advokaat of zoiets, maar vooraf betalen is nieuw voor me  weet dat ik niet de eerste ben bij 'm dat had ie al verteld deze keer was het de moeite en 5 euri waard, volgende keer komt er niet, velden genoeg om te lopen 
|
| 25 feb 2015, 21:26 |
|
 |
|
bennie
|
Vindt het niets en ben zo weer vertrokken als er gedokt moet worden.
|
| 25 feb 2015, 21:45 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi Danny, ben het helemaal met jou eens,het moet niet gekker worden  het lijkt hier Engeland wel is die boer soms bang dat hem wat weg komt,kunnen wel mensen zeggen hier ja het is zijn landbelachelijk gewoon,ik zie het als een mooi voorbeeld van hebberigheid boze Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 25 feb 2015, 21:46 |
|
 |
|
Raafje
|
Als je er nog zoveel afhaalt kan je je afvragen of er wel zoekers vóór jou zijn geweest. 
|
| 25 feb 2015, 21:51 |
|
 |
|
huntius
|
Ik hoop niet dat dit overwaait naar de andere boeren met dat betalen, ik ken deze boer ook en vorig jaar geen probleem voor toestemming. Het probleem hier in de buurt is dat er zoveel zoekers zijn dat de boeren het zat worden(denk ik) die continu voor de deur staan voor toestemming. Maar wat doe je eraan we willen allemaal zoeken toch De vondsten zijn top Danny, ik wou je al een euro winst geven Gr Jan.
|
| 25 feb 2015, 22:03 |
|
 |
|
Herman Bos
|
Bij mij zat een boer waar ik wilde zoeken. Na mijn vraag zijn antwoord, Er komen er hier twee al jaren en die boden aan om te betalen. dus liever niet. Dus zo word uit egoïsme het probleem geschapen. Hier doe je dus niets tegen. Herman
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 25 feb 2015, 22:29 |
|
 |
|
dannyR
|
het mooie is dat ik op de veldjes van deze boer hooguit 4/5 keer heb gezocht,heb ik er nou 20 keer gelopen kan ik me voorstellen dat ie het zat is... maargoed ergens ook wel begrijpelijk,al dat gezeik om veldjes en die mag wel en die niet enz,enz op een moment denkt die boer houdoe e toedeliloe aan all en welterusten deze lading is in the pocket dus 
|
| 25 feb 2015, 22:48 |
|
 |
|
ronald
|
Mooi gevonden hoor Danny... Respecteer je gedrevenheid, maarre, zelf had ik midden op het veld flink zitten sch..ten en met een pijpekopje toe Grtn.Ronald
|
| 26 feb 2015, 00:38 |
|
 |
|
dannyR
|
ronald schreef: Mooi gevonden hoor Danny... Respecteer je gedrevenheid, maarre, zelf had ik midden op het veld flink zitten sch..ten en met een pijpekopje toe Grtn.Ronald thanks ronald  de koeien hadden dat stukje al voorzien daar  en hoort er allemaal bij, verbaas me nergens meer over  de ene heeft de stront onder de laarzen, de ander tussen de oren nog even en je vind een elektronisch hek waar je moet pinnen voor je de akker op mag p.s spaarpotje toch gekraakt voor het andere veldje vol met pijpenkoppen daar 
|
| 26 feb 2015, 07:28 |
|
 |
|
Zoekzwijn
|
Betalen voor te zoeken..... Tja is net zoiets als je stekken op internet zetten triest man
_________________ Si vis Pacem para Bellum
|
| 26 feb 2015, 08:46 |
|
 |
|
Tom1980
|
dannyR schreef: het mooie is dat ik op de veldjes van deze boer hooguit 4/5 keer heb gezocht,heb ik er nou 20 keer gelopen kan ik me voorstellen dat ie het zat is... maargoed ergens ook wel begrijpelijk,al dat gezeik om veldjes en die mag wel en die niet enz,enz op een moment denkt die boer houdoe e toedeliloe aan all en welterusten deze lading is in the pocket dus  Hey Danny neem aan dat je het maar 1 x vraagt over een bepaalde akker? Kan me voorstellen als men 20 x langskomt of belt dat ze moe worden,.... Heel af en toe bel ik de boer nog een x,maar dat is puur vanwege het feit, Dat ik een nieuwe akker gezien heb en die bleek ook van dezelfde te zijn
|
| 26 feb 2015, 09:27 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
oi, dokken.... Maar wel leuk gevonden Danny. Nu goed stil houden dit verhaal, anders komen er meer op het idee om wat bij te verdienen.
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 26 feb 2015, 10:47 |
|
 |
|
Mat
|
Kijk het begin is er. Ze hebben mij altijd uitgelachen op de forums toen ik hiervoor heb gewaarschuwd. Heb altijd al aangegeven om niks, maar dan ook niks aan een boer of boerin te geven, maar daar zijn toch personen die menen of ze daar iets mee bereiken. Nou, dit is wat ze daarmede hebben bereikt. Een boer heeft noit gedacht om iets te vragen en ja als men eenmaal iets zomaar krijgt , dan denkt ie, ik ga daar aan vreemden iets vragen. Zoek onderhand al bijna 45 jaar en nog nooit iets zomaar aan een boer gegeven en nooit is mij iets gevraagd, behalve als de boer iets verloren was, of dat ik iets wilde melden als de koeien losliepen. Nu zeg ik, boontje komt om zijn loontje, want de boer heeft nu ook iets gevonden, namelijk geld van de zoekers. Engeland is hiermede begonnen en de Noordelijke forums hebben hier ook aan megeholpen Eenieder meent dat de boer achter de zoeker in deze staat, maar dat is alleen als men een goede band heeft met deze en die band zal men ook gelijk de arceoloog moeten opbouwen. Dan zal een boer ook niks vragen. Hier hoeft niemand persoonlijk aanstoot aan te nemen, dit us waar ik al jaren voor gewaarschuwd heb. Groeten Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 26 feb 2015, 10:59 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Jep Jammer dat dit nu gebeurt. Was inderdaad te verwachten met al die relatie geschenkjes en vriendschaps giften, die vele zoekers denken te moeten geven voor "de goede verstandhouding". Flikker maar op met je akker zou ik zo ongeveer zeggen denk ik Het verbetert er niet op jongens, helaas denkt iedereen het altijd beter te weten..... 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 26 feb 2015, 12:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
wat raar ik heb altijd van boeren flessen jenever s gehad ook nooit betaalt ja ik help die boeren ook wel is als ze wat kwijt zijn geen goede zaak dit moet je niet aan mee werken ben ik even blij dat ik niet veel op de akkers zoek voor de rest veel succes dannyR 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 26 feb 2015, 13:13 |
|
|