|
|
Het is nu 05 maart 2026, 06:57
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
wat zeggen jullie er van?
| Auteur |
Bericht |
|
Toontje
|
 wat zeggen jullie er van?
Het valt me op dat er vaak in dag vondsten rubrieken foto's staan met rond de twintig munten per dagje. Als ik kijk wat ik in twee à drie uur vind, vind ik dat aardig veel. Mijn max. aan munten in twee en een half uur is 10 stuks. Gemiddeld vind ik er vijf per zoektocht. En sinds 1 januari zit ik nu op 54 munten.
Is dit gemiddeld/weinig/veel?
Ik wil jullie mening daar wel is over horen.
Mvg Toontje
|
| 16 feb 2015, 16:39 |
|
 |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1541 Woonplaats: West-Brabant
|
 Re: wat zeggen jullie er van?
Heb me dat ook wel eens afgevraagd. Maar waarschijnlijk is het niet te vergelijken want van veel factoren afhankelijk. En hoe lang is jouw dag? Van 6 tot 6 op een nieuwe akker op goede locatie is het wel haalbaar denk ik. En natuurlijk de vaardigheden van de zoeker en de kwaliteit van de md.
|
| 16 feb 2015, 17:01 |
|
 |
|
Tom1980
|
Had laatst een akker was wel klein.....Maar volgens mij nog nooit gezocht,... Als die akker groter was ...had ik dat wel kunnen bereiken denk ik Zelfs een paar oog vondsten (munten) die dag... Maar deze md gaat maar 30 diep munten (mijn gevoel veel minder diep dan 30 cm maarja) Dus kan me voorstellen met een goede MD en een persoon die echt veel moeite doet om super locatie te vinden..zeg ik ja dat kan....
|
| 16 feb 2015, 17:21 |
|
 |
|
sjoho
|
Sommige akkers geven heel veel maar is de kwaliteit slecht, de munten niet zo oud en voornamelijk van koper, andere akkers geven in een paar uur zoeken maar 1 of 2 munten maar dan is het wel de munt waar je naar zocht. Op stortakkers haalde ik wel eens meer dan 20 munten per uur maar daar is nooit iets van in mijn muntalbum terecht gekomen, op enkele zilveren muntjes na.
|
| 16 feb 2015, 17:32 |
|
 |
|
Toontje
|
Oké,
Ja ik zoek ongeveer 4 uur gemiddeld per week. Met de teknetics eurotek pro 11inch DD.
Echt super top akkers heb ik niet echt. Alleen maar tussen nu en 1600.
Mvg Toontje
|
| 16 feb 2015, 17:53 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
zoals sjoerd ook al zei. het ligt eraan waar je zoekt. als je bijvoorbeeld in Groningen zoekt op bepaalde stortakkers, kon je vroeger rustig 40- 60 munten per ochtend vinden. maar al deze munten zijn bagger..... ik vindt liever één goeie duit, dan 40 rotte duiten ook al moet ik er 4 uur voor zoeken . 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 16 feb 2015, 20:53 |
|
 |
|
Mat
|
Het ligt er inderdaad aan waar je zoekt. Mijn eerste detector teste ik in 1971 op een akker 300 meter van mijn huis. Akker was zo een 500x150 meter en daarop heb ik een kleine 1000 duiten mogen vinden. Later bleek dat daar een kampement van het beleg van Maastricht is geweest. Deze akker is later jaarlijks bezocht door zoekers uit het land en als ik daar nu nog wel eens op ga zoeken, ben ik al content met een spijkertje. Zo ziet men dat de munten zich niet zelf zaaien,maar dat het immer minder gaat worden. Men ziet nu wel de zoekers uit de grond komen en wat eenmaal uit de grond is komt er niet meer terug. Vooral omdat nu alles machinaal gaat en de mesthopen en straatvuil niet meer zomaar de akkers opgaan, zal het vondstmateriaal ook verminderen. gr Matt
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 16 feb 2015, 21:04 |
|
 |
|
pjottrr
|
tsja wat zal ik er van zeggen,
in mijn beginperiode kwam ik per toeval op een akker waar nog nooit gezocht was. ik denk dat ik van die aker zo'n 10 zilveren en honderden koperen munten af heb. dit is wel inclusief 3 keer compleet opnieuw geploegd en glad gemaakt.
de laatste keer dat ik daar gezocht heb, zijn er nog 2 rotte duiten + een zilveren gesp af gekomen. daarvoor heb ik zo'n 6 uur gelopen
dus ja, wat zal ik zeggen, ik denk dat ik een kleine 100 uur in die akker heb zitten, maar het is het dubbel en dwars waard geweest
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 01 maart 2015, 11:26 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
is maar net waar je woon en zoekt
als ik vroeger bij mij schoon vader zocht dat was in blokzijl was het gewoon dat je op een middag gewoon 60 munten had
waar ik zelf woon hebben wij geen akkers als ik dan met 1 munt huis kom is dat veel dus moet altijd Verweg maar goed dan vind je ook wat
en vroeg hadden wij nog niet die top md van nu
dus het legt er maar net aan waar je zoekt
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 maart 2015, 15:18 |
|
 |
|
Zoekzwijn
|
Ondek je plekje