|
|
Het is nu 04 maart 2026, 17:51
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Petra
Geregistreerd: 02 maart 2015, 13:17 Berichten: 10 Woonplaats: Flevoland
|
 Petra stelt zich voor
Hoi allemaal! Sinds gisteren ben ik lid geworden van dit leuke forum, en ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Petra, 28 en woon in de provincie Flevoland. Ik ben al lange tijd erg geïnteresseerd in de hobby metaaldetectie en wil nu echt heel graag zelf een md aanschaffen zodat ik binnenkort ook een bijdrage aan dit forum kan leveren! Alleen nog een beetje hulp nodig met een goede md keuze maken... ik denk dat als ik er een heb ik hier heel erg verslaafd aan ga raken! Groet, Petra
_________________ Ik zoek met een Minelab E-trac
|
| 03 maart 2015, 16:14 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28578 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Petra stelt zich voor
hoi @Petra,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  Petra schreef: Alleen nog een beetje hulp nodig met een goede md keuze maken... ik denk dat als ik er een heb ik hier heel erg verslaafd aan ga raken! Kijk eens goed rond bij metaaldetectors op "ons forum" of vraag het hier eens na http://www.detector.nl/Zeker weten dat het zeer verslavend kan zijn Wens je veel  succes en geluk met 't vinden van je droomvondsten  grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 03 maart 2015, 16:34 |
|
 |
|
Petra
|
Ha Chris dankje! Ik heb al even op detector.nl gekeken en zag dat er ook een informatiepakket kan worden opgestuurd Zojuist ook een berichtje geplaatst om raad te vragen bij de forumleden viewtopic.php?f=166&t=65333Ik kijk even rustig rond, als ik een keuze heb gemaakt laat ik het natuurlijk weten! Gr Petra
|
| 03 maart 2015, 16:42 |
|
 |
|
Misfit
|
Welkom, goed dat er weer wat vrouwelijke inbreng bij komt... gaat de goede kant op de laatste tijd ! 
|
| 03 maart 2015, 17:57 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 03 maart 2015, 18:46 |
|
 |
|
Achnaron
|
 Petra op ons forum. succes met het maken van je md keuze. Gezien je budget een luxe probleem 
_________________ no future without a past
Zoek met white's prizm 5g
|
| 03 maart 2015, 18:59 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 op het forum Petra
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 03 maart 2015, 20:38 |
|
 |
|
bentutti
Geregistreerd: 20 dec 2012, 00:19 Berichten: 1137 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Hoi Petra,
Welkom op hier en heel veel succes met je nieuwe hobby!
We zijn benieuwd naar de vondsten die je gaat doen.
Succes met de keuze van je MD, laat je goed informeren misschien kan je dan nog wat geld in je zak houden en een minder dure detector aanschaffen.
Gr. Marcel
_________________ Dutch Salvage, Industrieel antiek, mancave en curiosa https://www.facebook.com/dutchsalvage/
Ik verzamel alles wat met Amsterdam heeft te maken
|
| 03 maart 2015, 21:41 |
|
 |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1541 Woonplaats: West-Brabant
|
Welkom, nog een dame, voel ik me niet meer zo alleen (er zijn er meer hoor). Kun je naar een goede dealer gaan en er een paar in handen houden? Gewicht, bediening etc. Gewicht/balans kan behoorlijk uitmaken als je langer dan een paar uur gaat zoeken.
Ik ben begonnen met een md met korte leercurve en ben van daar uit verder gegaan. Voordeel is dat je gelijk ongecompliceerd kunt gaan zoeken en weet dat er niets verkeerd zit in je instellingen. Nadeel was dat ik vrij snel toe was aan iets beters. Zit nu in het middensegment. Het is een afweging: ben je bereid tijd te investeren in het doorlezen van handleiding, tips op internet, testbaantjes e.d. en vind je dat leuk? Want het komt bij die geavanceerdere modellen vrij nauw qua instellingen is me verteld.
Succes met je keuze!
|
| 03 maart 2015, 23:32 |
|
 |
|
S E
|
Mara schreef: Welkom, nog een dame, voel ik me niet meer zo alleen (er zijn er meer hoor). Kun je naar een goede dealer gaan en er een paar in handen houden? Gewicht, bediening etc. Gewicht/balans kan behoorlijk uitmaken als je langer dan een paar uur gaat zoeken.
Ik ben begonnen met een md met korte leercurve en ben van daar uit verder gegaan. Voordeel is dat je gelijk ongecompliceerd kunt gaan zoeken en weet dat er niets verkeerd zit in je instellingen. Nadeel was dat ik vrij snel toe was aan iets beters. Zit nu in het middensegment. Het is een afweging: ben je bereid tijd te investeren in het doorlezen van handleiding, tips op internet, testbaantjes e.d. en vind je dat leuk? Want het komt bij die geavanceerdere modellen vrij nauw qua instellingen is me verteld.
Succes met je keuze! Weet je wat leuk aan dit antwoordt is, als bijvoorbeeld een SE of e-trac koopt dat het programma segment er ook in zit, ik mag het eigenlijk niet zeggen, ik vindt het altijd verkopers praat, waarom niet in 1 keer goed, als je vast besloten bent te gaan zoeken. En als je er zo 1 nog tweedehands koop, dan is je verlies niet zo groot bij verkoop, maar dat is mijn goed instelling.
_________________ Gr Jan
|
| 03 maart 2015, 23:57 |
|
 |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1541 Woonplaats: West-Brabant
|
Snap ik hoor en ben het met je eens, ik zeg ook nergens dat ze het niet moet doen. Het was voor mij een weloverwogen keuze om op te bouwen en zo de techniek te leren, de dealer had mij commercieel gezien juist een dure kunnen verkopen (lag ook aan mijn budget hoor, eerlijk gezegd). En niet iedereen overziet denk ik waar hij aan begint met een geavanceerdere detector, denkt alleen: hoe duurder hoe beter. Al de functies zouden voor mij - ondanks programma's - verwarrend kunnen werken, maar er zijn mensen die het wél zien zitten en weten wat ze kopen.
|
| 04 maart 2015, 09:51 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bentutti schreef: Hoi Petra,
Welkom op hier en heel veel succes met je nieuwe hobby!
We zijn benieuwd naar de vondsten die je gaat doen.
Succes met de keuze van je MD, laat je goed informeren misschien kan je dan nog wat geld in je zak houden en een minder dure detector aanschaffen.
Gr. Marcel moet je wel zakken hebben Marcel
|
| 04 maart 2015, 09:57 |
|
 |
|
Tom1980
|
Welkom Petra Ik wens je in ieder geval veel zoekplezier,en mag je veel moois vinden 
|
| 04 maart 2015, 09:57 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Welkom! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 05 maart 2015, 15:30 |
|
 |
|
Petra
|
Bedankt voor alle leuke welkomstberichten :)
|
| 05 maart 2015, 21:44 |
|
 |
|
Braveheart
Geregistreerd: 13 jan 2015, 19:55 Berichten: 52 Woonplaats: Amsterdam
|
 Petra en veel zoek plezier Met zo een budget, kan je vrijwel elk model aanschaffen 
|
| 06 maart 2015, 13:22 |
|
 |
|
vickhermsen
|
|
| 06 maart 2015, 13:50 |
|
 |
|
Petra
|
Zo, na me helemaal suf te hebben gelezen over md's..... ben ik nu in het bezit van een Minelab E-trac! Ook forumleden bedankt voor het advies. Hoop binnenkort mooie plekjes te vinden om te gaan zoeken, en wat te kunnen posten als ik iets interessants vind. 
|
| 15 maart 2015, 22:59 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Petra schreef: Zo, na me helemaal suf te hebben gelezen over md's..... ben ik nu in het bezit van een Minelab E-trac! Ook forumleden bedankt voor het advies. Hoop binnenkort mooie plekjes te vinden om te gaan zoeken, en wat te kunnen posten als ik iets interessants vind.  dat is een top md
|
| 15 maart 2015, 23:00 |
|
 |
|
sjoho
|
Succes en veel plezier Petra, hier en op het land 
|
| 16 maart 2015, 00:33 |