Logo
Het is nu 24 apr 2026, 12:26

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Vondsten van deze week 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Vondsten van deze week
Sinds kort heb ik een nieuwe detector. De Compadre is ingeruild. Het was een fijn machientje om mee te leren zoeken. Heerlijk fel en geen ingewikkelde knopjes. Echter, het kleine schijfje van 15 cm zorgde ervoor dat ik compleet de weg kwijt raakte op mijn grote weilanden. Ik heb mij suf gezocht naar een andere detector. De keuze was reuze :06. Tweedehands of nieuw? Digitaal of analoog? Duur of goedkoop? Uiteindelijk kwam ik toch uit bij een nieuwe, digitale detector. Bij Detectorplaza.nl heb ik een Bounty Hunter Land Ranger Pro gekocht. Ik was een beetje huiverig voor de aanschaf van dit merk omdat het niet zo vreselijk bekend is op onze hobbyforums. Maar nu, na drie keer zoeken, kan ik toch wel zeggen dat hij mij positief verrast!

Al lange tijd had ik een weiland op het oog waar een hele berg met grond op lag. Op een dag zag ik weer kiepauto's af en aan rijden en ben er eentje gevolgd. Het bleek dat de grond uit een nabijgelegen stad kwam. Potentieel interessant dus! Wat een ijzerbende bleek het te zijn.... :Censuur: Een enkel grappig dingetje op kunnen piepen na een paar baantjes lopen. Wat scherfjes delftsblauw en een parfumflesje(?). Om mijn oren even wat rust te gunnen van het ijzergeknetter ben ik ook nog even naar één van mijn weilanden gelopen. Hier heb ik de rest opgegraven. Helaas niet veel echt oud materiaal. Duidelijk is wel dat hier flink wat activiteit is geweest in de Tweede Wereldoorlog. Twee 20 mm hulzen, wat kogelpunten.. Ik liep heerlijk in het zonnetje 8-) .

En ja! Ik weet dat velen dit totaal niet meer interessant vinden, maar ik vond een muntje. Niet zomaar een muntje, maar mijn eerste oude muntje :oooo
Volgens mij een cent van Willem I of III uit de 19e eeuw?

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

17 apr 2015, 15:49
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vondsten van deze week
Veel succes met je Bounty Hunter Land Ranger Pro, het begin mag er al zijn. :goezo: :goezo: :goezo:

Groetjes,
Henk

17 apr 2015, 17:57
Profiel

Antwoord met een citaat
Mooi op naar meer :10

17 apr 2015, 21:08
Profiel

Antwoord met een citaat
goed begin met je nieuwe md,,op na de muntschat :10